داوری: با حدادی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم

بازیکن مستعد پشت خط نمی‌ماند!

پریسا غفاری/ جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: با تأسیس سازمان لیگ بسکتبال و توسعه این رشته در سراسر کشور دیگر هیچ بازیکن مستعدی پشت خط نخواهد ماند.
 او در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط این روزهای بسکتبال تأکید کرد: «۱۶ ماه از حضور من در فدراسیون گذشت و با همه مسائلی که در میان بود با کمک رسانه‌ها و سایر دوستان به دنبال تحقق شعارهایی هستیم که در روز انتخابات دادیم. ما باید بسکتبال را در آسیا به سکوهای قهرمانی برسانیم و بعد از آن به فکر عملکرد خوب خود در جهان باشیم. برای رسیدن به این قله‌ها باید تلاش را دو چندان کرد و به بحث آموزش نیز باید تأکید و توجه داشت. پشتوانه‌سازی و تمرکز بر رده‌های پایه به بسکتبال این نوید را می‌دهد که هیچ زمانی مشکل بازیکن نداشته باشیم و این تجربه را قبلاً هم داشته‌ایم و باید این قطار دوباره به ریل خود باز گردد.»
داوری گفت: «بسکتبال سه نفره که توسعه محور بوده و در آینده کمک شایانی به ما می‌کند و باید ساختار مستقل مثل فوتسال داشته باشد چراکه المپیکی شده و ابزار خوبی است برای نشان دادن توانایی‌های کشورهای مختلف. یک مربی خوب از برزیل استخدام کرده‌ایم که در روزهای آینده وارد ایران خواهد شد.»
اودر مورد شرایط تیم ملی بسکتبال در جام جهانی توضیح داد: «هدف ما ارائه بازی‌های خوب در جام جهانی است و در بازی‌های آسیایی نیز به دنبال موفقیت هستیم. در ورزش بسکتبال یک اتفاق همه‌چیز را رقم می‌زند. صحبت کردن در مورد مقام و جایگاه درست نیست اما ما تلاش خواهیم کرد و اگر حامد حدادی برسد حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.»
رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد ارتباطات مؤثر و مفید فدراسیون بسکتبال ایران با نهادهای بین‌المللی عنوان کرد: «در این مدت ارتباطات بسیار خوبی داریم و این موضوع کمک‌های شایانی به ما کرده است. مشکلی در این حوزه نداریم و با فیبا هم ارتباط خوبی داریم. همچنین پیشنهاد میزبانی 2025 کاپ آسیا و 2024 جوانان را داده ایم.»
داوری در خصوص آخرین شرایط ساخت و ساز فدراسیون بسکتبال و احداث سازه‌های جدید بسکتبال چنین نظر داد: «اخلاق جهادی دارم و اگر بخواهم کاری انجام دهم سریع وارد گود می‌شوم اما این طرح مسائل کاری و قانونی دارد که زمان می‌برد اما شاید بتوانیم تا پایان سال کلنگ زنی را انجام دهیم. زمین بسکتبال سه نفره تا پایان سال تمام می‌شود. با چند اسپانسر بیرونی هم صحبت کردیم که با توجه به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ای که این طرح دارد، نیازمند حمایت هستیم.»
داوری در خصوص روند کار و مسائل مالی چنین واکنشی داشت:«اگر مدیری نتواند پول بیاورد، نباید وارد این کار شود. اعتقاد دارم اگر کار، درست باشد پول جور می‌شود. من هم با همین تفکر کار می‌کنم.»
جستجو
آرشیو تاریخی