صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

روند شتابان دلار زدایی در آسیا
 دو بانک بنگلادشی به تازگی اعلام کرده‌اند که برنامه‌ای برای راه‌اندازی تراکنش مالی تجاری با ارز ملی کشور هند(روپیه) جهت افزایش ذخایر ارزی خارجی و کاهش وابستگی به دلار امریکا را در دستورکار خود قرار داده‌اند. به گزارش فرست پست، بانک ایسترن بنگلادش که حسابی با بانک دولتی هند و بانک آی سی سی آی باز کرده است، برنامه خود برای تراکنش مالی با روپیه را اعلام کرد. از سوی دیگر بانک سونالی که بانکی دولتی در بنگلادش است نیز خدماتی مشابه را ارائه داده است.
 
ممنوعیت خرید و فروش ترقه و فشفشه در فرانسه
در پی ناآرامی‌ها و اعتراضات مردم فرانسه، نخست‌وزیر این کشور از ممنوعیت خرید و فروش و حمل ابزار آتش‌بازی در آستانه جشن‌ ملی فرانسه در ۱۴ ژوئن (۲۳ تیر) خبر داد. الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه طی مصاحبه‌ با روزنامه فرانسوی «لو پاریزین» اذعان کرد: «تعدادی از مقامات و شهروندان عادی کشور نگران هستند که طی جشن ملی فرانسه ناآرامی‌ها مجدداً  تشدید شود و به همین دلیل خرید و فروش و حمل ابزار آتش‌بازی ممنوع خواهد شد. »
 
اعتراف اوکراین به انفجار پل کریمه
یکی از مقام های ارشد دفاعی اوکراین در پانصدمین روز جنگ به مسئولیت حمله سال گذشته میلادی که پل کریمه را به شدت تخریب کرد، اعتراف کرد. به گزارش پایگاه خبری اینسایدر، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین در پستی تلگرامی نوشت، پل «تنگه کرچ» که چهار سال پس از پیوستن کریمه به روسیه در ۲۰۱۴ افتتاح شد برای ایجاد اختلال در خطوط تامین روسیه هدف گرفته شد.
جستجو
آرشیو تاریخی