صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و دو - ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

توافق تشکیلات خودگردان با تل آویو
رسانه‌های عبری زبان از توافق تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای توقف عملیات این رژیم در شهر جنین و اردوگاه آن در ازای دادن فرصت به دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان برای سیطره بر این منطقه خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، در پی مذاکرات پشت پرده تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات اسرائیلی درباره جنین، توافق شد، ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت‌های خود در جنین و اردوگاه آن در آینده نزدیک و حملات پیش‌دستانه را در این منطقه متوقف کند تا تشکیلات خودگردان فلسطین و دستگاه‌های امنیتی آن فرصت سیطره بر این منطقه را داشته باشند. بنا بر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی ابتدا با این توافق مخالفت کرد اما مقامات سیاسی به ارتش، شاباک و دستگاه‌های ذیربط دستور دادند تا فعالیت‌ها و حملات پیش‌دستانه در منطقه جنین را متوقف کنند.

 

درگذشت علامه مقاومت لبنان
علامه عفیف النابلسی، از حامیان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی صبح دیروز در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت. به گزارش الاخبار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای درگذشت علامه النابلسی را تسلیت گفت و اعلام کرد که او دارای مواضع جسورانه و شجاعانه علیه رژیم اشغالگر بود و بر لزوم مقاومت در مقابل آن تأکید می‌کرد.

 

پرونده جنایات
در سودان باز شد
به دنبال کشف یک گور دسته‌جمعی در شهر دارفور سودان، دادگاه کیفری بین‌المللی تحقیقات جدیدی را درباره جنایت‌های جنگی صورت گرفته در این شهر آغاز کرد. به گزارش الجزیره، پیش از این کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که ۸۷ جسد در یک گور دسته‌جمعی در شهر الجنینه مرکز غرب دارفور به دستور نیروهای واکنش سریع سودان دفن شده بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی