وزیر ورزش و جوانان در بازدید از روند نوسازی ورزشگاه آزادی:

فدراسیون گفته فصل جدید VAR خواهیم داشت

اگر هواداران متمول، انضباط مالی را خدشه‌دار کنند، مخالفت خواهیم کرد

وزیر ورزش و جوانان، دیروز با حضور در مجموعه ورزشی آزادی تهران، از روند بازسازی این ورزشگاه بازدید کرد. سیدحمید سجادی در جریان این بازدید گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی قبلی که انجام داده بودم، برای پیگیری وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی به این ورزشگاه آمدم و با حضور همکارانم در شرکت توسعه و تجهیز در جریان اقدامات قرار گرفتم. استادیوم آزادی پذیرای فوتبال و دوومیدانی است که در حال حاضر اولویت ما فوتبال و بعد از آن رشته‌های مختلف است. بازسازی ورزشگاه، نیازمند یک تصمیم انقلابی و اراده قوی بود و با مشورتی که با هیأت دولت داشتیم، رئیس‌جمهور محترم و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور قول همه نوع حمایت را دادند و اگر صبوری کنیم تا یکسال و نیم دیگر شاهد اتفاقات خوبی در این ورزشگاه خواهیم بود.»
او درخصوص تجهیز آزادی به سیستم کمک داور ویدیویی هم عنوان کرد: «برای تجهیز ورزشگاه آزادی به سیستم VAR، به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال زحمت دادم و اقدامات خوبی هم انجام داده‌اند. ظاهراً قرار است در فصل جدید لیگ برتر از وار استفاده شود البته اگر به مشکل خاصی نخوریم.»
سجادی در واکنش به این موضوع که به‌دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از VAR مهیا نشده، پاسخ داد: «چیزی در این خصوص به من گفته نشده. اما VAR زیاد است. البته اگر صداوسیما برای من داستان درست نکند و نگوید VAR نه، کمک داور ویدیویی (به شوخی می‌گوید). همان‌طور که گفتم شرکت‌های زیادی هستند که سیستم کمک‌داور ویدیویی طراحی می‌کنند. ما هم شرکت‌های دانش‌بینان خوبی داریم که قادر به ساخت و طراحی این سیستم هستند. مهم این است که استاندارد آن مورد تأیید فیفا قرار گیرد. با این حال تاج اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده. فدراسیون به من گفته در فصل پیش‌ رو از کمک داور ویدیویی بهره‌مند خواهیم شد. امیدوارم این اتفاق رخ دهد. کادر فنی و قرارداد آن بر عهده فدراسیون فوتبال است.»
وزیر ورزش و جوانان در خصوص سقف بودجه باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات و مدیریت هزینه‌کرد هواداران متمول نیز چنین نظر داد: «درخصوص هزینه‌کرد هواداران متمول گزارشی به دست من نرسیده اما علاقه‌مندم دستورالعمل فدراسیون فوتبال که مربوط به رعایت سقف بودجه باشگاه‌هاست، اجرایی شود و من کلیه معاونان مرتبط خود را ملزم کردم تا در این زمینه به فدراسیون فوتبال کمک کنند تا انضباط و عدالت مالی رعایت شود. ما خود را ملزم به کمک برای رعایت این مسأله می‌دانیم. اگر قرار باشد افرادی همچون هواداران متمول، این انضباط مالی را خدشه‌دار کنند، مخالفت خواهیم کرد. همه باشگاه‌ها باید بدانند که همه با یک دستورالعمل یکسان به میدان می‌آیند و اگر موارد خلافی رخ دهد، به سمت اصلاح می‌رویم.  طبق قانونی که مجلس برای وزارت ورزش نوشته، وظیفه پیگیری داریم و اگر موردی باشد ورود می‌کنیم تا فدراسیون فوتبال اصلاح کند.»

 

هشدار تاج درباره حق پخش

مهدی تاج در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال در خصوص VAR و حق پخش صحبت کرد: «امیدوارم VAR را از الان در لیگ داشته باشیم. گرفتاری‌هایی وجود دارد. انتظارم این بود یک نفر در دولت و سیستم به ما بگویید موانع چیست؟ ما با کمک فیفا داریم کارها را انجام می‌دهیم. حتی شده تا پایان لیگ این فصل var وارد شود. چون ضرورت لیگ امسال است.» رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم این آخرین سالی باشد که ما در لیگ درباره حق پخش تلویزیونی صحبت می‌کنیم زیرا اطلاعاتی دارم که فکر می‌کنم در چند ماه آینده، صدور مجوز حرفه‌ای AFC و فیفا، بخشنامه‌ای ارائه خواهد کرد و ملزم خواهد کرد که در خصوص حق پخش یک قراردادی را ضمیمه اسناد خودشان بدهند. این مهم است و انتظار و خواهش دارم دوستانی که در مجلس در حال نوشتن برنامه هفتم هستند، حتماً در مطالبات‌شان این بند را ببینند که اگر نبینند همه ما دچار اشکال خواهیم شد و نمی‌توانیم سهمیه در جام باشگاه‌های آسیا و حتی تیم ملی بگیریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی