فضای‌مجازی

درخواست فریدون شهبازیان در واکنش به فعالیت صفحه‌های غیرمجازی که با نام او فعالیت می‌کنند، والسابقون غدیر به روایت عبدالمجید خرقانی، پناهگاهی به نام اقدامات رسانه‌ای برای توجیه کم‌کاری و... بخش‌های برگزیده از فعالیت اهالی رسانه و فرهنگ در فضای مجازی است که برش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

والسابقون غدیر
عبدالمجید خرقانی، روحانی و مبلغ تصاویری از اهدای هدایای مردمی به کودکان بی‌بضاعت در میهمانی ده کیلومتری عید غدیر را منتشر کرده و نوشته: «جشن که شروع شد در عرض چند ساعت این محل کاملاً از هدیه اسباب‌بازی پر شد؛ جشن غدیر باعث شد مردم خوب ما تو کار خیر حتی از همدیگه سبقت بگیرند.»
فریدون شهبازیان صفحه‌ای در فضای مجازی ندارد
فریدون شهبازیان موسیقیدان و آهنگساز پیشکسوت که چندی پیش با انتشار ویدیویی، انتساب صفحه‌ای که به نام او در اینستاگرام فعالیت می‌کند به خود را تکذیب کرد، بار دیگر با تماس با سال‌نوای موسیقی ایران، تأکید کرد که هیچ نظارتی بر صفحه یا صفحه‌هایی که با نام او در اینستاگرام فعالیت می‌کنند ندارد و از هنرمندان و هنردوستان درخواست کرد تا صفحات مذکور را ریپورت نمایند.

پناه بردن به اقدامات رسانه‌ای برای توجیه کم‌کاری
محمد رستم‌پور، روزنامه‌نگار در توئیتر نوشته است: «نهادها و شوراهای مملکت، کم‌کاری‌شان در سیاستگذاری و قانونگذاری و حل مسائل کشور را با اقدامات رسانه‌ای پنهان می‌کنند.»
 

سریال تازه کارگردان «سقوط»
سجاد پهلوان‌زاده که اولین تجربه‌ سریال‌سازی‌اش «سقوط» با استقبال مواجه شد، با اشتراک گذاشتن تیزری از سریال جدیدش از آماده پخش شدن آن خبر داده است. طبق اطلاعات این پست اینستاگرامی، این سریال با عنوان «حیثیت گمشده» یک درام خانوادگی است که تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا منصوری برعهده داشته و بازیگرانی چون مهدی حسینی‌نیا، بهاره افشاری، الناز حبیبی، امیر نوروزی، بهزاد خلج، مهدی زمین‌پرداز، ستاره پسیانی، رحمان باقریان و... در آن ایفای نقش کرده‌اند.

خودشان را از شادی حقیقی محروم کردند
وحید یامین پور معاون وزیر ورزش و جوانان درباره راهپیمایی غدیر نوشت: ‏ناراحتی ما از این نیست که عظیم‌ترین شادی ملّی را به طعن گرفته‌اند‌ از این است که بین ما زندگی می‌کنند اما یک عمر خود را از چشیدن طعم بهجت و شادی حقیقی محروم کرده‌اند. آدم ایرانی باشد و خود را از صفای زندگی اهل بیتی محروم کند؟!  وتجعلون رزقکم أنکم تکذبون؟!

عبدلی پنجاه سال مستمر به تالش فکر کرد
ابراهیم اکبری دیزگاه نویسنده، درباره درگذشت یک محقق نوشت: در گذشتِ علی عبدلی، محقق و پژوهشگر تالشی که «تالش» اصلی‌ترین مسأله زندگی‌اش بود، مایه دریغ و تأسف است. عبدلی از معدود افرادی بود که حداقل پنجاه سال مستمر به تالش فکر کرد و با تتبع و دقت درباره آن نوشت به گونه‌ای که او را می‌توان شناسنامه‌ تالشان نامید. من که در هنگام نگارشِ سیاگالش از آثارش بسیار استفاده می‌کردم چند باری با او تماس گرفتم. او با دانشِ آمیخته با احترام و مهربانی‌اش من را مدیون خود کرد. من شخصاً بر این باورم که هیچ کس بدون آثار عبدلی به امرِ تالش‌پژوهی نزدیک نخواهد شد. برای او غفران و رحمت را از خداوند خواستارم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی