صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هشت - ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

در جریان انهدام یک باند قاچاق، دو مأمور انتظامی شهید شدند و سرکرده باند به هلاکت رسید

حمایت توأمان ضدانقلاب از تروریسم و قاچاق مواد مخدر

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:

 
ظهر پنجشنبه 29 تیرماه مأموران انتظامی مستقر در محور یاسوج به اصفهان از عبور یک محموله مواد مخدر (تریاک) مطلع و برای توقف خودروی حامل مواد و دستگیری عوامل آن وارد عمل می‌شوند که قاچاقچیان پس از مشاهده مأموران به سوی آنها تیراندازی می‌کنند. به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در جریان تیراندازی قاچاقچیان ۲ نیروی پلیس استان به نام‌های سروان مهدی امینی و ستوان یکم سیروس درخشان‌فر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. با اقدام مؤثر نیروهای پلیس، ۲ نفر از قاچاقچیان و عوامل تیراندازی دستگیر و ۲ نفر دیگر نیز به سمت کوه‌های اطراف متواری شدند که در مرحله بعدی عملیات، یکی دیگر از اشرار مسلح به نام مصطفی احمدپور حین درگیری با عوامل انتظامی به هلاکت می‌رسد.
احمدپور، تروریست‌ هلاک شده در این درگیری، برادر محسن احمدپور از جمله عوامل زندانی اقدام تروریستی ایذه در پاییز سال گذشته بود که همزمان به مدیریت یک باند قاچاق مواد مخدر نیز مبادرت داشت.
سردار کیقباد مصطفایی، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در بیان جزئیات این خبر افزود:در این عملیات علاوه بر کشف مقادیری مواد مخدر، یک قبضه سلاح کلاشنیکف و یک قبضه اسلحه کمری نیز از عوامل ناامنی کشف و ضبط شد.
به گزارش منابع محلی و اعلام رسمی معاون سیاسی-امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فردی که در عملیات روز پنجشنبه توسط نیرو‌های انتظامی به هلاکت رسید یکی از اشرار مسلح شهرستان ایذه به نام مصطفی احمدپور بود که در ماجرای قتل کیان پیرفلک نیز دست داشت.
ضدانقلاب؛ حامی تروریسم و قاچاق
برخی طیف‌های مختلف ضدانقلاب نسبت به هلاکت این شرور واکنش نشان دادند و حتی از او با عنوان «شهید» یاد کردند. آنارشیست‌های چپ‌گرا، چریک‌های فدایی خلق، وب‌سایت بهائی صهیونیستی ایران وایر و... بدون اشاره به جنایت‌های این قاچاقچی و همدستانش سعی کردند افکار عمومی را مانند بقیه تبهکاران نسبت به واقعیت ماجرا به انحراف بکشانند.
نکته مهم این ماجرا اما حضور باندهای قاچاق مواد مخدر و تروریست‌های مسلح در کشاکش آشوب‌ها و ارتباط گروه‌های تبهکار با یکدیگر در اغتشاشات است، با این حال رسانه‌های معاند،  صفحات و کانال‌های شخصیت‌های ضدانقلاب با قهرمان‌سازی از اشرار و تبدیل آنها به نماد مبارزه، سعی می‌کنند خلأ نمادهای رهبری آشوب را با این افراد پر کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی