گل بود، به سبزه نیز آراسته شد

پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد

استقلال در حالی تمرینات پیش‌فصل خود را پشت‌سر می‌گذارد که در وضعیت مناسبی قرار ندارد و با اینکه علی خطیر چند روزی است به عنوان سرپرست مدیرعاملی این باشگاه برگزیده شده ولی بازیکنان و کادرفنی آبی‌ها، از وضعیتی که در فصل نقل و انتقالات برای این تیم به وجود آمده، گلایه دارند. در این میان، اتفاق‌های دیگری نیز رخ داده که باعث شده گل‌های استقلال به سبزه نیز آراسته شود!

قرارداد نکونام رسمی نیست!
باشگاه استقلال با اینکه در آخرین روز خرداد ماه، در مراسمی از عقد قرارداد با جواد نکونام به عنوان سرمربی این تیم خبر داد اما گویا این مربی جوان قرارداد رسمی با استقلال ندارد! به گزارش ایسنا، آنچه در مراسم معرفی نکونام امضا شده، پیش‌نویس قرارداد بوده و هنوز قراردادی رسمی بین دو طرف امضا نشده است. بنابر این گزارش، تلاش باشگاه استقلال برای امضای قرارداد رسمی با نکونام که مبلغ آن ۲۷ میلیارد تومان بود، به دلیل مخالفت فردی خارج از باشگاه ناکام ماند زیرا او معتقد بود رقم قرارداد بالاست و حداکثر باید ۱۵ میلیارد تومان باشد. اکنون باید منتظر ماند و دید که فرد خارج از باشگاه به باشگاه اجازه می‌دهد این چالش را حل کند یا باید در روزهای آینده منتظر خبرهای دیگری از باشگاه استقلال و نکونام باشیم.

جلسه خطیر با سه بازیکن استقلال
اما خطیر که به دنبال حل مشکلات استقلال است، 24 ساعت بعد از شروع کار در استقلال، روز دوشنبه به تمرین آبی‌ها رفت تا با کادرفنی و بازیکنان این تیم دیدار کند. او بعد از خوش و بش با بازیکنان، جلسه‌ای با روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند برگزار و دقایقی با آنها صحبت کرد. بازیکنان استقلال در صحبت‌هایی کوتاه دغدغه‌هایشان بابت مطالبات فصل گذشته را مطرح کردند و سرپرست آبی‌ها قول داد با گذشت مدتی مشکلات باشگاه رفع می‌شود.

جلسه خطیر و نکونام با تاج
اما در روزهایی که استقلال با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، خبر رسید سازمان لیگ به دلیل بدهی در پرونده تبلیغات محیطی فوتبال در زمان مدیرعاملی مصطفی آجورلو، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را بست. البته فرشید طاهری سرپرست نقل و انتقالات سازمان لیگ در این خصوص گفت: «علت بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال، شکایت بازیکنان طلبکار از این باشگاه و از سوی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال صورت گرفته است و ارتباطی به شکایت سازمان لیگ فوتبال ایران از باشگاه استقلال ندارد زیرا این پرونده هنوز در حال بررسی است و رأی قطعی در مورد آن صادر نشده است.» به همین دلیل، خطیر دیروز برای پیگیری این موضوع با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دیدار کرد که در این جلسه مهم جواد نکونام، مدیرعامل آبی‌ها را همراهی کرد. استقلالی‌ها امیدوار هستند از سازمان لیگ زمان بگیرند تا بتوانند قرارداد بازیکنان جدیدشان را ثبت کنند.

کاپیتان در انتظار تماس باشگاه
استقلال در رابطه با تعداد بازیکنان و بسته شدن تیمش هم با مشکلاتی روبه‌رو است. روزی که نکونام به استقلال آمد، علاقه‌ای به ادامه همکاری با سیدحسین حسینی دروازه‌بان و کاپیتان آبی‌ها نداشت و برای همین این بازیکن به صورت اختصاصی به تمرین پرداخت اما تیم جدیدی را برای خود انتخاب نکرد. در این میان، نکونام به دنبال دروازه‌بان جدید و تلویحاً خارجی بود که این اتفاق نیفتاد و ماجرای پیوستن پرحاشیه علیرضا بیرانوند به استقلال هم کنسل شد. اما در شرایطی که با توجه به بودجه محدود باشگاه، استقلال توان خرید دروازه‌بان خارجی را ندارد، نکونام تصمیم به تمدید قرارداد با حسینی گرفته است. استقلال پروسه جذب محمدرضا خالدآبادی، دروازه‌بان فصل گذشته هوادار و تیم ملی امید را هم در دستور کارش دارد اما گویا این گلر جوان از پرسپولیس هم پیشنهاد دارد و در نهایت باید دید وضعیت دروازه‌بان‌های این تیم به چه صورت پیش می‌رود.

ادامه مذاکره برای جذب حسین‌زاده
یکی از گزینه‌های نکونام در فصل نقل‌وانتقالات امیرحسین حسین‌زاده وینگر پیشین استقلال و فعلی شارلروا است. در همین رابطه، باشگاه استقلال در این مدت مذاکرات خود را با شارلروا و مدیر ایرانی این باشگاه انجام داده تا این بازیکن بار دیگر به استقلال بازگردد. حسین‌زاده طی معامله‌ای 250 هزار یورویی از استقلال به شارلروا رفت و حالا گفته می‌شود باشگاه بلژیکی برای صدور رضایت‌نامه او مبلغ 800 هزار دلار درخواست کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی