صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و پنج - ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبــــار

دمای تهران کاهش می یابد
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک در نواحی جنوبی وغربی همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. بنا به این اعلام طی دیروز تا فردا چهارشنبه (۲۶ تا ۲۸ تیر) کاهش نسبی دما در سطح استان و تا پنجشنبه افزایش ابرناکی در نیمه‌شمالی استان و رخداد بارش پراکنده با احتمال رعد و برق در ارتفاعات شمالی پیش‌بینی می‌شود.
از سوی دیگر رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در استان‌های شمالی و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد. به گفته صادق ضیائیان چهارشنبه برای سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: جمعه در اردبیل و گیلان ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.


شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در دست بررسی است
رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش گفت: شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس در کمیته مستندسازی در حال بررسی و کسب تأییدیه‌های لازم برای ابلاغ به استان‌ها است.
علی حامدی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس به ایرنا گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع طبق روال سال‌ گذشته براساس شیوه‌نامه‌ای که مرکز آمار بین‌الملل و اداره کل اتباع زیرنظر سازمان ملی مهاجرت انجام می‌شود و تقویم زمانی برای استان‌ها ارسال خواهد شد. وی درباره تعداد دانش‌آموزان اتباع در مدارس یادآورشد: باتوجه به آماری که به صورت غیررسمی از سازمان ملی مهاجرت دریافت کردیم، نزدیک به ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس جمهوری اسلامی ایران در سال تحصیلی گذشته در حال تحصیل بودند.
رئیس اداره اتباع مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به برخی از انتقادها درباره کمبود فضای فیزیکی آموزشی و افزایش دانش‌آموزان اتباع اظهار کرد: اکنون در جای دهی دانش‌آموزان با مشکل بسیاری مواجه نیستیم، البته این درست است که در موضوع سرانه فضای فیزیکی با مشکل مواجهیم اما باید تلاش کنیم که این سرانه را افزایش دهیم. حامدی افزود: اما شرایط به این شکل نیست که دانش‌آموزان اتباع جای دانش‌آموزان ایرانی را بگیرند و دانش‌آموزان ایرانی از تحصیل محروم شوند.


نتیجه مطالعات ایمنی «بازار تهران» تا یک ماه آینده مشخص می‌شود
استاندار تهران از انتشار نخستین محصول اولیه از کارهای مطالعاتی ایمنی بازار تهران تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: نتیجه و بازخورد اولیه این مطالعات می‌تواند مبنایی برای تصمیم‌سازی‌ها و طراحی‌های بعدی برای بازار باشد.
علیرضا فخاری در تشریح موضوع تحقق ایمنی بازار به ایسنا گفت: بافت بازار تهران، دسترسی‌ها به بازار و سازه‌های قبلی بازار، همگی ویژگی‌هایی دارند که بازار را از سایر بخش‌های شهری متمایز می‌کند. برهمین اساس برای حفظ تعادل امکانات مورد استفاده در بازار تهران نسبت به چگونگی استفاده و بهره‌وری و مقابله با حوادث نگران‌کننده، دستور کار مشخصی تنظیم کردیم و از این رهگذر چندین کارگروه تشکیل شده است. فخاری با اشاره به موضوع تفکیک ترکیبات شغلی بازار تهران گفت: گاهی چیدمان فروشگاه‌هایی که در بازار تهران قرار دارند به تناسب نوع کالا هم‌خوانی ندارد و غیر‌مرتبط و نامتجانس است؛ لذا این موارد را هم در برنامه قرار دادیم تا ساماندهی انجام شود، البته این ساماندهی از طریق شهرداری تهران صورت خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی