صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و نه - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

   عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:برای بازگرداندن آثار باستانی به کشور برنامه بلند‌مدت داریم و نگاه‌مان پروژه‌ای نیست.
 شهباز محمودی، معاون میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به فرو ریختن بخشی از بنای تاریخی امامزاده سلیمان اشتهارد و برچیدن گنبدخانه گفت:بنا شده است اداره کل اوقاف استان البرز نسبت به تأمین اعتبار برای احداث دوباره این بنا بر اساس طرح و نقشه مصوب و ثبت شده اقدام و اداره کل میراث فرهنگی آن را اجرا کند.
 احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران گفت:اگر قرار است سنگ قبر ناصرالدین شاه سر جای اصلی خود نباشد، بهتر است در کاخ گلستان بماند.
 ســــــــیـد رســـــــول موسوی‌‌حاجی، استاد گروه باستان‌شناسی دانشگاه مازندران گفت:این نقش برجسته یک «شاهزاده ساسانی» و از اعضای خانواده سلطنتی است. در شیوه هنری دوره ساسانی فقط کسانی می‌توانستند در پوشاک خودشان روبان داشته باشند که یا از خاندان شاهی (شاهنشاه، ملکه و شاهزاده) یا ایزد زرتشتی باشند. غیر از این دو گروه هیچ‌کس حق نداشت از روبان استفاده کند.
 سرهنگ جمشید محبــت‌خــانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت:آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های محیط‌زیست کشور ظرف چهار ماه گذشته امسال ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
 سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:درخت کهنسال چنار روستای ابرسج در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.
 ولی جهانی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به آنکه پرونده ماسوله در شهریورماه سال‌ جاری در اجلاس یونسکو مطرح خواهد شد، گفت:امسال پرونده ماسوله در یونسکو مطرح خواهد شد و پرونده ثبت جهانی آن تکمیل است و مشکلی ندارد.
 روح‌اللــه محـمــدی، معاون میراث فرهنگی اردبیل با اشاره به اینکه فعالیت معادن و راه‌سازی در کوه سبلان برای این اثر طبیعی مشکل ایجاد کرده است، تأکید کرد:مهم‌ترین مشکل تکمیل پرونده جهانی سبلان، تأمین اعتبار و البته تعرض‌های دستگاه‌های دیگر است که در تأمین این اعتبار مشکل ایجاد کرده است.
 محمدمهدی کلانتری، متخصص بافت‌های تاریخی گفت:رشد تفکر توسعه در بافت‌های تاریخی که گریبان بسیاری از مسئولان و مدیران شهری را گرفته، به نوعی اعلان جنگ علیه بافت‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود و این نبرد و تقابل و چالش بین حفاظت‌گران و توسعه‌گران از نظر تعداد نفرات و حوزه اختیار افراد، نبردی نابرابر است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی