صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

 محمد عرفانی، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ارس پلنگ ایرانی ۱۱ ساله موجود در باغ وحش مشهد که نخستین بار در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید، زنده‌گیری شد، این روزها به‌دلیل پیشرفت بیماری حال مساعدی ندارد.
 سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان می‌گوید: روزانه ۱۵ میلیون تن پسماند پلاستیکی در این استان تولید می‌شود که تنها پنج درصد آنها مدیریت و دفن می‌شود.
 رضا انجم شعاع، معاون سازمان محیط زیست از پیگیری برای اخذ مجوز استخدام ۵۷۰ نفر در سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و اظهار امیدواری کرد فراخوان جذب این تعداد در آزمون استخدامی آتی منتشر شود.
 سید عادل مولا، معاون محیط‌ زیست طبیعی اداره‌ کل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان، با بیان اینکه هم‌اکنون میزان موجودی آب در تالاب هورالعظیم کمتر از ۴۵ درصد است، گفت: مهم‌ترین عاملی که باعث شده است تالاب هورالعظیم وضعیت نامناسب امروز را داشته باشد، کشت غیرمجاز محصولات آب‌بر در بالادست حوضه آبریز کرخه در سال آبی جاری بوده که در این میان، کشت شلتوک (برنج) بسیار بیشتر از سایر محصولات آب‌بر به منابع آبی استان ضرر می‌زند.
 علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان گفت: بیش از دو میلیون رأس دام اهلی در مقابل طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در این استان واکسینه شدند.
 سید حسن طباطبایی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از معرفی ۱۱ متخلف پسماندسوزی به مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.
 علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از استقبال بالای گردشگران داخلی از محور گردشگری غرب کشور، بویژه پس از فروکش کردن بیماری کرونا خبر داد.
 حمیده کریمی، کنشگر حوزه گردشگری می‌گوید: چشمه‌علی دامغان که در فهرست آثار ملی قرار دارد و به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده است، بر اثر بی‌توجهی مسئولان و گردشگران، رو به نابودی می‌رود. این محوطه تاریخی اکنون به محلی برای بازی کودکان و استخر آن به محلی برای شنا و متأسفانه شستن لباس توسط مسافران تبدیل شده است.
 نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تأکید بر اینکه هنوز با هجوم گونه‌های مهاجم در جنگل‌های هیرکانی مواجه نشده‌ایم، گفت: براساس برنامه زمان‌بندی کنونی، تا پنج سال دیگر تدوین طرح‌های تفصیلی برای تمام ۱۰۴ حوضه آبخیز عرصه‌های جنگلی شمال کشور به پایان خواهد رسید و این یعنی عملاً تا پنج سال آینده، طرح مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی تکمیل و وارد فاز اجرایی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی