سفر پرماجرای تیم‌ملی برای قهرمانی آسیا

دویدن با موتور هزار

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

 تیم‌ملی دوومیدانی با صدور ویزای حسن تفتیان با ترکیب 10 نفره و بدون احسان حدادی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز به بانکوک می‌رود.
مهدی پیرجهان، میلاد ناصح‌جهانی، سبحان احمدی، مهدی صابری، حسین رسولی و رضا مقدم به ترتیب در مواد 400 متر با مانع، 200 و 800 متر، پرتاب دیسک و چکش، همراه حمیده اسماعیل‌نژاد، فرزانه فصیحی و زهرا عرب‌رستمی دو دونده 100 متر و پرتابگر چکش ساعت 16:30 امروز یعنی یک روز قبل از شروع رقابت‌ها به مسقط پرواز می‌کنند تا از آنجا راهی بانکوک شوند.
ظاهراً افت دوومیدانی ایران به حدی واضح است که حتی کنفدراسیون آسیا برخلاف دوره‌های قبل، به دوومیدانی ایران به چشم کشورهای درجه 2 آسیا نگاه می‌کند و سهمیه 10تایی را برای قهرمانی آسیا تعیین کرده است. حسن تفتیان دونده المپیکی 100 متر ایران هم با اینکه تا صبح دیروز سفارت تایلند در پاریس ویزایش را صادر نکرده بود، همین مسأله او را شاکی کرده تا حدی که  بابت آن استوری‌ای در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد:«مسابقات دوومیدانی مردان آسیا چهار سال به خاطر کرونا برگزار نشد و حالا هم 4 روز مانده به شروع رقابت‌ها هنوز ویزای من صادر نشده است.»
استوری او حتی به چشم دبیرکل کنفدراسیون دوومیدانی آسیا هم می‌آید که خیلی سریع در تماس با افشین داوری سرپرست فدراسیون ایران، قول داده بود مشکل حسن را حل می‌کند و بالاخره ظهر دیروز با صدور ویزا مشکل او حل شد. با این حساب حسن تفتیان فردا خود را از پاریس برای قهرمانی آسیا به تایلند می‌رساند. بنابراین احسان حدادی تنها غایب بزرگ تیم‌ملی دوومیدانی در قهرمانی آسیا است.
تیم ایران برای حضور در قهرمانی آسیا بجز نبود حدادی  و سهمیه 10 نفره، مشکل دیگری هم دارد؛ فرصت کم برای رسیدن به جلسه فنی و ثبت‌نام نهایی. در واقع به محض ورود به فرودگاه بانکوک فرصت زیادی برای حضور در جلسه تکنیکال میتینگ و ثبت‌نام ندارد تا حدی که تیم ساعت 19 وارد بانکوک می‌شود و باید تا ساعت 20:30  خودش را به جلسه برساند تا مسئولان از حضور تیم ایران مطلع شوند، آن هم تا اعضای تیم چمدان‌ها را بگیرند و از فرودگاه بیرون بروند که البته با ترافیک زیاد بانکوک کار سخت می‌شود و شاید به قول داوری یکی از مسئولان تیم بالاجبار با موتوری خودش را به جلسه برساند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی