متأسفم که زمان کمی در کنار سهراب (مرادی) بودم

شریفی: در المپیک با تالاخادزه رقابت می‌کنم

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

هدف اصلی من در حال حاضر رسیدن به حدنصاب مجموع ۴۸۰ کیلوگرم و حضور در رقابت‌های جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو است.
آیت شریفی یکی از دو ملی‌پوش فوق سنگین وزنه‌برداری ایران در اردوی تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های عربستان پس از موفقیت در رکوردگیری می‌گوید: «با توجه به زمان باقی‌مانده تا پیکارهای جهانی و طبق برنامه ترسیمی کادر فنی من باید به حدنصاب مجموع ۴۸۰ کیلوگرم / ۲۲۰ کیلوگرم یک‌ضرب و ۲۶۰ کیلوگرم دو ضرب برسم تا با حضور در این دو رویداد مهم بتوانم مدال کسب کنم. قول می‌دهم در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، با توجه به روند پیشرفتم در یک سال گذشته در المپیک پاریس به‌عنوان یک حریف جدی با لاشا تالاخادزه بهترین وزنه‌بردار کنونی فوق سنگین جهان رقابت کنم.»
او همچنین معتقد است برای پوشیدن دوبنده تیم ملی رقابت سختی با دو وزنه‌بردار سنگین وزن دارد: «با توجه به اینکه علیرضا یوسفی در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی مصدوم شد و در اردوی تیم ملی حضور ندارد و من آرزو می‌کنم که او هر چه زودتر با رفع مصدومیتش بتواند به دنیای وزنه‌برداری برگردد، من به همراه علی داودی با رقابت با یکدیگر در روند پیشرفت یکدیگر تأثیرگذار هستیم. داودی هم یکی از الگوهای ورزشی من است که او نیز تلاش دارد بهترین حد نصاب‌های خود را ثبت کند و یکی از نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی باشد.»
ملی‌پوش فوق سنگین همچنین به خداحافظی سهراب مرادی یکی از اسطوره‌های وزنه‌برداری اشاره کرد و گفت: از اینکه مرادی از دنیای وزنه‌برداری خداحافظی کرد بسیار متأثر شدم. من معتقدم اگر به مرادی رسیدگی بیشتری می‌شد شاید عمر قهرمانی این وزنه‌بردار طولانی‌تر می‌شد. مرادی در دوران قهرمانی‌اش افتخارات بسیاری را برای کشورمان به ارمغان آورد و من از این متأسفم که زمان کمی در کنار این قهرمان بودم و نتوانستم از او بیشتر یاد بگیرم.»

جستجو
آرشیو تاریخی