هیأت دولت

تخلف مدارس دولتی
در دریافت وجه پیگیری می‌شود
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که چرا هنوز برخی مدارس دولتی خارج از دستورالعمل از اولیا وجه دریافت می‌کنند، اظهار داشت: این موضوع خلاف قانون است و به طور مشخص راهکار آن پیشنهاد شده است. هر کسی که موارد تخلف را گزارش کند تیم‌های نظارتی بررسی می‌کنند. وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که چرا فضای مجازی به طور کلی یک رهاشدگی دارد، برخی معلمان برنامه‌هایی را در فضای مجازی برگزار می‌کنند و آیا برای معلمان در این موضوع دستورالعملی درنظر گرفته شده است نیز اظهار داشت: متأسفانه کاری انجام نشده اما حتماً باید در این زمینه فکری کرد و اگر تداخل با آموزش رسمی دارد باید نظم و انضباط پیدا کند. صحرایی در پایان این مطلب را هم گفت که ۱۲ مردادماه آزمون استخدامی برای پذیرش ۲۲ هزار نفر برگزار می‌شود.


مجلس مانع اخراج دانشجویان با شائبه تقلب در کنکور سال گذشته شد
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سؤال که آیا صدور مجوز ادامه تحصیل برای هزار نفر از افراد دارای شائبه تخلف در کنکور سال گذشته صحت دارد یا خیر، بیان کرد: بله این اتفاق افتاده است. محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیأت دولت بیان کرد: شائبه تخلف برای این افراد بر اساس قانون وجود داشته و سازمان سنجش این افراد را فراخوانده بود که همان قوانین و مسیر برایشان طی شود اما در این بین استفساریه مجلس درست است که در آن عنوان شده این موارد برای داوطلبان است نه کسانی که دانشجو شده‌ و سر کلاس رفته‌اند. وی بیان کرد: وقتی فردی که دانشجو شده و سرکلاس رفته است فرا خوانده می‌شود، آثار اجتماعی، روحی و روانی دارد که مجلس بر این اساس استفساریه داده بود که این قانون سنجش برای افرادی است که داوطلب هستند و نه دانشجو.


در برنامه هفتم به انعطاف شغلی بانوان توجه شده است
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: چند بند برنامه هفتم توسعه به مسأله جمعیت و خانواده و انعطاف شغلی بانوان در قالب‌هایی چون دورکاری و انتقال پرداخته است. انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های دولت برای ستاد ملی جمعیت گفت: برنامه‌ دولت این است که بخش‌هایی را که در زمینه جمعیت مسئولیت‌هایی دارند، فعال کند.
معاون رئیس‌جمهور در پیش‌بینی روند فعلی جوانی جمعیت با توجه به شرایط کشور، خاطرنشان کرد: به روند فعلی افزایش جمعیت بسیار خوش‌بین هستم اما معتقدم قوانین موجود در این زمینه کافی نیست. وی تصریح کرد: اگر بودجه اجازه بدهد، دولت پشتیبانی لازم را در بحث جوانی جمعیت انجام خواهد داد.


زاکانی: با حفظ سمت دستیار ویژه رئیس جمهور می شوم
علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره خبر مربوط به انتخاب وی برای  سمت دستیار ویژه رئیس جمهور در امور آسیب های اجتماعی تهران گفت:  دستگاه ها کار خودشان را انجام می دهند، قرار نیست ما جای کسی کار کنیم. هنوزمصوب نشده و باید در هیأت دولت مصوب شود.
شهردار تهران در پاسخ به این سؤال که همزمان با شهردار بودن، دستیار رئیس جمهورهم شوید، منع قانونی دارد یا نه، گفت: فرقی نمی کند، نه چه منع قانونی؟ مأمور ویژه است و وظیفه اش این است تا دستگاه هایی که کار می کنند کنار هم بنشینند و با یک برنامه دقیق پرونده این آسیب های اجتماعی را ببندند.  زاکانی خاطرنشان کرد: مسئولیت پیگیری با بنده است تا گزارش را به آقای رئیس جمهور ارائه کنم وگرنه خود دستگاه ها باید کار کنند البته هنوز این مسأله در دولت تصویب نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی