صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و هفت - ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

آب وهوا

رگبار باران در شمال کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران در شمال کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد. صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز و فردا در شمال آذربایجان غربی، سه‌شنبه در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و چهارشنبه در گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. وی با تأکید بر اینکه در سایر مناطق کشور طی 4 روز آینده آسمانی صاف انتظار می‌رود، ادامه داد: تا دوشنبه و طی روز چهارشنبه در شرق کشور بویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از جنوب شرق، جنوب سمنان، تهران، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق، در بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: طی 2 روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

تجربه هوای نامطلوب در تهران
با افزایش غلظت آلاینده «اوزون»
حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بیشینه دمای هوای پایتخت امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ تیرماه) افزایش می‌یابد، اظهارکرد: این وضعیت به واکنش اتمسفری منجر می‌شود که به تولید اوزون کمک می‌کند بنابراین انتظار داریم بیشینه غلظت آلاینده اوزون طی این مدت بیشتر شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در روزهایی از هفته گذشته هم کیفیت هوای تهران به لحاظ غلظت آلاینده اوزون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت، پیش‌بینی می‌شود طی این دو روز در ساعات اوج گرما یعنی ظهر و اوایل بعداز ظهر شاخص کیفیت هوا در ساعاتی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه قرار گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی