ورزش ایران

گلر استقلال جدا شد
با تصمیم کادرفنی استقلال علیرضا رضایی دروازه‌بان این تیم جدا شد. رضایی در بازی دوستانه استقلال برابر هوادار غایب بود تا شایعه جدایی وی قوت بگیرد. از طرفی مسئولان استقلال برای جذب گلر جوان هوادار با مسئولان این تیم به توافق رسیدند تا پس از پایان اردوی تیم ملی امید، خالدآبادی در تمرینات آبی پوشان شرکت کند. با توجه به تمدید قرارداد حسین حسینی با استقلال و توافق با خالدآبادی آبی پوشان نمی‌توانند دو گلر بزرگسال در لیست خود داشته باشند تا عملاً حضور رضایی در جمع آبی پوشان برای فصل آینده منتفی شود.


16 شهریور قرعه‌کشی جام فوتبال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به باشگاه‌های شرکت کننده در جام باشگاه‌های زنان آسیا زمان قرعه‌کشی و محل برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کرد. بر این اساس قرعه‌کشی روز 16 شهریور در محل afc مالزی برگزار می شود. خاتون بم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و نماینده ایران در این مسابقات به همراه هفت تیم دیگر از کشورهای استرالیا، ازبکستان، تایلند، تایپه، کره جنوبی، هند و ژاپن آبان ماه سال جاری به مصاف هم می روند. این تورنمنت در دوگروه به میزبانی کشورهای تایلند و ازبکستان برگزار می شود که برای اولین بار تیم‌های شرق و غرب آسیا در گروه‌های یکسان رقابت می کنند. در دوره قبلی بمی‌ها نتوانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند.


بسکتبال و گروه‌بندی دختران در آسیا
سایت رقابت‌های بسکتبال  آسیاکاپ ۲۰۲۳ بانوان که از ۲۵ روز دیگر در بانکوک تایلند آغاز می‌شود، گروه‌بندی این رویداد را اعلام کرد. طبق آن تیم ملی بسکتبال زنان ایران در گروه الف به همراه تیم‌های مالزی، مغولستان و اندونزی قرارگرفته است. در گروه  ب هم قزاقستان، اردن، تایلند و سریلانکا با هم مسابقه می دهند. طبق برنامه شاگردان النی کاپوچیانی در اولین مسابقه یکشنبه 22 مرداد به مصاف مالزی می روند، دوشنبه و سه‌شنبه 23 و 24 مرداد ماه هم به ترتیب برابر مغولستان و اندونزی. تیم قهرمان این رقابت‌ها جواز صعود به دیویژن A آسیا برای سال ۲۰۲۴ را کسب خواهد کرد. تیم ملی بسکتبال بانوان ایران، دیروز ساعت 19:30 راهی اردن شد و سه مسابقه دوستانه پیش رو دارد و بعد از آن برای شرکت در جام ویلیام‌جونز عازم چین تایپه می شود.


شکست  تیم فوتبال بانوان برابر روسیه
دومین بازی دوستانه تیم‌ ملی فوتبال بانوان کشورمان مقابل روسیه با برتری میزبان به پایان رسید؛ دیداری که به‌دستور یوری کراسنوژان، سرمربی تیم ملی روسیه پشت درهای بسته در نووگورسک نزدیک مسکو برگزار شد. در این مسابقه شاگردان مریم آزمون هر دوگل را نیمه اول دریافت کردند ولی در ادامه نتوانستند دروازه روس‌ها را بازکنند و 2- صفر باختند. سرمربی روس‌ها بعد از این بازی می‌گوید: «بازی با ایران برای ما دیداری مناسب بوده است. می‌دانید که سازماندهی چنین مسابقاتی چقدر دشوار است. فدراسیون فوتبال مسابقاتی را پیدا می‌کند که ما از آنها سپاسگزاریم. در ظاهر به نظر می‌رسد که مسابقات زیادی وجود دارد و برگزاری آنها آسان است اما در واقع، نتیجه کار سخت است.»

جستجو
آرشیو تاریخی