پیش‌بینی 8 میلیون شرکت‌کننده در همایش شیرخوارگان حسینی

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: امسال ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود و قطعاً به رقم ۸ میلیون شرکت‌کننده در جهان خواهیم رسید.
نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در آستانه ماه محرم با حضور داوود منافی‌پور دبیر این همایش برگزار شد. وی دراین نشست گفت: در این سال‌ها همایش شیرخوارگان در سطح جهان گسترش یافته است و تا جایی که برای مقابله با آن به طرح شبهه پرداختند. ما برای دفاع از مکتب حقه شیعه و کربلا باید نشانه داشته باشیم و این در شهادت حضرت علی اصغر(ع) نهفته است. هر مکتبی نماد و نشانه نداشته باشد منفعل است.ما با این نماد طفل شیرخواره به پا خاستیم تا تمام دنیا در صف اباعبدالله(ع) بایستند.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۰۰ کارگاه دوخت لباس و بسته‌بندی در کشور فعال هستند که مرکزیت آن در تهران است، گفت: ۱۲۰ هزار لباس برای خارج از کشور دوخته و ارسال کردیم. نذرنامه به ۱۱ زبان ترجمه و به لباس نصب شده است. در مجموع بیش از یک میلیون دست لباس تولید و در کشور و خارج از آن توزیع کردیم.این مراسم سال ۱۳۸۲ آغاز شد و تنها یک جلسه داشتیم و سربازان آن روز الآن ۲۱ ساله هستند، کودکانی که مادرانشان آنها را نذر قیام امام زمان(عج) کردند. امسال ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. امسال قطعاً به رقم ۸ میلیون شرکت‌کننده در جهان خواهیم رسید. پیش‌بینی می‌کنیم تا ۴ سال آینده، ۲۱ هزار مجلس شیرخوارگان حسینی در جهان داشته باشیم.
وی گفت: امسال مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در تهران مراسم مرکزی نخواهد داشت بلکه در تهران ۳۶۰ مجلس خواهیم داشت، امسال برنامه مصلای تهران هم با ما نیست. در اروپا به جای مجلس روضه بناست نذر شیر داشته باشیم و شیر میان مردم توزیع کنیم و از این باب حضرت علی اصغر (ع) را معرفی کنیم. مذاق اروپایی‌ها با ما تفاوت دارد، برای همین بنا داریم مراسم را به سبک و شیوه آنها برگزار کنیم تا فهمیده شود.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به اینکه از طرف سازمان ملل دعوت شدم که شهریورماه با حضور در این مجمع جهانی از مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) بگویم، گفت: بعد از ۲۱ سال می‌توانیم این پیام را در سراسر جهان اعلام کنیم.‌ پیام مادران این است که ما پرورش‌دهندگان نسل ظهور هستیم. وی با بیان اینکه در روز عاشورا دو چیز به آسمان رفت گفت: یکی خون سیدالشهداء و دیگری پیراهن سیدالشهداء، من چند سالی روی پیراهن سیدالشهداء تحقیق کردم و در اجلاس منابع شیعه در مشهد ارائه دادم و کسی مخالف نبود. این تحقیق با عنوان پیراهن سیدالشهداء، پرچم قیام قائم انجام شد. قدمت این پیراهن به اندازه خلقت است که در بهشت بود و بعد از خلقت حضرت آدم به ایشان رسید. این پیراهن به ۱۲۴ هزار پیامبر رسید و پس از آن به امام حسین(ع) رسید و روز عاشورا ایشان آن را بر تن کردند. بعد از عاشورا دست امامان معصوم بود و اکنون در اختیار امام زمان(عج) است. براساس روایات در اول هر محرم این پیراهن در عرش به اهتزاز درمی‌آید.همچنین طبق روایات امام زمان(عج) موقع ظهور این لباس را برتن می‌کند. ما بنا داریم این پیراهن را نماد شیعه قرار دهیم. این نمادسازی را هم خداوند کرده است. تمام این تحقیقات در سایت عتیق وجود دارد. از تمام کارشناسان بازهم دعوت می‌کنم این تحقیقات را بررسی کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی