گزارش و خبر

برگزاری دربی در هفته پنجم
مراسم قرعه‌کشی بیست‌ و سومین دوره لیگ برتر دیروز با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و تیم‌های لیگ برتری در هتل المپیک برگزار شد. بر این اساس در هفته اول استقلال در آبادان به مصاف نفت می رود و پرسپولیس هم در این هفته در ورزشگاه آزادی میزبان آلومینیوم اراک خواهد بود. علاوه بر این طبق قرعه‌کشی انجام شده دربی سرخابی‌ها در هفته پنجم برگزار خواهد شد.


لباس عجیب بر تن ملی‌پوشان!
تیم نونهالان ایران، شنبه در یک دیدار تدارکاتی با پنج گل تیم فراز لاهیجان را شکست داد. دیداری در این سطح معمولاً مورد توجه قرار نمی‌گیرد، مگر اینکه اتفاق خاصی در آن رخ بدهد. تیم نونهالان در این بازی دوستانه با پیراهن راه‌راه سفید-سرمه‌ای به میدان رفت و مشخص نیست چگونه این پیراهن عجیب از تن بازیکنان تیم نونهالان سردرآورده است و فدراسیون فوتبال با یک بدسلیقگی باعث شد به این بازی توجه شود. در تاریخ فوتبال ایران معمولاً از رنگ‌های سفید، سبز و قرمز برای تیم‌های ملی استفاده شده است و هرگز دیده نشده که از چنین پیراهنی استفاده شود.


محبی به روسیه رفت
محمد محبی مهاجم ملی‌پوش فصل گذشته استقلال برای عقد قرارداد با باشگاه روستوف روسیه وارد مسکو شد. باشگاه سانتاکلارا پرتغال با باشگاه روسیه‌ای به توافق رسید تا محبی فصل آینده در این تیم به میدان برود.


آرسنال هم مشتری مهاجم تیم ملی شد
میلان انتخاب شماره یک طارمی
مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو این روزها مورد توجه باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار گرفته و پیشنهادهایی از آرسنال، منچستر یونایتد و میلان دریافت کرده است. روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت نیز در شماره دیروز خود از تلاش میلان برای استخدام مهدی طارمی خبر داده است. گاتزتا تیتر «گزینه میلان، طارمی است» را روی صفحه نخست خود به کار برده و در ادامه نیز نوشته است که روسونری حاضر است برای به خدمت گرفتن آقای گل لیگ برتر پرتغال، مبلغ مورد نظر پورتو (20 میلیون دلار) را پرداخت کند. بر همین اساس ساشا تاوالیری، خبرنگار فرانسوی از آینده طارمی صحبت کرد و اولویت ستاره ایرانی از میان پیشنهادهای متعدد را اعلام کرد. این خبرنگار بلژیکی- فرانسوی گفت: «میلان گزینه خوبی برای مهدی طارمی ظاهر شده که طی چند ساعت گذشته ستاره ایرانی را در اولویت قرار داده است. میلان در حال حاضر گزینه اول مهاجم ایرانی است.»علاوه بر این دیروز رسانه‌های انگلیس هم با انتشار چندین خبر از ورود آرسنال و میکل آرتتا به پرونده جذب مهدی طارمی خبر دادند. تمام رسانه‌های انگلیس توپچی‌های لندن را رقیب اصلی منچستر یونایتد برای جذب طارمی معرفی کردند. طبق اعلام رسانه‌های انگلیس تحرکات آرسنال برای امضای قرارداد با آقای گل لیگ پرتغال باعث نگرانی منچستر یونایتد و دیگر مشتریان ستاره ایرانی شده است. در این بین نشریه «اوجوگو» پرتغال در گزارشی با عنوان «طارمی عجله‌ای برای ترک پورتو ندارد» به این موضوع پرداخت و نوشت: «ایتالیایی‌ها میلان را به عنوان مقصد احتمالی طارمی معرفی می‌کنند اما این مهاجم عجله‌ای برای رفتن ندارد. ستاره ایرانی تا یک هفته دیگر به تمرینات پیش فصل پورتو ملحق می‌شود. طارمی با همان خونسردی برخورد با دروازه‌بان‌ها، تقریباً هر روز خبر علاقه باشگاه‌هایی با ظرفیت اقتصادی بالاتر از پورتو را برای جذبش دریافت می‌کند. این مهاجم همچنان در شهر بوشهر در تعطیلات به سر می‌برد و منابع نزدیک به او به «اوجوگو» اطمینان داده‌اند که او به هیچ وجه به مسائل مربوط به بازار توجهی ندارد.»


اعلام مبلغ قرارداد بیرانوند
حسین خبیری، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گفته شده قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس 14 میلیارد است، در صورتی که او پیشنهاد 90 میلیاردی داشته است، گفت: «سنگ بزرگ نشانه نزدن است، ما هم می‌توانیم بگوییم 200 میلیارد می‌دهیم تا فلان بازیکن به باشگاه ما بیاید، این فقط فضا را ملتهب کردن است.» او در خصوص اینکه واقعاً قرارداد بیرانوند 14 میلیارد است، تأکید کرد: «بله، این موضوع شفاف است و در سایت سازمان لیگ و کدال منتشر می‌شود.»
 
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی