ورزش ایران

آقایی والیبال نشسته در آسیا
 والیبال نشسته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ دیروز با آقایی ایران در قزاقستان تمام شد.تیم ملی مردان ایران که حالا آسیا برایش میدان سختی نیست، با ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه با هدف تجربه‌اندوزی بازیکنان جوانش پا به قهرمانی آسیا قزاقستان گذاشته بود، از همان اول مقتدرانه بازی کرد و با شکست رقبا فینالیست شد. شاگردان هادی رضایی دیروز بعد از نایب قهرمانی تیم زنان ایران، برای تکرار قهرمانی مقابل قزاقستان قرار گرفتند و با نتیجه
3 - صفر با امتیازات 25-۲۱، ۲۵-۱۴ و ۲۵-۱۷ بردند و آقای آسیا شدند. با اینکه قهرمان آسیا سهمیه پارالمپیک پاریس را می‌گرفت اما تیم ایران که سال قبل با قهرمانی جهان، سهمیه را گرفته بود، دیروز سهمیه پارالمپیک پاریس را دو دستی تقدیم قزاقستان کرد.


یوسفی با مصدومیت در اردو
علیرضا یوسفی، ملی‌پوش مصدوم فوق سنگین وزنه‌برداری با انتقال اردوی آمادگی تیم ملی به بابلسر در اردو شرکت می‌کند. وزنه بردار قائمشهری کشورمان که پس از بازگشت از رقابت‌های آسیایی کره جنوبی به علت مصدومیت از ناحیه دست، مداوای خود را در زادگاهش دنبال می‌کند به اردو رفت و کنار دیگر ملی‌پوشان به تمرینات سبک می‌پردازد.
 
 
ترکیب جهانی بعد از اردوی بابلسر
اردوی تیم ملی وزنه‌برداری در بابلسر تشکیل شد. نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی بدون توجه به حواشی موجود از ۱۲ وزنه‌بردار به نام‌های حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم، مصطفی جوادی در دسته ۸۹، محمد زارعی، سید ایوب موسوی و امیر حقوقی در دسته ۹۶، رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، مهدی کرمی، امیر عزیزی و پیمان جان در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و آیت شریفی و علی داودی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم برای شرکت در این اردوی۲۱ روزه دعوت کرد. دو نفر در اوزان ۹۶ و ۱۰۹ کیلوگرم و از میان زارعی، موسوی، حقوقی، کرمی، جان و عزیزی خط خواهند خورد و ترکیب تیم ایران برای شرکت در رقابت‌های جهانی مشخص خواهد شد.
 

سه تیم تاکنون نامه رسمی دادند
سه تیم برای شرکت در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال اعلام آمادگی کردند. مهلت نقل و انتقالات بازیکنان لیگ برتری بسکتبال از 12 تیر آغاز شده است اما هنوز تیم‌ها فعالیت رسمی خود را آغاز نکرده‌اند. تاکنون سه تیم فولاد هرمزگان، نفت آبادان و طبیعت با ارسال نامه رسمی به فدراسیون برای فصل آینده اعلام آمادگی کرده‌اند. تیم‌ها تا 20 تیر برای اعلام آمادگی فرصت دارند.


نایب قهرمانی آسیا، پارالمپیک پرید
نایب قهرمانی آسیا، رویای سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران را بر باد داد.تیم لیلا بریانیان از دور مقدماتی رقبایش را یک به یک با نتیجه 3 - صفر از دم تیغ گذراند، حتی به ژاپن هم در مرحله نیمه نهایی رحم نکرد تا فینالیست شود. والیبال نشسته زنان دیروز در فینال رودرروی چین مدعی قرار گرفت. نایب قهرمان پارالمپیک توکیو که سال قبل با غیبت در قهرمانی جهان بوسنی، سهمیه پارالمپیک را از دست داده بود، می‌خواست در قزاقستان از فرصت استفاده کند. شاگردان بریانیان اما دیروز بازی را در سه ست 3- صفر و با امتیازات -25 12، 25 - 15 و
25 - 11 باختند تا هم نوار رکوردهای پیروزی
3 -صفر قطع شود و هم با نایب قهرمانی آسیا، سهمیه پارالمپیک هم هوا شود. چین با قهرمانی آسیا، بلیت پاریس را گرفت.


تونس؛ رقیب بی‌دردسر جوانان
تیم والیبال جوانان ایران بعد از شکست تایلند، عصر امروز به مصاف تونس، قهرمان مردان زیر 21سال قاره آفریقا می‌رود.تیم رضا مؤمنی مقدم که دور مقدماتی در گروه A با تیم‌های بحرین، تایلند، تونس بازی دارد، در اولین روز رقابت‌ها، تایلند را 3 - یک برد و تیم دوم جدول گروه بعد از بحرین شد. این تیم ساعت 17:30 دقیقه امروز به مصاف تونس می‌رود که روز اول با نتیجه 3 -صفر از بحرین میزبان باخت و بدون امتیاز تیم ته جدول گروه است. با این حساب روی کاغذ تیم جوانان ایران کار سختی ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی