صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

رئیس‌ سازمان صداوسیما:
هیأت، منبع بی‌انتهای نوآوری اجتماعی و فرهنگی است
رئیس سازمان صداوسیما هیأت را ماندگارترین و پرسابقه‌ترین نهاد رسانه‌ای خواند و گفت: هیأت‌ها همواره در طول تاریخ، منبع بی‌انتهای نوآوری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند. جبلی در نشست با جمعی از مادحین و ذاکرین اهل بیت گفت: هیأت‌ها انقلاب اسلامی را شکل دادند و با حمایت از جریان انقلاب، آن را به پیروزی رساندند. جبلی با اشاره به جایگاه شعر در ادبیات ایران گفت: شعر آنگاه که در خدمت معارف دینی و اهل بیت(علیهم السلام) قرار گرفت، جان گرفت و ماندگار شد و از همین منظر، شاعر آیینی جایگاه بالایی در میان مردم دارد. رئیس رسانه ملی، احترام و محبت صرف و تنها را به اهل بیت کافی ندانست و گفت: این علاقه باید منجر به جریان‌سازی و الگوگیری از زندگی اهل بیت شود چنانچه در دهه 60، جوانان بعد از حضور در هیأت‌ها عازم جبهه‌ها می‌شدند. جبلی، هیأت و صداوسیما را دو رسانه معرفی کرد و گفت: سختی کار در صداوسیما این است که برعکس فضای یکدست هیأت، ما با 80 میلیون سلیقه مختلف مواجه هستیم. وی تحول را یک ابلاغیه و دستور ندانست و گفت: باید قلب‌ها و فکرها و به تبع آن روش‌ها عوض شود تا شاهد تحولی عمیق باشیم.
چاپ دوم کتاب عملیات پنجه عقاب
کتاب «عملیات پنجه عقاب» از تولیدات انتشارات مؤسسه ایران که برای اولین بار در بهار سال 1401 به چاپ رسیده بود به چاپ دوم رسید. این کتاب اولین روایت امریکایی از عملیات پنجه عقاب و اتفاقات صحرای طبس بوده که در 168 صفحه و در قطع رقعی با شمارگان 500 ذیل چاپ دوم تقدیم مخاطبان عزیز انتشارات مؤسسه ایران شده است. کتاب «عملیات پنجه عقاب» به قلم «جاستین دابلیو. ویلیامسون» و ترجمه «محمد معماریان» روایتی از عملیات ناکام نیروهای دلتای امریکا برای نجات گروگان‌های امریکایی بعد از تسخیر سفارت امریکا به دست دانشجویان ایرانی است.
رونمایی از آلبوم موسیقایی
«زنگ خاطره»
آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های چهار جلدی متد هندسه بازیگری (به تألیف داریوش موحد) و آلبوم موسیقایی زنگ خاطره (اثر بابک شهرکی) به صورت همزمان برگزار شد. در این مراسم، هنرمندانی همچون: محمد حسین لطیفی، مسعود آب پرور، گیتی خامنه، فرهاد قائمیان، علی جعفری پویان، رحیم نوروزی، فلور نظری، علی‌رضا نجف‌زاده، عبد عبدی نسب، کاوه ایمانی، شهین تسلیمی، سید مجید صالحی، لیلی سعیدی، کوروش ذاکری، مهدیه اعرابی و بسیاری از علاقه‌مندان و حامیان فرهنگ و هنر کشور شرکت داشتند. حضور گرم و صحبت‌های خاطره‌انگیز گیتی خامنه مجری توانمند و قدیمی برنامه کودک یکی از قسمت‌های جذاب این رویداد بود.
تدارک مهدی نادری برای یک فیلم افشاگرانه
مهدی نادری در تدارک ساخت فیلم سینمایی «مرغ مگس‌خوار» با افشاگری‌هایی از یک سرقت ادبی است.
این کارگردان که سال ۱۳۹۷ آخرین فیلمش را ساخته بود، درباره جدیدترین فیلمی که قصد دارد بسازد، اظهار داشته: به تازگی نگارش فیلمنامه‌ای را با نام «مرغ مگس‌خوار» تمام کرده‌ام تا به صورت مستقل در قالب یک فیلم سینمایی بسازم. قوانین ضعیفی برای جلوگیری از سرقت ادبی در سینمای ما وجود دارد، در صورتی که میزان این سرقت‌ها افزایش یافته و من هم برای فیلم قبلی خودم با چنین شرایطی مواجه شدم. این در حالی است که مسأله فقط یک سرقت ادبی نیست، بلکه تعرض به روح و روان انسان است که در این حوزه قصدی جز فرهنگ‌سازی نداشته است. /ایسنا
نمایش «خواب خیس ماهی» خوانده می‌شود
نمایشنامه «خواب خیس ماهی» نوشته مهدی میرباقری و کار عباس علیرضا خوانده می‌شود. این نمایشنامه در ادامه جلسات نمایشنامه‌خوانی انجمن بازیگران خانه تئاتر روز شنبه ۳۱ تیر ماه روخوانی می‌شود. نقش‌خوانان این نمایشنامه‌خوانی، رضوان سنجابی و عباس علیرضا هستند و سمانه نادری به عنوان صحنه‌خوان با این برنامه همکاری دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی