صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر

بهره‌برداری از متروی تهران-پرند
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر در هفته دولت افتتاح می‌شود.  علیرضا جعفری گفت: در برنامه است تا متروی تهران-پرند که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد دارد در هفته دولت امسال وارد خط سرویس‌دهی ‌شود. وی همچنین از پیشرفت ۹۹ درصدی قطار حومه‌ای تهران-هشتگرد خبر داد و گفت: درخصوص متروی هشتگرد اختلافی بین پیمانکار مترو درخصوص محاسبه صورت وضعیت قطعی پروژه وجود دارد. با توجه به اینکه اسناد و مدارکی که توسط پیمانکار ارائه می‌شود بعضاً مشکلات فنی دارد پرونده در حال ارجاع به شورای فنی کشور برای اعلام نظر نهایی قرار دارد. زمانی که این موضوع در شورایعالی فنی کشور بررسی شود با تغییر نهایی سیگنالینگ این خط بهره‌برداری می‌شود.

افزایش متوسط تأخیر پرواز ایرلاین‌ها به ۹۴ دقیقه
طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در خردادماه ۱۴۰۲، ۲۸ درصد پروازهای خروجی تأخیر داشتند و متوسط زمان تأخیر پرواز ایرلاین‌ها، به ۹۴ دقیقه افزایش یافت.
براساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در خردادماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۳ درصد کاهش و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲ درصد افزایش داشته است. پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۵ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۵ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲ درصد کاهش داشته است. پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۳۲ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۱۶ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۵ درصد افزایش داشته است. کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست ۳ درصد افزایش، اعزام و پذیرش مسافر ۲ درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست ۲ درصد افزایش داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی