خرده خبر

پرواز کشتی‌گیران به بوداپست
دور جدید تمرینات تیم‌ملی فرنگی در غیاب دو کشتی‌گیر مصدوم استارت خورد. این تیم قرار است با مهدی احدی در 55 کیلو، امید آرامی در 60 کیلو، شاهین بداغی و دانیال سهرابی در 72 کیلو، محمد ناقوسی در 77 کیلو، وحید دادخواه در 97 کیلو و امیر قاسمی منجزی و علی‌اکبر یوسفی در 130 کیلو‌گرم، 21 تیر‌ماه راهی آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی شود. آنها از شنبه 17 تیرماه به اردو رفته‌اند. مهدی بالی و ابوالفضل مهدوی، دو کشتی‌گیری هستند که به دلیل آسیب‌دیدگی در این اردو حضور ندارند. همچنین تیم کشتی آزاد امروز با احمد جوان و میلاد والی‌زاده در 57 کیلو، امیرمحمد یزدانی و محمد بخشی در 70 کیلو، علی سوادکوهی و محمد نخودی در 79 کیلو و امیرعلی آذرپیرا در 92 کیلوگرم، کشتی‌گیران اعزامی به این تورنمنت هستند که مسابقات برای آنها در سه وزن 57، 70 و 79 کیلوگرم جنبه انتخابی تیم‌ملی را خواهد داشت. علی سوادکوهی دیشب به جمع اردونشینان اضافه شد و بامداد امروز با تیم به مجارستان رفت.


آویژه صنعت از بسکتبال رفت
تیم آویژه صنعت پارسا از حضور در لیگ‌برتر بسکتبال انصراف داد. در حالی که فصل نقل‌وانتقالات لیگ از 15 تیرماه آغاز شده است ولی تنها سه تیم نفت آبادان، میهن و ذوب‌آهن آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. با تصمیم هیأت مدیره باشگاه آویژه صنعت پارسای مشهد، تیم بسکتبال این باشگاه در فصل جاری شرکت نمی‌کند.


عذرخواهی ایران از سرمربی تونس
 کادر فنی تیم والیبال جوانان ایران از  سرمربی تیم تونس دلجویی و عذرخواهی کردند
تیم والیبال جوانان ایران در بازی دوم دور مقدماتی قهرمانی جهان بازی کرد و -3 2 برد. اما وقتی ایران بعد از باخت دو ست اول تحت فشار بود ، بازیکنان رضا مؤمنی مقدم بعد از هر امتیاز شادی می‌کردند و مدل متفاوت شادی یونس جوان بازیکن ایرانی برای تونسی‌ها سوء تفاهم به وجود آورد و سرمربی این تیم را دلخور کرد.  غلامرضا مؤمنی‌مقدم سرمربی تیم ایران همراه پیمان اکبری مدیر فنی، مهران زارع و امین شاکری دیروز در دیدار  با کارامثلی سرمربی تونس ضمن توضیح اینکه  بازیکن ایرانی  قصد توهین به تیم او را نداشته و تنها  برای گرفتن امتیاز شادی کرده ، از او دلجویی کرد.


موتورسوار ایرانی درجام جهانی
محمد میرزاحسینی زرندی موتورسوار ۱۲ ساله ایرانی برای حضور در جام جهانی جوانان بخارست به رومانی رفت.
او اولین موتورسوار ایرانی است که در جام جهانی جوانان در ۶۵ سی سی مسابقه داد. او تنها رایدر آسیایی در بین حدود ۷۰ شرکت کننده در بخش ۶۵ سی سی است. محمودرضا جدیدی مربی و میرزا حسینی زرندی او راهمراهی می‌کنند .


فردا؛ پایان بلاتکلیفی کاروان ایران
بلاتکلیفی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، فردا در جلسه هیأت اجرایی و ستاد عالی بازی‌ها تمام می‌شود.
74روز مانده به افتتاحیه بازی‌ها، هنوز نه خبری از لیست نهایی مسافران هانگژو هست و نه پاداش پای سکوی مدال آوران نهایی شده است. قرار است فردا در دو جلسه ساعت 6 هیأت اجرایی درباره میزان پاداش دلاری پای سکوی مدال آوران تصمیم نهایی را بگیرد. پیشنهاد مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک برای پاداش پای سکو به مدال آوران، ۱۰ هزار دلار مدال طلا، ۳هزار دلار مدال نقره و ۱۵۰۰ دلار مدال برنز بود. همین طور به سرمربی ورزشکار طلایی هم معادل ریالی ۱۰ هزار دلار پاداش داده می‌شود. اگر چند ورزشکار با یک سرمربی طلا بگیرند به نسبت، درصد آن کمتر می‌شود. البته بعضی‌ها روی 20 هزار دلار نظر داشتند که جلسه صبح امروز تکلیف را روشن می‌کند.
ساعت9 صبح هم ستاد عالی بازی‌ها، با بررسی دوباره درباره حضور تیم هندبال و والیبال زنان تصمیم می‌گیرد.
 البته درباره بعضی فدراسیون‌هایی که درخواست سهمیه بیشتر داشتند هم ستاد عالی رأی نهایی را می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی