بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا(ع) روانسر افتتاح شد

بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا(ع) شهرستان روانسر با حضور معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.
محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، در این مراسم از بیمارستان روانسر به عنوان مطالبه جدی مردم این شهرستان یاد کرد و با اشاره به بازگشایی مرز شوشمی برای تردد مسافر از دو هفته پیش گفت: با این اقدام، بیمارستان جدید روانسر می‌تواند به بیماران هر دوسوی مرز خدمات‌رسانی کرده و زمینه را برای رونق توریسم درمانی در این شهرستان فراهم کند.
دکتر قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این مراسم گفت: متأسفانه علیرغم این جمعیت، این شهرستان فاقد بیمارستان بود، بنابراین طی سال‌های گذشته ساخت یک بیمارستان همواره به عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان مطرح شده است. مردم این شهرستان به دلیل نبود بیمارستان به ناچار برای یک عمل جراحی ساده هم مجبور به رفتن به شهرستان جوانرود یا مرکز استان می‌شدند که این امر مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد کرده بود.
وی افزود: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با ساخت این بیمارستان صحرایی مخالفت کرده و عنوان کردند که در شأن مردم شهرستان نیست که بیمارستان صحرایی برای آنها راه‌اندازی شود. با توجه به این مسأله، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ساخت یک بیمارستان کوچک‌تر را پیشنهاد کرد و برای همین مرکز بستر درمان شهرستان را تغییر کاربری داده و تجهیز کردیم و توانستیم آن را به یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی تبدیل کنیم.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برای ساخت این بیمارستان ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده که عمده این اعتبار صرف خرید تجهیزات بیمارستان شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به خدمات بسیار دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گفت: تنها در همین منطقه اورامانات بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در یک سال گذشته تعریف شده که برخی افتتاح شده و برخی در دست اجراست که تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدی گفت: از جمله این پروژه‌ها بیمارستان ثلاث باباجانی است که در مراحل انتهایی اجرا قرار دارد.

بیمارستان‌های شهریار، اسلامشهر، ورامین و پیشوا در صف افتتاح
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در افتتاح بیمارستان‌ها سعی داریم روز بعد از افتتاح پذیرای مراجعان باشیم و افتتاح صرفاً شکلی نباشد، در برخی مواقع متأسفانه افتتاح‌های دولت قبل غیرواقعی بود.
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اقدامات دولت مردمی طی دو سال قبل اجرای پروژه‌های بیمارستانی بوده است و تا امروز ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم، دو کلان بیمارستان حضرت مهدی(عج) و غدیر نیز سال‌جاری و در فاصله کم افتتاح شد. وی افتتاح بیمارستان در اطراف تهران را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: سال گذشته بیمارستان ملارد را افتتاح کردیم، بیمارستان شهریار، اسلامشهر، ورامین و پیشوا نیز در صف افتتاح است.
عین‌اللهی گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار از سال ۷۱ کلنگ‌زنی شده و ۳۱ سال است، مردم در انتظار افتتاح این بیمارستان هستند، در ابتدای دولت نیز پیشرفت فیزیکی ۶۷ الی ۷۰ درصدی داشته است که تحویل گرفته و طی دو سال اخیر کار جهادی توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) ۳۱۳ تختخوابی و جامع و دارای امکانات کامل است، افزود: در بیمارستان‌های جامع امکان استقرار تخصص‌های مختلف وجود دارد و نیاز به انتقال بیمار برای آزمایشات و مشاوره نیست، در بیمارستان امام خمینی(ره) ۲۲ تخت «آی. سی. یو» تعبیه شده و اتاق عمل هم در اورژانس و هم در خود بیمارستان وجود دارد و از نظر تجهیزات تصویربرداری نیز کامل است و اکنون ۷۵ درصد تجهیز شده است و حداکثر ظرف سه ماه آینده شاهد افتتاح بیمارستان خواهیم بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه طی سفر ریاست جمهوری به شهریار وعده افتتاح بیمارستان تا عید داده شده بود، اما اکنون چندین ماه از این وعده گذشته و هنوز افتتاح نشده است، با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر صادق بودن با مردم گفت: حداکثر تا مهرماه بیمارستان شهریار افتتاح می‌شود و ما پای وعده‌ها و قول‌هایمان ایستاده‌ایم.
عین‌اللهی در خصوص بیمارستان اسلامشهر نیز گفت: بیمارستان اسلامشهر نیز دو فاز دارد که فاز اول اورژانس و درمانگاه آماده بهره‌برداری است و فاز دوم را نیز بازدید خواهم کرد تا از نحوه آمادگی و پیشرفت کار باخبر شوم.

جستجو
آرشیو تاریخی