صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

ورود آثار سینمایی سوئد به جشنواره‌های ایرانی ممنوع شد
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی ضمن اعلام خودداری از پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره‌های ایران گفت:باید با تولید فیلم و آثار ماندگار پاسخ این هتک‌حرمت‌ها را بدهیم. رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد:از این پس از حضور و پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنواره‌های مختلف ایران خودداری می‌شود. محمد خزاعی با اشاره به اینکه رفتار زشت اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی غرب بار دیگر تکرار شده است، خاطرنشان کرد:متأسفانه غرب به جای گفتمان برای فهم بهتر اشتراکات دینی و نزدیکی ادیان الهی، همواره بر تنور تخریب، تهدید، انزوا، تخاصم و نفرت دینی دمیده است؛ راهبرد اشتباهی که با واکنش مسلمانان غیرتمند، شریف و آزادیخواهان جهان روبه‌رو شده است. خزاعی با اشاره به رویکرد خصمانه و به دور از منطق دیپلماسی و حقوق بین‌الملل دولت سوئد در این زمینه تصریح کرد:سازمان سینمایی ضمن محکوم کردن این‌گونه رفتارها تا تغییر رویکرد دولت سوئد، از پذیرش محصولات این کشور در جشنواره‌های مختلف ایران خودداری خواهد کرد.

 

 

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های تئاترشهر اعلام شد
آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر(با احتساب ارائه بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و میهمان) تا پایان روز جمعه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ به تفکیک اجراها اعلام شد. «جریان» به کارگردانی علیرضا معروفی، «ژنرال مجهول» به کارگردانی میرعلیرضا دریابیگی، «حرفه‌ای» به کارگردانی وحید منتظری، «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه، «سایه روشن» به کارگردانی سعیده آجربندیان، «چخفته» به کارگردانی اشکان پیردل‌زنده و«شازده کوچولو ۲۰۲۳» به کارگردانی نیما گودرزی از جمله نمایش‌هایی بود که در این مدت زمان به اجرا درآمد.

 

 

تله‌تئاتر «کاتب اعظم» روی آنتن شبکه ۴
همزمان با ایام ماه محرم، نخستین بازپخش مجموعه تله‌تئاتر 7 قسمتی «کاتب اعظم» محصول مرکز سریال سوره، از شنبه 31 تیرماه هر شب ساعت 24 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت 11 صبح و 18 پخش خواهد شد. این مجموعه تله‌تئاتر سال گذشته و برای اولین‌بار همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) از رسانه ملی روی آنتن رفت. مجموعه نمایشی «کاتب اعظم» به نویسندگی و کارگردانی هنری مهدی غفوری و کارگردانی تلویزیونی علی عبادی با اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» نوشته ساسان ناطق، اتفاقات شب تا عصر عاشورا را از خیمه دشمن روایت می‌کند. امین زندگانی، سیامک صفری، نادر فلاح، نازنین فراهانی، فاطمه گودرزی، حدیث میرامینی، خسرو شهراز، امین میری، امیرحسین هاشمی، امیر شهرابی، محسن علیخانی، محمدمحسن شفیعی، آرش رحیمی، محمدرضا تاجیک، امیر تک‌فلاح و وحیدرضا قناعتیان در «کاتب اعظم» ایفای نقش می‌کنند.

 

 

مدال برنز یک رقابت بین‌المللی برای «وطنم»
قطعه «وطنم» با همکاری ۲۷ نوازنده از کشورهای مختلف موفق به دریافت مدال برنز در رقابت بین‌المللی «گلوبال موزیک اواردز» در بخش نیو‌ اِیج و سازبندی شد. فرید حامدی، آهنگساز و مدیر مؤسسه فرهنگی پیکادو گفت: قطعه «وطنم» موفق به دریافت مدال برنز در رقابت بین‌المللی «گلوبال موزیک اواردز» شده که این اثر موسیقایی در دو رشته نیوایج و سازبندی موفق به دریافت این مدال شده است و بزودی در امریکا منتشر می‌شود. آهنگسازی این اثر به عهده من، حمیدرضا دیبازر و حسن‌ مهدی اعتباری بوده است. همچنین در مراحل ساخت این اثر از راهنمایی‌های تهمورس پورناظری به‌عنوان دوست و مشاور خیلی بهره بردیم./ایرنا

جستجو
آرشیو تاریخی