ملی پوش ایران رسماً به تیم سابق لواندوفسکی پیوست

قلی‌زاده: در لهستان برای موفقیت می‌جنگم

باشگاه شارلروا با انتشار بیانیه‌ای از انتقال قطعی علی قلی زاده هافبک ملی پوش کشورمان به لخ پوزنان لهستان خبر داد. باشگاه بلژیکی در بیانیه‌اش نوشت:« قلی زاده در تابستان 2018 از سایپا به شارلروا آمد. او رفته رفته پیشرفت کرد و موفق شد به یکی از مهره‌های کلیدی تیم تبدیل شود. قلی زاده در 5 سال بازی برای تیم 143 بازی انجام داد، 23 گل به ثمر رساند و 26 پاس گل داد. همچنین قلی زاده به خاطر عملکرد خوبش در شارلروا به تیم ملی ایران دعوت شد و 30 بازی ملی دارد و 4 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. او یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر بود.» شارلروا حالا با لخ پوزنان به توافق نهایی رسیده و این بازیکن بعد از 5 سال راهی تیم لهستانی می‌شود. لخ پوزنان تیم سابق رابرت لواندوفسکی ستاره بارسلونا است.
سایت رسمی باشگاه لهستانی در سایت خود با اعلام انجام تمامی کارهای اداری برای نهایی شدن این انتقال، گزارش داد که قلی‌زاده در حال درمان به ‌خاطر مصدومیت زانوی خود بوده و ریکاوری همراه با پزشکان باشگاه را آغاز کرده است. توماس رزاسا مدیر ورزشی لخ پوزنان درباره پیوستن قلی‌زاده گفت: «یک بازیکن باکیفیت و با تجربه زیاد به ما ملحق می‌شود. او توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند در نبردی در فضای کوچک برنده شود. علی می‌تواند پشت مدافعان برود و پاس‌های خوبی برای هم‌تیمی‌های خودش مهیا کند. ما عملکرد موفق او در جام جهانی را به یاد می‌آوریم. پیش‌تر اعلام کرده بودیم دنبال بازیکنانی می‌گردیم که جانشین نفرات جدا شده باشند. امیدواریم که عملکرد خوب علی مطابق انتظارات باشگاه و هواداران باشد.»
 همچنین قلی‌زاده که با عقد قراردادی سه ساله به لخ پوزنان پیوسته، درباره حضور در این تیم، چنین نظر داد: «حالا من در لخ هستم تا برای موفقیت همراه با باشگاه و هواداران بجنگم و از این مسأله خوشحالم. سه سال پیش در مقدماتی لیگ اروپا با لخ پوزنان بازی داشتیم و من به لخ آمدم. تیم من در این مسابقه شکست خورد اما به یاد دارم که پاس تنها گل شارلروا را دادم. پیش از سفر به لخ تلاش کردم اطلاعاتی درباره پوزنان و شهر لخ به دست بیاورم و اطلاعاتی درباره باشگاه، شهر و سرمربی تیم دارم.»

جستجو
آرشیو تاریخی