صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

 احمد صفرزاده، مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان جاجرم گفت: بررسی‌های اولیه نشان از حضور ۴ قلاده پلنگ در این منطقه دارد و ۲ گونه که دارای کلید شناسایی بودند به نام‌های «اوزوم» (پلنگ نر) و «بهار» (پلنگ ماده) نامگذاری‌شدند.
  حسین میرزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اطفای کامل حریق در شهرستان چگنی خبر داده و گفت: با پهپاد پیگیر میزان خسارت هستیم و با تمام شدن ارزیابی‌ها خسارت را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
 کاظم حسین‌زاده، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی کرمان گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به حوزه صنایع دستی استان ابلاغ و پرداخت شده است.
 عباس زارع، فعال محیط زیست با اشاره به شنیده‌هایی درباره تغییر کاربری اراضی سبز کرج در قالب طرح مولدسازی گفت: این اراضی به نوعی ریه‌های تنفسی کلانشهر کرج هستند و تغییر کاربری آنها به ظرفیت‌های اکولوژیکی و زیستی کرج آسیب جدی وارد می‌کند.
 احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه گنبد امامزاده سلیمان اشتهارد مرمت و استحکام‌بخشی می‌شود، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به اخذ مجوز از وزارتخانه مربوطه جهت بازسازی گنبدخانه امامزاده سلیمان اشتهارد اقدام نماید.
 جوزفه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران گفت: شهر رشت فرصت‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجاری و گردشگری دارد و می‌تواند به مرکز مبادلات تجاری بین ایران و ایتالیا تبدیل شود.
 مهدی کریمی، رئیس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از وزارت بهداشت خواست تا در این وزارتخانه معاونت گردشگری سلامت ایجاد شود.
 سروش هاشمی، معاون میراث‌ فرهنگی استان سمنان درباره آخرین وضعیت و اقداماتی که در محوطه باستانی «تپه حصار» انجام شده است، توضیحاتی داد و گفت: این محوطه تاریخی به کاوش مجدد نیاز ندارد و اولویت با معرفی آثار آن است.
 ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: براساس نامه ابلاغی وزیر به استاندار همدان «مسافرخانه کتابی» واقع در میدان امام خمینی(ره) شهر ملایر تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، جرم محسوب می‎‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی