صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل و یک - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

ورزش ایران

شاید با استعفای سجادی موافقت شود
شاید  رئیس‌جمهور با استعفای حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان موافقت کند. سید حمید سجادی وزیر ورزش به دلیل عارضه ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان، تاکنون دوبار استعفایش را تقدیم رئیس‌جمهور کرده است. او در روزهای اخیر هم به دلیل آسیب  طحالش در همان سانحه هلیکوپتر، جراحی می‌کند  و به همین دلیل ادامه کار پرحجم و پرفشار برای مدتی برای او مقدور نیست. بنابراین احتمال اینکه آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور برای رعایت حال سجادی این بار با استعفایش موافقت کند، وجود دارد.
 

افشای راز مجوز حرفه‌ای پرسپولیس
سومین دوره قوانین رسانه‌ای، صبح دیروز با حضور مهدی تاج(رئیس فدراسیون)، میرشاد ماجدی(عضو هیأت رئیسه)، حسین عبدی(سرمربی تیم ملی نوجوانان)، حمیدرضا آصفی(عضو کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای)، محمدحسین حمیسی(رئیس حراست فدراسیون)، داود پرهیزکاری(رئیس مرکز ملی فوتبال) و جمعی از اهالی رسانه، مدیران روابط عمومی هیأت‌های فوتبال و مدیران رسانه تیم‌ها برگزار شد که محمدعلی بیدار مغز، کارشناس تشریفات بین‌الملل مدرس این کلاس بود. در بخشی از این دوره، آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه که در کمیته بدوی مجوز حرفه‌‌ای مسئولیت دارد، عنوان کرد: «در این مدت فقط در یک مورد مصاحبه‌ای انجام دادم. در این مدت ۸ یا ۹ ماهه چند نفر از من، مصاحبه‌ای مشاهده کردند؟ شب و روز فدراسیون و کمیته بدوی کار خود را انجام می‌داد، اما از محیط بیرون خیلی حرف‌ها زده شد. اگر تلاش ارکان فدراسیون و دوستان کمیته بدوی نبود، پرسپولیس هم از حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شد. در روزی که آخرین فرصت برای ارسال اسامی اعضای تیم‌ها به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، ساعت ۱۲ شب پرسپولیس از تعلیق درآمد، آن هم درست در شب آخر.»


سقف بودجه پرسپولیس اعلام شد
سازمان لیگ فوتبال ایران، دیروز اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس بودجه خود را با نظر مدیرعامل و تصویب اعضای هیأت مدیره، به ریاست این سازمان ارسال کرده است. براساس آنچه در بودجه اعلامی پرسپولیس آمده، میزان دستمزد اعطایی باشگاه به اعضای تیم 325 میلیارد تومان خواهد بود که مطابق سقف قرارداد فوتبال ایران برای تیم‌های لیگ برتری دارای سهمیه آسیایی است. پرسپولیس اعلام کرده که این تیم برای فصل جدید 24 بازیکن خواهد داشت که شامل 19 بزرگسال و 5 سهمیه امید و جوانان است، اما انتظار می‌رود این تعداد تا پایان نقل و انتقالات افزایش یابد. همچنین پرسپولیس می‌تواند 65 میلیارد تومان به عنوان پاداش و آپشن به بازیکنان خود پرداخت کند تا درمجموع بودجه‌اش به 390 میلیارد تومان برسد. نکته مهم درباره بودجه اعلامی این است که قراردادهای ارزی با نرخ تبدیل دلار 50 هزار تومانی اعلام شده‌اند و به عبارتی ممکن است با افزایش یا کاهش ارزش ریال، سقف 325 میلیارد تومانی هم تحت‌تأثیر قرار بگیرد. باید منتظر ماند و دید که باشگاه پرسپولیس مجموع قراردادهای خود را در سامانه کدال به چه شکلی بارگذاری خواهد کرد.


استوری مشکوک عارف غلامی!
عارف غلامی، مدافع فصل گذشته استقلال که حضورش در استقلال فصل آینده یا جدایی او از این باشگاه قطعی نشده، دیروز با انتشار یک استوری در اینستاگرام خبرساز شد. او با انتشار عکسی از لحظه عقد نخستین قراردادش با استقلال پیش از لیگ نوزدهم، با توضیح «۴ سال تمام»، فلش‌بکی به سالگرد پیوستنش به جمع آبی‌ پوشان پایتخت زد. با توجه به اینکه تکلیف این بازیکن با باشگاه استقلال برای فصل بعد هنوز مشخص نشده، بی‌تردید او بدون منظور و صرفاً برای یادآوری زمان پیوستن به استقلال این کنش مجازی را انجام نداده است و باید دید در نهایت سرنوشت او و این باشگاه به کجا می‌انجامد.


آمار درخشان قایدی، سوژه اماراتی‌ها
پس از اینکه اتحاد کلباء مهدی قایدی ستاره فصل گذشته استقلال را به صورت قرضی از باشگاه شباب الاهلی برای مدت یک فصل به خدمت گرفت، صفحه خبری «الشوط الثالث» امارات امروز به تمجید از خرید جدید فرهاد مجیدی سرمربی اتحاد کلباء پرداخت و او را بهترین شماره 10 برای این تیم دانست. این رسانه با انتشار آمار قایدی نوشت:« ستاره ایرانی در فصل گذشته برای استقلال 35 بازی انجام داد، 12 گل به ثمر رساند و 10 پاس گل داد. قایدی 4 کارت زرد گرفته و اخراج نشده است. ارزش ستاره تازه وارد اتحاد کلباء بیش از یک میلیون یورو است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی