صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و شش - ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

در جریان صحن علنی دیروز، وزیر ارتباطات به سؤال یک نماینده پاسخ داد

رأی موافق مجلس به تحقیق و تفحص ازعملکرد سازمان اوقاف

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته برای پاسخ به سؤال نماینده مردم کرمان درباره عملکرد این وزارت در زمینه‌های عملیاتی از جمله توسعه شبکه‌های مخابراتی، تأمین زیرساخت‌های استفاده از اینترنت و نظارت بر عملکرد اپراتورها در مجلس حضور یافت.
به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور در پاسخ خود ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارت تحت مسئولیت‌اش طی دو سال گذشته به اتصال جزایر خلیج فارس به سرزمین مادری با کشیدن بیش از 150 کیلومتر کابل فیبر نوری اشاره کرد. زارع‌پور با بیان اینکه ۶۰۰ سایت نسل پنجم اینترنت در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: برای نخستین بار رکورد ۶.۵ ترابیت بر ثانیه برای ترافیک اینترنت داخلی در نظر گرفته شد که نتیجه آن، استفاده مردم از سکوهای داخلی است.
وزیر ارتباطات در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر 40 میلیون نفر از پیام رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد در ابتدای دولت به ۶۲ درصد رسیده و ۴ هزار و ۳۰۰ روستای جدید در نقاط صعب العبور به شبکه اینترنت متصل شده‌اند، یادآور شد: آمار اتصال ۹۰ درصدی روستاها به اینترنت که وزارت ارتباطات دولت گذشته ارائه کرده بود، درست نبود و طبق آمار حدود ۷۹ درصد روستاها به اینترنت متصل هستند.
زارع‌پور با اشاره به رتبه شصت‌وپنجم ایران از لحاظ سرعت اینترنت در بین ۱۹۰ کشور و نیز افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی در دو سال گذشته از ۶.۴ به ۷.۵ درصد، تصریح کرد: در بخش فضایی نیز کار مشترکی با دیگر دستگاه‌های کشوری و لشکری در حال انجام است و در ۲۲ ماه گذشته ۷ پرتاب فضایی انجام دادیم و حتی برای نخستین بار جمهوری اسلامی ایران به تصاویر ماهواره‌ای رنگی با وضوح یک متر دست یافت. تشریح این کارنامه از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سبب شد که نماینده سؤال کننده اعلام کند از پاسخ وزیر قانع شده است. هرچند ‌پورابراهیمی قانع شدن خود را به در دستور کار قرار گرفتن رفع مشکلات حوزه انتخابیه‌اش در فرصتی سه ماهه مشروط کرد.

عملکرد سازمان اوقاف زیر ذره‌بین تحقیق و تفحص
روز گذشته همچنین گزارش کمیسیون فرهنگی درباره تقاضای یکی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۷۰ رأی موافق، ۱۸رأی مخالف و یک رأی ممتنع از ۲۰۹ آرای مأخوذه با تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف موافقت کردند. برنامه سازمان اوقاف برای نذورات چند صد میلیارد تومانی مردم در بقاع متبرکه، میزان و نحوه هزینه کرد حق النظاره و حق التصدی طی ۵ سال گذشته؛ قرار گرفتن رقبه‌ها و موقوفاتی ها در اختیار افراد ذی نفوذ و غیرمرتبط، شیوه قیمت‌گذاری موقوفات جهت واگذاری به اشخاص و شفاف‌سازی موضوعات مالی اوقاف و امور خیریه از جمله محورهای 17 گانه‌ای هستند که در این تقاضای تحقیق وتفحص مطرح شده‌اند.

تأکید نمایندگان بر ضرورت لغو رأی دیوان درباره لطیفی
تعدادی از نمایندگان در جلسه دیروز طی تذکر کتبی به رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره حکم انتصاب معاون رئیس جمهور اعتراض کردند. به گفته حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس فراکسیون انقلاب مجلس، 20 نماینده امضا کننده این تذکر رأی دیوان را بر خلاف اصول ۱۱۳، ۱۲۴، ۱۲۶ و ۱۴۱ قانون اساسی دانسته و بر ضرورت لغو آن تأکید کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی