صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبــــار

تأکید وزیر کشور بر افزایش در‌های خروج و ورود پایانه مرزی مهران
وزیر کشور بر افزایش در‌های خروج و ورود در پایانه مرزی مهران برای ایام اربعین پیش رو تأکید کرد.
احمد وحیدی روز شنبه در سفر به استان ایلام به اتفاق استاندار ایلام، از نقطه صفر مرزی پایانه مرزی مهران بازدید کرد.
وی در این بازدید از وضعیت زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران مطلع و در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار گرفت. وزیر کشور در این بازدید بر افزایش در‌های خروج و ورود پایانه بین‌المللی مرزی مهران برای سهولت در تردد زوار در ایام اربعین تأکید کرد. بازدید از چندین پروژه‌ حوزه راهسازی استان، بازدید از پایانه مرزی مهران و همچنین حضور در نشست ستاد اربعین استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به ایلام است.

افزایش ظرفیت های همکاری ایران و عراق
وزیر بهداشت کشورمان، در تهران میزبان همتای عراقی خود بود و در این دیدار، پیرامون موضوعات مختلف در حوزه سلامت، بحث و گفت‌وگو شد.
وزیر بهداشت کشورمان، در این دیدار بر لزوم همکاری‌های مشترک بهداشتی و درمانی میان دو کشور ایران و عراق تأکید کرد و گفت: امروزه ارتباط بین دو کشور دوست و همسایه یعنی عراق و ایران یک ارتباط ویژه و با تمام ارتباطات بین کشوری متفاوت است. ما این دو کشور را یک کشور می‌دانیم و این نزدیکی و قرابت تاریخی و دینی، کم‌نظیر است.
دکتر عین‌اللهی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار فراوانی که در حوزه سلامت بین دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: امروزه ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیأت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجوی پزشکی داریم. در حوزه‌های بهداشتی گروه G۵ شکل گرفته و کشور عراق جزو کشورهای برجسته بوده است. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هم همکاری خوبی وجود دارد. در زمینه هلال احمر نیز تلاش خوبی شده است که در ایام اربعین مشاهده می‌شود و هدف اصلی این است که مردم به سلامت اعمال را بجا بیاورند. یکی از تجربیات خوب نظام، شبکه بهداشتی و وجود ۱۵ هزار خانه بهداشت در کشور است و لازم است در این زمینه هم همکاری شود.


آموزش ۶ زبان خارجی جدید
بجز انگلیسی در مدارس
طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، در راستای اجرای سند تحول بنیادین، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود تا علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند. بر اساس مصوبه هزار و بیست و ششمین جلسه شورای‌عالی آموزش و پرورش، در راستای عملیاتی کردن راهکار ۵-۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر «ارائه آموزش زبان خارجی در چهارچوب بخش انتخابی (نیمه‌تجویزی) برنامه درسی، با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی- ایرانی» و اصلاح مصوبه جلسه ۶۷۸ شورای‌عالی آموزش و پرورش در تاریخ ۱۳۸۱/۸/۲به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود حسب نیازها و تقاضای اجتماعی جدید و با رعایت اصل تنوع‌بخشی به زبان‌های‌خارجی، علاوه بر زبان انگلیسی، نسبت به آموزش زبان‌های عربی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی و چینی اقدام کند.

جستجو
آرشیو تاریخی