صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهل - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

شباب الاهلی به استقلال پاسخ منفی داد تا امید آبی‌ها ناامید شود

قایدی: مجبورم خداحافظی کنم

 

 

 فصل نقل و انتقالات در حال سپری شدن است و مدیران باشگاه استقلال تلاش می‌کنند تا خواسته‌های کادر فنی را اجرا کنند. نگرانی هواداران استقلال درخصوص جدایی ستاره‌های تیم است که البته این اتفاق با جدایی محمد محبی افتاد و با جدایی مهدی قایدی ادامه یافت. مدیران استقلال تلاش کردند تا مذاکره با مدیران شباب الاهلی هافبک تکنیکی خود را حفظ کنند اما باشگاه اماراتی طی نامه‌ای رسمی اعلام کرد که حاضر به جدایی قایدی نیست و به این بازیکن نیاز دارد.
رسانه رسمی باشگاه استقلال دیروز در این خصوص نوشت: «با توجه به درخواست هواداران برای حفظ قایدی در استقلال، بعد از ورود علی خطیر به باشگاه، نامه‌ای برای باشگاه الاهلی ارسال شد تا مذاکرات تازه‌ای بین طرفین صورت بگیرد اما این باشگاه اماراتی در پاسخ به این درخواست اعلام کرد که قایدی در فصل جدید، در لیگ این کشور به میدان خواهد رفت.»
جدایی قایدی از استقلال با واکنش این بازیکن همراه شد و او با انتشار پستی احساسی در صفحه اینستاگرام خود این‌گونه به جدایی از جمع آبی‌ها واکنش نشان داد: «داستان جدایی من از استقلال تمامی ندارد. خیلی دل تنگ هستم و دوست داشتم در کنارتان بمانم اما مجبورم خداحافظی کنم. شاید خیلی از جدایی‌ها ساده باشند اما این جدایی برای من که عاشق تک‌تک شما هستم پر از رنج و درد و مشقت است. من مجبورم از کنار شما جدا شوم، انگار مسیر من و شما باز یکی نیست.»
در این بین جدایی قایدی از استقلال با واکنش احمد خمینی فرزند سیدحسن خمینی که یکی از هواداران دو آتشه استقلال محسوب می‌شود، همراه بود و او زیر پست مهدی قایدی نوشت: «استقلال مظلوم است.» همچنین خمینی در ادامه نوشت: «وظیفه فراری دادن ستاره‌های استقلال درست انجام شد. منتظر برگشتت هستیم مهدی جان.»
قایدی به الاتحاد کلبا پیوست
پس از جدایی قطعی قایدی از استقلال صحبت هایی در خصوص حضور این هافبک تکنیکی در تیم اتحاد کلبا زیر نظر فرهاد مجیدی مطرح شد که او دیروز به صورت رسمی به این تیم پیوست تا فصل پیش رو پیراهن زرد و مشکی این تیم را به تن کند.

پرونده حسین‌زاده بسته شد
پس از جدایی قایدی و محبی از استقلال، آبی‌ها به دنبال بازگرداندن امیرحسین حسین‌زاده بودند. در همین راستا مدیران استقلال مذاکراتی با مالک ایرانی شارلروا داشتند و حتی در این مذاکرات بحث تخفیف برای انعقاد قرارداد با حسین‌زاده و بازگشت این بازیکن به جمع آبی‌های تهران نیز مطرح شد. با این‌حال دو طرف به توافق نرسیدند و حسین‌زاده نیز با انتشار متنی این موضوع را اعلام کرد. وینگر ایرانی تیم شارلروا با انتشار متنی اعلام داشت: «برخی مسائل از دست من خارج است و نمی‌توانم دخالتی داشته باشم. دوست داشتم طرفین به توافق برسند اما این اتفاق نیفتاد و امسال پوشیدن پیراهن آبی نصیب من نشد.»

جولان جوان‌ها در تمرینات
یکی از مشکلاتی که استقلال در این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کند، کمبود بازیکن در برخی پست‌های کلیدی است. آبی‌پوشان اگرچه با جذب چند بازیکن جدید کادر نفرات خود را تکمیل می‌کنند اما جدایی برخی بازیکنان سبب شده تا جواد نکونام حتی برای انجام فوتبال درون تیمی و برگزاری تمرینات به مشکل بخورد. از این‌رو نکونام برای جبران کمبود بازیکن در برخی پست‌ها از تعدادی از بازیکنان تیم امید خواسته به تمرینات استقلال بروند. این روزها تعداد زیادی از بازیکنان جوان در تمرینات استقلال حضور دارند و کنار بزرگسالان تمرین می‌کنند. نکونام در بازی دوستانه مقابل هوادار نیز به تعداد زیادی از این بازیکنان فرصت حضور در ترکیب تیمش را داد تا آنها هم محک بخورند و فرصت داشته باشند خودشان را نشان بدهند. در این شرایط امیرعلی صادقی، سینا سعیدی‌فر و محمدحسین زواری ۳ جوان استقلال هستند که دوست دارند با جدایی از این تیم فرصت بیشتری برای بازی پیدا کنند اما باشگاه استقلال فعلاً با جدایی این ۳ بازیکن مخالفت کرده است.

پروژه شکست خورده مدیران استقلال
فصل گذشته قراردادهای خارج از عرفی با بازیکنان استقلال بسته شد و حالا مدیران باشگاه برای پرداخت آنها با مشکل بزرگی روبه‌رو شده‌اند اما بازیکنان حاضر نیستند در این زمینه با مدیران باشگاه همکاری کنند. علی خطیر زمانی که به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد، مثل دوران مدیریت حجت کریمی تلاش کرده مبلغ قرارداد برخی از بازیکنان این تیم را که با باشگاه قرارداد دارند، کم کند. با این حال هیچ‌کدام‌ از بازیکنان تأثیرگذار استقلال حاضر به کاهش قراردادهایشان نیستند و این پروژه‌ای است که از پیش شکست خورده است.

جزئیات قرارداد برزگر
آریا برزگر مهاجم فصل گذشته نفت مسجدسلیمان شنبه با عقد قراردادی به استقلال پیوست تا این فصل در خدمت آبی‌پوشان پایتخت باشد. قرارداد برزگر با استقلال دو ساله و قابل تمدید است. به گزارش ایسنا، مبلغ قرارداد برزگر برای سال اول ۵ میلیارد تومان با رضایتنامه است و برای سال دوم ۷ میلیارد تومان بسته شده است. در صورت رضایت جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال از برزگر، ۲۰ درصد به قرارداد این بازیکن برای هر دو فصل اضافه خواهد شد. اگر این بازیکن در ۶۰ درصد بازی‌های استقلال به میدان برود، ۱۰ درصد به قراردادش اضافه خواهد شد و همچنین در صورت کسب سهمیه آسیایی توسط استقلال، ۱۰ درصد دیگر هم به قرارداد برزگر اضافه خواهد شد.

 

نکونام: نمی‌توانم
تنها با همه چیز بجنگم

جواد نکونام، سرمربی تیم استقلال به دلیل شرایط بد تیم، روزهای سختی را سپری می‌کند. او با انتشار متنی در فضای مجازی به انتقاد از شرایط سخت این تیم پرداخت و نوشت: «هواداران عزیز استقلال، نمی‌توانم تنها با همه چیز بجنگم. بیچاره استقلال و هوادارانش، بیچاره باشگاهی که بازیچه شده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی