صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

رئیس CIA نگران همکاری ایران و روسیه
 خبر اول اینکه، همکاری دفاعی ایران و روسیه بازهم محملی برای تکرار ادعاهای مقام‌های امریکایی علیه ایران شد. به گزارش پایگاه خبری جوییش اینسایدر، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا در نشست امنیتی اسپن مدعی شد توسعه بیشتر شراکت دفاعی ایران و روسیه می‌تواند در‌بردارنده خطراتی برای شرکای امریکا در خاورمیانه باشد. «برنز» در این نشست ادعای اوکراین و متحدان غربی آن را مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه و عرضه پهپادهای جنگی‌ برای استفاده در جنگ اوکراین از سوی ایران به روسیه تکرار کرد.
کشورهای غربی از ماه‌ها پیش در پی افزوده شدن وخامت اوضاع جنگ در اوکراین، فروش پرنده‌های بدون سرنشین ایرانی به مسکو را بهانه قرار دادند و تلاش کردند ایران را شریک روسیه در جنگ اوکراین معرفی کنند. این در حالی است که این ادعا با وجود تکذیب تهران همچنان تکرار می‌شود. مقام‌های کشورمان همکاری‌های دفاعی با روسیه را در چهارچوب روابط دوجانبه و بی‌ارتباط با جنگ اوکراین خوانده و اعلام کرده‌اند از هیچ‌یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کنند. علاوه بر این مقامات ایران بر آمادگی خود برای تسهیل اجرایی شدن راهکاری دیپلماتیک برای مناقشه میان روسیه و اوکراین و میانجی‌گری گفت‌وگوهای این دو کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
جوییش اینسایدر علاوه بر این نوشت که برنز در ادامه سخنرانی در این نشست امنیتی مدعی شده روسیه قرار است در ازای دریافت پهپادهای جنگی از ایران، به آن جنگنده‌های پیشرفته عرضه کند که دوستان امریکا را در منطقه تهدید می‌کند.

فراری‌ها پکیج‌فروش شدند!
 خبر دیگر اینکه،احسان کرمی مجری سابق صداوسیما که در جریان آشوب‌های سال گذشته با ترک کشور ابتدا به انگلیس رفت و سپس راهی امریکا شد، به سوءاستفاده از ایرانیان خارج از کشور ادامه می‌دهد. این چهره رسانه‌ای که با حضور در شبکه منوتو و در همراهی با چهره‌هایی چون «برزو ارجمند» و «حمید فرخ‌نژاد» به دنبال پروژه «وکالت برای شاهزاده» بود، اکنون با ناکامی جریان سلطنت‌طلب در جذب پروژه‌های مالی دولت امریکا نسبت به سایر رقبا، اخیراً با راه‌اندازی کلاس‌هایی تحت عنوان «آموزش فن بیان» به دنبال کسب درآمد است. پیش از این نیز «مهناز افشار» با تبلیغ چمدان‌های «زن‌، زندگی، آزادی» در اینستاگرام خود، به سوءاستفاده مالی از احساسات براندازان متهم شده بود.

ضدانقلاب: بدون حجاب به عزاداری بروید!
 شنیدیم که،جریان اپوزیسیون پس از ناکامی از اقدامات ضدامنیتی خود، در جدیدترین توصیه‌اش فراخوان «حضور بی‌حجاب در عزاداری ماه محرم» را صادر کرده است! کانال‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب نیز اگرچه سعی داشتند همچون همیشه مواضع ضددینی و ضدشیعی خود را همزمان با ماه محرم تشدید کنند اما پس از برگزاری تنها چند روز ابتدایی عزاداری‌های ماه محرم امسال که با حضور چشمگیر مردم در هیئات جاری است، حالا از اصل انصراف دادن مردم ناکام مانده و دست به توصیه‌ای مزورانه زدند. این جریان که همواره سعی در تخریب مذهب داشته‌اند، حالا از طرفداران خود خواسته‌اند تا با حضور بدون حجاب در میان عزاداران، هم به تحریک آنها پرداخته و هم برای خدشه وارد کردن در مراسم مذهبی، اقدام به هنجارشکنی کنند؛ توطئه‌ای که می‌بایست با هشیاری مؤمنین و عموم مردم عزادار به نحو مطلوبی خنثی شود.

واشنگتن به دنبال آزادی چهار تبعه خود در ایران
 دست آخر اینکه، رسانه‌های امریکایی اعلام کردند که ایران یک تبعه امریکایی دیگر را زندانی کرده است. به گزارش ایسنا، روز گذشته برخی رسانه‌های امریکایی از دستگیری چهارمین تبعه امریکایی در ایران خبر دادند. این رسانه‌ها به نقل از منابع خود نوشتند که دستگیری این شخص، بخش مرکزی مذاکرات برای تبادل زندانیان با ایران است. یک سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در واکنش به درخواست المانیتور برای تأیید گزارش‌های منتشر شده، این رسانه را به گفت‌وگوی روز یکشنبه جیک سالیوان با شبکه سی‌بی‌اس ارجاع داد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا در این گفت‌وگو عنوان کرده بود: ما از روزی که رئیس‌جمهور بایدن به دفتر ریاست‌جمهوری آمد، سخت تلاش کردیم تا «چهار زندانی» که به طور ناعادلانه در ایران در حبس به سر می‌برند را آزاد کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی