صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

نوشته محمد‌کاظم کاظمی، نویسنده و شاعر درباره برپایی دور تازه‌ای از جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت، بازنشر تصویری خاطره‌انگیز از پشت صحنه «شهرموش‌های‌1» و انتشار خبری درباره اینکه «غریب» میهمان شبکه نمایش خانگی شده است، از جمله مطالبی هستند که در مجازی امروز می‌خوانید.

 چند سطری درباره شعر مقاومت
محمد‌کاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر در تازه‌ترین پست خود درباره جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت نوشته است:«داور جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت در کرمان در بخش شعر کلاسیک بودم و آقای مظفری عضو هیأت علمی بود. برگزارکننده جشنواره، شهرداری کرمان بود و دبیر جشنواره سید مجتبی احمدی شاعر خوب کرمان که خیلی محبت کرد و برای این برنامه نیز بسیار زحمت کشید. برگزاری جشنواره شعر در این ایام دشواری‌های خاص خود را دارد؛ باید مسائل بسیاری را مراقبت کنی، از مدیریت محتوا و امور میهمانان و ملاحظات و توقعات مسئولان بگیر تا مسائل فنی سالن و صوت و به اینها بیفزایید مسائل پیش‌بینی نشده و حواشی احتمالی را. به همه برگزارکنندگان، هیأت علمی و هیأت داوران جشنواره خدا قوت می‌گویم.» وی چند عکس از ابوطالب مظفری، سید مجتبی احمدی و محمدمهدی احمدی، شاعر مهاجر افغانستان مقیم اصفهان هم ضمیمه نوشته‌اش کرده است. در این جشنواره محمدمهدی احمدی مقام اول جشنواره در بخش شعر نو را کسب کرده است.

یادی از شهر موش‌های 1
ایرج طهماسب، مجری و کارگردان، تصاویری از پشت صحنه ساخت شهر موش‌های 1 در سال 63 منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است:«چاله‌های نمناک و هوای سرد و صبر زیادی برای سینمای کودک و خانم برومند خستگی‌ناپذیر.» این فیلم سینمایی در سال‌های ابتدایی دهه شصت به کارگردانی سینمایی محمدعلی طالبی و کارگردانی عروسکی مرضیه برومند تولید شد. گروه سنی آن برای کودکان بود که عروسک‌های بازیگر آن پیش‌تر در سریال تلویزیونی مدرسه موش‌ها ایفای نقش کرده بودند.

بازنشر یک ویدیوی قدیمی از نشریه جبهه
مازیار بیژنی، هنرمند کارتونیست، فیلمی قدیمی را بازنشر کرده و در توضیح آن نوشته است:«بالاخره این ویدیوی زیرخاکی رو پیداش کردم. برای آخرین افطاری مسعود ده‌نمکی، نشریه جبهه سال 79. با حضور رضا برجی، حمید داوود آبادی، محمدعلی صمدی، سهیل کریمی، محمد‌حسین جعفریان، مهدی نصیری، مرحوم ابوالفضل سپهر و خودم.»

خانم بازیگر در حرم حضرت امام رضا(ع)
پردیس احمدیه، بازیگر سینما که به زیارت حرم حضرت رضا(ع) رفته، «برو ای گدای مسکین در خانه علی زن / که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را»، شعری از استاد شهریار را منتشر کرده و نوشته است:«این توفیق نصیبم شد که شب عید غدیر در محضر سلطان باشم.» او همراه این نوشته تصویری از حرم حضرت رضا(ع) را هم منتشر کرده است.

غریب به شبکه نمایش خانگی رسید
صفحه سازمان هنری رسانه‌ای اوج، پوستری از فیلم غریب به کارگردانی محمد‌حسین لطیفی و به نویسندگی حامد عنقا منتشر کرده و نوشته است:«غریب میهمان خانه‌ها شد. فیلم سینمایی غریب که در اکران آنلاین توانست رکورد تماشای آنلاین را از آن خود سازد، از جمعه ساعت 8 صبح در پلتفرم فیلیمو در دسترس عموم قرار گرفت.» آن‌طور که در معرفی این فیلم نوشته‌اند، «غریب» به روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی منحصر‌به‌فرد او در اتحاد مردم و رفع شرایط بحران پرداخته‌ است. در سال ۱۳۵۸ با آغاز ناآرامی‌ها در کردستان به دست احزاب کومله و دموکرات، محمد بروجردی از طرف امام(ره) مأموریت می‌یابد به‌عنوان فرمانده سپاه کردستان وضعیت را به حالت عادی بازگرداند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی