صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خبر و گزارش

مشکات الزهرا تنها تنیسور در هانگژو
مشکات الزهرا صفی، تنها تنیسور ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو است. دختر تنیسور ایرانی که سال قبل با حضور در گرنداسلم تاریخ‌ساز شد، با تصمیم ستاد‌عالی بازی‌ها تنها سهمیه تنیس در هانگژو ماند. هر‌چند رئیس فدراسیون تنیس، توقع داشت تنیس مردان هم سهمیه داشته باشد. قرار است مشکات‌ الزهرا برای آمادگی بیشتر تا بازی‌های آسیایی در مسابقات ترکیه شرکت کند ودو هفته دیگر هم به فدراسیون پزشکی ورزشی برود تا تست پزشکی دهد.


سید والیبال کنار عطایی ماند
سید محمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال، در فصل جدید لیگ برتر، کنار بهروز عطایی برای تیم فولاد سیرجان بازی می‌کند.بهترین مدافع روی تور لیگ ملت‌ها، که فصل قبل در تیم نیان الکترونیک مشهد بازی می‌کرد، این فصل با قراردادی که با فولاد سیرجان بست، بعد از پایان فصل مسابقات تیم ملی کنار عطایی ماند تا بازی در تیم کویری را تجربه کند.


جمشیدی در تیم منتخب بسکتبال وابا
ستاره تیم بسکتبال شهرداری گرگان، در ترکیب تیم منتخب سوپرلیگ غرب آسیا قرار گرفت. وب سایت آسیابسکت با انتشار گزارشی از معرفی تیم منتخب رقابت‌های وابا رونمایی کرد که محمد جمشیدی به همراه مصطفی راشد از منامه بحرین، محمد حسن از الکویت، دیوپ ریس از الریاضی لبنان و کارول اندرسون از آستانه قزاقستان در این تیم جای گرفتند. همچنین طبق این گزارش مصطفی راشد از تیم منامه بحرین به عنوان MVP مسابقات انتخاب شده است.
 

یخچالی: از بوندس‌لیگا پیشنهاد داشتم
بهنام یخچالی، ستاره تیم ملی بسکتبال هفته گذشته با عقد قراردادی به تیم رومراشتروم گلادیاتور آلمان پیوست و دوباره به بسکتبال اروپا برمی‌گردد. او درمورد بازگشت به لیگ آلمان گفت: تیمی که به آن پیوستم، شرایطی همانند تیم روستوک دارد و در تلاش است به بوندس‌لیگا صعود کند. دونالد بک سرمربی این تیم دوست درک بائرمن، سرمربی سابق تیم ملی و روستوک است که مرا به آنها معرفی کرد. این مربی 7، 8 سال در ژاپن بوده است و کاملاً از بازی من شناخت دارد. البته از خود بوندس‌لیگا هم پیشنهاد داشتم، اما چون نمی‌خواستم شرایط دو سال قبل در تیم MBC برایم تکرار شود، ترجیح دادم در لیگ پایین‌تر بازی کنم و فرصت بیشتری برای بازی داشته باشم.»
 

به تفکر جدیدی در بسکتبال رسیده‌ایم
وکیلی: به النی زمان بدهید
تیم ملی بسکتبال زنان ایران امروز راهی اردن می‌شود. بعد از بازگشت نوجوانان آن هم با نایب قهرمانی از رقابت‌های دویژن B آسیا، این‌بار نوبت بزرگسالان رسید تا به امان رفته و در مدت پنج روز حضورشان در اردن سه مسابقه تدارکاتی با تیم ملی این کشور داشته باشند و برای شرکت در رقابت‌های کاپ آسیا آماده شوند. دلارام وکیلی که یکی از ملی‌پوشان اعزامی است، در دوره قبلی دویژن B هم شرکت کرده بود و در جایگاه پنجم ایستاد.حالا می‌خواهد این‌بار جشن صعود بگیرد، هر‌چند که  این کار را خیلی سخت می‌داند: «شنیده‌ایم تیم‌های شرکت‌کننده بازیکنان تبعه در اختیار دارند و این مسأله کار را سخت می‌کند. به‌نظرم اگر این مسأله اتفاق نمی‌افتاد بازی‌های راحت‌تری داشتیم و قدرت تیم ما هم بیشتر بود. با این‌حال برای هدف‌مان می‌جنگیم و امیدوارم دعای مردم همیشه با ما باشد.» او در ادامه تأکید می‌کند: «در این مدت که با النی کار کرده‌ایم تغییرات زیادی را در خود احساس می‌کنیم. روز‌بة‌روز هم بهتر می‌شویم. هرچند که باید خیلی بیشتر از اینها در تفکر بازی و تکنیک‌های خود تغییر ایجاد کنیم.» ملی پوش بانوان در خصوص شرایط فعلی اردونشنیان نیز مطرح می‌کند: «النی معتقد است که ما عادت‌های خاصی داشتیم که دیگر در دنیا منسوخ شده و با ترک آنها باید تفکر جدیدی پیدا کنیم و نظم خاص دفاعی و حمله داشته باشیم.همچنین در طول این مدت روی مهارت‌های فردی بازیکنان در پست‌های مختلف کار شده ولی باز برای بهترین شدن زمان نیاز است. باید این سرمربی حفظ شود تا دردو و سه سال دیگر به سطح ایده‌آلی که مد نظر النی است برسیم.» دلارام وکیلی به تغییرات کیفیت بازی خود هم اشاره می‌کند: «من خودم تغییر را احساس می‌کنم. قبلا فقط خودم را یک شوتیست می‌دیدم ولی الان می‌دانم که باید حتما پست آپ کار کنم و هر روز کار جدیدی را یاد بگیرم.» البته ملی‌پوش ایران اعتقاداتی دارد: «من معتقدم تیم تا زمانی که بازی نکند اثرات تمرین خود را نمی‌بیند.النی هم دیدارهای دوستانه‌ای را ابتدا در اردن برایمان فراهم کرده است. سپس در ویلیام جونز بازی خواهیم کرد که همه اینها نشان می‌دهد که در چه شرایطی هستیم.» در پایان وکیلی اظهار امیدواری می‌کند: «اول به بازیکنان نوجوانان کشورمان تبریک می‌گویم. از بازی‌های آنها لذت بردیم. ولی در ادامه از جامعه بسکتبال می‌خواهم که فشار نتیجه‌گیری را از روی دوش ما بردارند تا راحت‌تر در میدان بازی کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی