صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سی و یک - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سی و یک - ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

موسیقی

چه کسانی خواننده محبوب پاپ را وارد حاشیه کرده‌اند؟
افشاگری محسن یگانه از پشت صحنه موسیقی

فرهنگی/ محسن یگانه دادگاهی شد؛ خبری که طی چند روز گذشته درفضای مجازی منتشر شد و همچنان دست به دست می‌چرخد و بازتاب و واکنش‌های بسیاری دربرداشته است.
یگانه از خواننده‌های محبوب و مطرح موسیقی پاپ است. این خواننده پرطرفدار، دهه 80، فعالیت موسیقایی‌اش را به‌صورت جدی آغاز کرد و برخلاف برخی از خواننده‌های هم‌دوره‌اش، با ساخت و تولید ترانه و آهنگ‌های ماندگار، توانست جایگاهش را در مارکت موسیقی ایران ثابت نگاه دارد. ژانری از موسیقی که به گفته برخی از کارشناسان این حوزه، تولیدات آن تاریخ مصرف داشته و خیلی زود به فراموشی می‌رود.

فروش پنج هزار بلیت در یک دقیقه
اما محسن یگانه توانست با تک‌آهنگ معروف «بهت قول میدم» همچنان خود را در صدر پربازدیدترین‌های فضای مجازی قرار بدهد و مخاطبانش را در کنار خود نگه دارد. تا آنجا که در کنسرت اخیرش، با وجود حواشی به‌وجود آمده، بلیت‌های اجرایش را به سرعت به فروش رساند و سانس‌های کنسرتش را یکی پس از دیگری تمدید کرد و این همان رمز موفقیت محسن یگانه است. براساس آنچه در رسانه‌ها آمده، یگانه در آخرین کنسرت تهرانش گفته: «فروش کنسرت‌های من، هم اندازه با کل مارکت موسیقی ایران است!» او در پستی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، نوشته بود: «هنوز بعد از ۲۰ سال حتی بدون کار خبری و تبلیغاتی، تنها از طریق استوری پیجم، اینجوری به بنده لطف دارید، باعث می‌شید که حتی صحنه فروش پنج هزار بلیت در یک دقیقه رو هم ببینم...»

خبرهای جنجال‌آفرین
اولین اجرای یگانه، پس از سه سال دوری از صحنه و خبرهای ضد و نقیضی که درخصوص مهاجرتش گفته می‌شد، پنجم فروردین ماه 1401 برگزار شد. او بعد از برگزاری این اجراها اعلام کرد، در سال 1402 کنسرت تازه‌اش را روی صحنه می‌برد تا آنکه با اعلام سامانه فروش بلیت‌های کنسرت، تاریخ اجراهای محسن یگانه مشخص و اعلام شد و اجرای نخستش در 24 و 25 اردیبهشت ماه 1402 در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد و به دلیل استقبال خوب مخاطبان، اجراهایش بار دیگر تمدید گردید. کنسرت‌هایی که هرشب آن حامل اخبارهای جنجال‌آفرینی بود و مخاطبانش نگران از آنچه این روزها بر سر خواننده محبوبشان می‌گذرد!
 
روزی می‌خواهم سفره دلم را بازکنم
داستان از آنجا آغاز شد که محسن یگانه در یکی از اجراهایش از اتفاقات پشت پرده خبر داد. او گفته بود: «فارغ از اتفاقاتی که همه در جریان آنها هستند، اتفاقات دیگری رخ داد که هیچ‌کس نمی‌داند. روزی می‌خواهم سفره دلم را باز کنم، شاید آخر تیرماه محسن یگانه را در چند پادکست ببینید تا یکسری مسائل را برای شما بشکافد و درباره موسیقی و اتفاقاتی که پشت پرده آن رخ می‌دهد، صحبت کند.» یگانه خطاب به هوادارانش ادامه داد: «ترسناک شد، نه؟ همانقدر که حدس می‌زنید ترسناک است ولی خیلی‌ها دوست نداشتند این کنسرت برگزارشود. آن «خیلی‌ها» افراد خیلی خاصی هستند که پروژه‌های مشترک زیادی با هم به اتمام رسانده‌ایم، ولی امروز نمی‌خواستند من روی استیج باشیم اما شما وقتی هنوز دقایقی از بلیت‌فروشی نگذشته بود بلیت‌‌ها را تمام کردید. منی که این همه ترانه نوشته‌ام، نمی‌توانم درست و حسابی در قالب کلمات از شما تشکر کنم ولی خودتان می‌دانید که چقدر شما را دوست دارم...»
صحبت‌های محسن یگانه از اختلاف با تهیه‌کننده سابقش خبر می‌داد؛ اختلافاتی که به تحریم سایت‌های بلیت‌فروشی موسیقی منجر شد تا یگانه بلیت‌های کنسرتش را در سامانه بلیت‌فروشی سینما به فروش برساند. تصمیمی که در ادامه حواشی این خواننده و تهیه‌کننده‌اش به دادگاه کشیده شد. حالا باید دید سرانجام این اتفاقات به کجا خواهد کشید! آیا محسن یگانه فروش بلیت‌های کنسرتش را در سامانه‌ای غیر از موسیقی ادامه خواهد داد؟!

 

جستجو
آرشیو تاریخی