صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبــــار

وزیر بهداشت: دشمن مواردی خلاف واقع در مورد شرایط زنان در ایران مطرح می‌کند
وزیر بهداشت گفت: در حالی که ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی خانم‌ها هستند، دشمن موارد خلاف واقعی علیه زنان در جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند.
بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاحیه رویداد فرهنگی مثبت آرمان که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: امروز در جامعه با تبلیغات مسموم از سوی دشمنان روبه‌رو هستیم و موارد خلاف واقعی علیه زنان در جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود، در حالی که ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی خانم‌ها هستند. وزیر بهداشت با اشاره به لزوم وجود احساس مسئولیت در دانشجویان، خاطرنشان کرد: همه باید در مقابل اتفاقاتی که در دنیا و کشور رخ می‌دهد، احساس مسئولیت داشته باشند و برای این کار نیاز به برنامه داریم. عضویت در گروه‌های فرهنگی و دانشجویی به‌تنهایی کافی نیست و باید با احساس مسئولیت، از این فرصت بهترین استفاده را ببریم. عین‌اللهی همچنین با بیان اینکه تمام تشکل‌های دانشجویی باید برنامه‌های هدفمند داشته باشند، گفت: دشمن‌شناسی، داشتن تحلیل صحیح از اقدامات دشمنان انقلاب و بصیرت‌افزایی از مهمترین موضوعاتی است که حتماً باید در برنامه دانشجویان باشد.


اداره مدارس عام‌المنفعه و خیرساز
«با مشارکت خیرین» در آینده‌ نزدیک
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر کار بزرگی را که قرار است در عرصه‌های مختلف کشور اثر داشته باشد باید از مدرسه شروع کرد، گفت: مدرسه بستری مناسب برای ساخت آینده این کشور است.
رضامراد صحرایی در آیین امضای تفاهمنامه‌‍‌های «بانک زمان»، «نذر تخصص» و «روزی به یاد دیروز» مابین وزارت آموزش و پرورش و مجمع خیرین کشور که در ساختمان مجمع خیرین کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگر نگاه به آینده، مبنای تمامی برنامه‌ریزی‌ها باشد متوجه‌ می‌شویم که دولت نمی‌تواند به تنهایی از عهده بسیاری از کارها بر بیاید و قطعاً نیاز به حضور مردم، خیرین و گروه‌های اجتماعی دارد. وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری از خیرین مدرسه‌ساز کمک گرفته‌ایم؛ واقعیت این است که مدرسه‌سازی کاری بسیار بزرگ و خداپسندانه به شمار می‌آید. در همین راستا مدیریت اداره مدارس عام‌المنفعه و خیرساز با مشارکت خیرین در آینده‌ نزدیک ایجاد خواهد شد که گامی بزرگ در راستای مردمی‌سازی آموزش و پرورش است.


توسعه مراکز اورژانس اجتماعی
در دستور کار
وزیر کشور خدمات اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی را بسیار حائزاهمیت دانست و گفت:این خدمات امری انسانی، اخلاقی و اسلامی است و در دولت مردمی سیزدهم علاوه بر مراکز اورژانس اجتماعی موجود در شهرها، برنامه‌های توسعه‌ای نیز در یکصد شهر دیگر در دستور کار قرار دارد.
احمد وحیدی گفت: ارائه پاسخ فوری، بموقع و در محل، به عزیزانی که دچار مشکل شده‌اند بسیار مهم است و البته باید کاری کنیم که آسیب‌های اجتماعی کلاً از بین برود، اما تا رسیدن به آن نقطه، خدمات اورژانس اجتماعی بسیار ضروری است.


ساماندهی ساخت‌و‌‌سازها در شهریار
محمودغلامی / رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و تأمین سرانه‌های عمومی مورد مطالبه شهروندان است.
علی اکبراسماعیل آبادی، سرپرست شهرداری شهریار با اعلام این خبر به «ایران»گفت: در سال‌های اخیر با رشد جمعیت و مهاجرت و تقاضای بالای مسکن در شهریار مواجه‌ایم و لازم است در حوزه ساخت‌و‌سازها با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری وحفظ سرانه‌های عمومی به سمت توسعه اصولی و پایدارشهری حرکت کنیم. طرح جامع و تفصیلی مسیرحرکت و کاربری‌های مختلف و موردنیاز شهررا مشخص کرده وشهرداری نیز برنظارت دقیق‌تردر اجرای ضوابط وبهره‌گیری از مصالح مرغوب و استاندارد توسط تولید کنندگان مسکن تأکید دارد.
وی افزود: بررسی و پاسخ استعلامات در کوتاهترین زمان، پایش بموقع و قانونی ساخت‌و‌سازها و کوتاه کردن مسیر صدور پروانه ساختمانی از جمله مطالبات شهروندان و سازندگان مسکن است که لازم است طبق ضوابط و اسناد بالادستی و آینده‌نگری درجهت توسعه متوازن شهر حرکت کنیم. وی شهرسازی طبق طرح تفصیلی را سند محکم وقوی درمدیریت شهری و تأمین نیازهای شهری و رشد جمعیت دانست و گفت: بررسی و رفع موانع و مشکلات سازندگان و تولید کنندگان مسکن با محوریت معاونت شهرسازی و کارگروه ویژه دردستور کار شهرداری قرار دارد که امیدوارم رضایتمندی شهروندان را به‌دنبال داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی