صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و هفت - ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

اخبار

ایسنا

  مجید درگی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از توقیف ۹۱شتر سرگردان در محدوده تالاب صالحیه خبر داد.

ایسنا

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از دی‌ماه سال گذشته تا کنون نمونه‌برداری‌های روزانه نشان می‌دهد که کیفیت آب و تغییرات در دریاچه سد چمشیر بسیار ناچیز و کیفیت آب دریاچه در وضعیت مناسب است.

ایسنا

عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت‌بهداشت گفت: طی سال گذشته «زابل» به‌دنبال بروز طوفان‌های گرد‌و‌غباری، آلوده‌ترین هوا را در میان شهرهای کشور داشته است.

 

ایرنا

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مأموریت جدید این نهاد را ترویج و رفع موانع توسعه فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: اقدامات لازم برای توسعه کیفیت پوشاک این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

 

ایلنا

داریوش گل‌علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با وجود اینکه زمستان سال گذشته به سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم که برای اجرایی شدن تکالیف اصلی روی زمین مانده قانون هوای پاک به ۱۰۷هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما در بودجه امسال برای اجرای مفاد این قانون به‌طور خاص فقط۸۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 

تسنیم

محسن موسوی خوانساری، کارشناس محیط زیست گفت: اگر کانال «قوش‌تپه» راه‌اندازی شود، شرایط بدی برای کشاورزی ترکمنستان رقم می‌خورد و خشک شدن اراضی جنوب این کشور باعث خیزش هرچه بیشتر گرد و غبار در کشور ما خواهد شد.

 

ایسنا

 مهدی خادم ثامنی، مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از موادی که به گنجاندن آن در برنامه تأکید داریم این است که تا پنج سال آینده پسماندهای قابل بازیافت دفن نشوند.

 

ایسنا

عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  لرستان از بهسازی موزه شهرستان کوهدشت خبر داد.

 

ایسنا

 باستان‌شناسان با کاوش در مسجد جامع ارومیه، سازه‌های معماری را شناسایی کردند که با این مسجد ارتباط دینی و آیینی ندارد و بیشتر سیستم انتقال و هدایت آب بوده است. کاوش در این مسجد همچنان ادامه دارد تا به ابهام‌ها و تردیدهای بیشتر پاسخ داده شود.

 

مهر

نورالله مرادی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری المپیک ورزشی محیط‎‌بانان و جشنواره خورشید هشتم همچنین برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۳۷ هزار خانه محیط زیست خبر داد.

 

مهر

جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به کاهش بارندگی در استان، گفت: پوشش گیاهی در اراضی ملی و مراتع استان رو به خشکی گذاشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی