صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هشت - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبـــــار

ابلاغیه مهم دولت درباره آرد و نان
سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و‌ نان گفت: دولت اخیراً در ابلاغیه‌‌ای اختیارات مهمی را در خصوص مدیریت زنجیره آرد و گندم به استان‌ها داده است.
محمد جلال، سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: طرح هوشمندسازی هیچ ورودی به مسأله نرخ نان ندارد و اصلاح نرخ از گذشته در اختیار کار گروه آرد و نان استان‌ها بوده و این رویه همچنان برقرار است.
جلال با اشاره به وضعیت نابسامان توزیع خمیرمایه در سالیان گذشته، افزود: هزینه جدی نانوایان خمیرمایه است و در ابلاغیه اخیر مقرر شده توزیع خمیرمایه بر اساس قیمت مصوب سازمان حمایت و در سامانه توزیع آرد انجام شود.
سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آراد و نان گفت: در ابلاغیه اخیر همچنین امکان ویرایش سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز به استان‌ها اعطا شد.

عوارض جدید آزادراه تهران-شمال
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در خصوص نرخ عوارض منطقه 2 آزادراه تهران-شمال، اظهار کرد:منطقه 2 آزادراه تهران-شمال از روز گذشته زیر بار ترافیک رفت و هنوز نرخ عوارض این منطقه از سوی وزارت راه‌وشهرسازی ابلاغ نشده است.
سعید شهسواری با بیان اینکه گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها درباره نرخ پیشنهادی عوارض منطقه 2 آزادراه کذب است، افزود:‌در صورت ابلاغ وزارت راه‌وشهرسازی، نرخ جدید عوارض منطقه 2 آزادراه تهران-شمال اعلام و اعمال می‌شود.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر عوارض عبور از منطقه آزادراه تهران-شمال در روزهای عادی و تعطیل به ترتیب 38 و 50 هزار تومان است، اضافه کرد:عوارض عبور از منطقه 4 آزادراه در روزهای عادی و تعطیل 12 هزار و 500 تومان است.
مدیرعامل آزادراه تهران-شمال یادآور شد:عوارض عبور خودروها از تونل البرز نیز در روزهای عادی و تعطیل به ترتیب 30 هزار و 50 هزار تومان است.
 
ثبت جهانی گونه جدید گیاهی به همت بانوی محقق ایرانی
 گونه جدید گیاهی با نام «سیلن لولک آبادنسیس» به همت بانوی محقق ارومیه‌ای شناسایی و در زمره گیاهان نادر جهانی ثبت شد.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «مهناز حیدری ریکان»، محقق و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی و آموزش کشاورزی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه این گیاه در اجرای پایان‌نامه دکترای وی شناسایی و به جهان معرفی شده است، گفت: این گیاه نادر در محل رویشگاه مرز مشترک استان‌های آذربایجان ‌غربی و زنجان شناسایی شد.
وی افزود: در محل رویشگاه این گونه نادر جهانی فقط یک گونه دیده شد و اکنون تنها نمونه این گیاه به عنوان یک سرمایه ملی در هرباریوم مرکزی واقع در مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور نگهداری می‌شود.
«سیدرضا صفوی»، استادیار پژوهش مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور نیز با اشاره به اینکه این گیاه جزو ۸۰۰ نمونه تیپ گیاهی است که توسط گیاه‌شناسان از سطح کره خاکی برای نخستین بار جمع‌آوری شده است، گفت: این گونه جزو نمونه‌های گیاهی نادر کشور بوده و با تلاش زیاد از طبیعت جمع‌آوری شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی