شوک قبل از پرواز به پرتابگر دیسک شانس مدال

پیامکی که رســــــولی را به‌هم ریخت!

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

حسین رسولی پرتابگر ملی‌پوش دیسک برای قهرمانی آسیا، دیروز با استرس زیاد به فرودگاه رفت. او که مأموریت دفاع از اعتبار پرتاب دیسک ایران را در رقابت با پرتابگران آسیا در تایلند داشت، چند ساعت مانده به پرواز پیامک پایان مهلت خروجی، او را به‌هم ریخت؛ پیامکی که رسولی فکر می‌کرد خروجی‌اش مشکل دارد و پایش به قهرمانی آسیا نمی‌رسد و بلافاصله افشین داوری را مطلع کرد. پیگیری سرپرست فدراسیون از وزارت ورزش و جوانان و جواب نداشتن مشکل خروجی پرتابگر دیسک، مثل آب روی آتش خیال همه را راحت کرد. افشین داوری می‌گوید:«رسولی مشکل خروجی ندارد، اما دو پیامکی که برایش آمد، او را نگران  و با من مطرح کرد. اول فکر کردم کسی با ما شوخی کرده و از وزارت ورزش و جوانان پیگیری کردم که گفتند مشکل خروجی ندارد. با این حال دیروز زودتر به فرودگاه رفتیم تا خیالمان راحت شود.»
به گفته هادی سپهرزاد، مربی رسولی و مدیر فنی تیم‌های ملی، مشکل خروجی رسولی حل شده است:«پیامکی برای حسین آمده بود که خروجی‌اش تمام شده است، اما داوری با استعلام از وزارت ورزش و جوانان مطمئن شد مشکل ندارد و به همین خاطر او و حسین زودتر به فرودگاه رفتند تا سیستمی این قضیه را رفع و رجوع کنند. البته حتی اگر یک درصد هم حسین نتواند امروز با تیم به تایلند بیاید، چون 7 روز تا شروع مسابقه پرتاب دیسک مانده است به مسابقه می‌رسد.»
حسین رسولی که صبح با دیدن پیامک، رؤیای مدال طلای آسیایی خود را برباد رفته می‌دید، هیچ حرفی نزد. او وقتی با حرف‌های داوری آرام گرفت در راه فرودگاه گفت:«من صبح با دیدن پیامک «به خاطر عدم استفاده، مهلت خروجی شما تمام شده است» آن‌قدر استرس داشتم که نفهمیدم چمدانم را چطور جمع کردم و رفتم پلیس به‌ اضافه 10 تا بدانم قضیه چیست.»
حسین رسولی با اینکه در رکورد‌گیری، 61 متر و 45 سانتیمتر پرتاب کرده، اما خیلی به مدال طلای آسیا خوشبین است:«با رکوردهایی که ثبت کردم خیلی دلم به قهرمانی آسیا روشن است و فکر می‌کنم  راحت بتوانم مدال بگیرم، چرا که شرایط  بسیار خوبی دارم و رکوردم در انتخابی بهترین پرتابم نبود، بلکه رکوردهای ۶۳ و ۶۴ متر هم داشته‌ام اما در رکوردگیری ثبت نکردم. من پیک بدنی‌ام را برای بازی‌های آسیایی گذاشته‌ام.»
او با این حال از حالا مدال طلای آسیا را مال خودش می‌داند:«همه فکر و ذکر من مدال طلای آسیا است. حتی با آمادگی 70-80 درصد و تکرار رکورد 61 متر و 45 سانتیمتری شک نکنید مدال طلا یا نقره آسیا از آن من است. در تایلند تنها یک رقیب قطری دارم که بیشتر از 62 متر پرتاب نکرده است و در جوانان آسیا هم یک متر بیشتر از او پرتاب کردم و قهرمان شدم. البته به شرطی که مشکلی پیش نیاید، این‌بارهم او را کنار می‌زنم. من با همین بدن اتفاقات خوبی رقم می‌زنم. شنیده‌ام وضعیت غذا در تایلند خوب نیست. هدف من در قهرمانی آسیا مدال است تا کارم را با مدال استارت بزنم و بعد به بازی‌های آسیایی هانگژو برسم.»
او حتی از حالا برای رقبایش در بازی‌های آسیایی هانگژو کری می‌خواند:«در بازی‌های آسیایی هم با همین رقبای حاضر در قهرمانی آسیا رقابت دارم، فقط شرایط هانگژو متفاوت است و هر کس باید صددرصد توانش را رو کند. با این حال به نظرم تنها کسی هستم که شانس مدال طلای بازی‌های آسیایی را دارم و امیدوارم تا آن موقع شرایط طوری فراهم شود که بتوانم پرتاب مد‌نظرم را داشته باشم.»

جستجو
آرشیو تاریخی