فوتبال ایران

شمس آذر محکوم شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی خود را درمورد شکایت سایپا از شمس آذر اعلام کرد. در رأی این کمیته آمده:« در خصوص شکایت باشگاه سایپا علیه باشگاه شمس آذر قزوین مبنی بر استفاده از بازیکن غیر مجاز به نام سید مجتبی حسینی در 9 مسابقه از مسابقات لیگ یک در فصل 2-1401 با این توضیح که بازیکن نامبرده از طریق جعل، تزویر و استفاده از سند مجعول، خود را به عنوان بازیکن مجاز معرفی و از این طریق در مسابقات شرکت کرده، باشگاه شمس آذر به پرداخت 2 میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه نقدی و بازیکن نیز به یک سال محرومیت از همراهی تیم و پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی و در خصوص استفاده از بازیکن غیر مجاز نیز با لحاظ بازی بازیکن صرفاً در مقابل تیم شاکی، شمس آذر به کسر سه امتیاز بابت این بازی در مسابقات فصل بعد و نیز به پرداخت مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال جریمه نقدی و بازیکن نیز به پرداخت مبلغ 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شوند. به این ترتیب، شمس آذر با منفی سه امتیاز لیگ برتر را آغاز می‌کند.


سکوت هاشمی‌نسب شکست
نه ممنوع‌الکارم، نه تصمیم‌گیرنده!
پس از حضور نکونام در رأس کادر فنی استقلال، بسیاری از هواداران این تیم منتظر حضور مهدی هاشمی‌نسب در جمع کمک‌های او بودند که تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده است.
 مربی‌ای که در سال‌های اخیر در کنار نکونام حضور داشته و همراه با او تصمیم به قطع همکاری با فولاد گرفت. هاشمی‌نسب در صفحه‌اش درباره نبودن در کادر فنی استقلال مطالبی را عنوان کرد که در بخشی از آن آمده: «لازم دانستم برای رفع سوء‌ تفاهم‌هایی که درخصوص عدم حضورم در استقلال پیش آمده، توضیحاتی را بیان کنم. قصدم از مطرح کردن این بیانات فقط این است که احساس کردم قضیه به سمت و سویی می‌رود که من دوست ندارم به استقلال بیایم. مشکلات اینجانب برای عدم حضور در استقلال تا این لحظه، نه مشکلات مالی بوده، نه تلفن بنده خاموش بوده است و نه ممنوع‌الکار بوده‌ام و در حال حاضر لحظات آرامی را سپری می‌کنم. همه‌ ما از جمله هواداران عزیز خواسته‌ها و مطالباتی داریم که هیچ وقت همه‌ آنها محقق نمی‌شود. بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم. تصمیم‌گیرنده‌ این مسأله کسان دیگری هستند که در جایگاهی که قرار دارند تصمیم‌شان قابل احترام است؛ فقط بنده را مسئول این تصمیم ندانند. ترجیح می‌دهم تا همین جا گفته‌هایم را به پایان برسانم. با آرزوی فصلی توأم با آرامش، به دور از حواشی و سرشار از موفقیت برای تیم بزرگ استقلال.»


2 مدیر پرسپولیس محروم شدند
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد  با توجه به مصاحبه آقایان افشین پیروانی و حسین خبیری در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها مبنی بر اینکه این قانون برای دور کردن برخی تیم‌ها از قهرمانی صورت گرفته که مشابه همین مصاحبه‌ها در فصل گذشته نیز از سوی عوامل این تیم  بدون مستندات انجام شد، آن هم در حالی که پرسپولیس هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی قهرمان شده، بنابراین رئیس دیوان تحقیقات پیشنهاد محرومیت موقت نامبردگان را صادر و اعلام کرد: با توجه به اینکه اجرای قوانین و مصوبات بر همه تیم‌ها لازم‌الاجراست و مصاحبه‌های نامبردگان نشر اکاذیب و افترا محسوب شده  و موجب مخدوش شدن چهره ورزش فوتبال و مقامات شده، بر همین اساس و با استناد به بند یک ماده ۶۶  آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال، آقایان پیروانی و خبیری از هر نوع فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به مدت ۲۰ روز تا رسیدگی نهایی به پرونده محروم می‌شوند.


پرسپولیس به دنبال مغانلو
شهریار مغانلو با وجود اینکه یک سال از قراردادش با سپاهان باقی مانده، مورد توجه چندین باشگاه ایرانی و خارج از ایران قرار دارد اما سپاهان راضی به از دست دادن ستاره خود نیست. به گزارش ایرنا، آقای گل فصل قبل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی با سپاهان به اردوی ترکیه رفت که هنوز ادامه همکاری او با این تیم با ابهاماتی مواجه بود. حالا که سپاهان توانست عیسی آل کثیر، رضا اسدی و کاوه رضایی را جذب کند، راه برای جدایی این بازیکن ظاهراً باز شد و تیم‌های خواهان مغانلو شرایط را برای خرید او مهیا دیدند. در همین راستا شنیده می‌شود پرسپولیس در پاسخ به جذب مهاجمش توسط سپاهان، مذاکرات مجدد را با مغانلو آغاز کرده و او احتمالاً پرسپولیسی خواهد شد.در شرایطی که پریرا و شیخ دیاباته از پرسپولیس رفتند، حالا جذب مغانلو به یکی از اولویت‌های اصلی سرخپوشان تبدیل شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی