صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مصاحبه و خبر

تمام وجودم را می‌گذارم تا دشمن‌ شاد نشویم
نکونام: می‌دانستم بیرانوند نمی‌آید!
جواد نکونام سرمربی استقلال در حاشیه تمرین پنجشنبه استقلال درمورد وضعیت این تیم، چنین صحبت کرد: «اصلاً شرایط خوبی نداریم. تنها تیمی هستیم که سال گذشته در این مقطع ۲۰ بازیکن داشتیم اما همین الان حساب کنید امسال ۷ بازیکن کمتر داشته و ۱۳ بازیکن بیشتر در استقلال نیستند. بازیکنان امید را آورده‌ایم تا هم آنها را ببینیم و هم با ما تمرین کنند تا در طول فصل بازیکنان خوبی را برای آینده استقلال تربیت کنیم و بتوانند موفق شوند.»
نکونام درمورد اینکه آیا از وضعیت جذب علیرضا بیرانوند اطلاع داشت زیرا خیلی‌ها می‌گفتند خودش با این دروازه‌بان صحبت کرده و سعی داشته موانع این انتقال را برطرف کند، چنین پاسخ داد: «اصلاً روز اولی که صحبت شده بود، من در جریان نبودم. اعتقاد داشتم این انتقال صورت نخواهد گرفت. دلیل اول این بود که نمی‌گذارند. البته وقتی این اتفاق افتاد، با بیرانوند صحبت کردم و قرار شد بیاید اما باز هم می‌دانستم ۴، ۳ روز تا یک هفته را از دست می‌دهیم و همه زیر این انتقال پنهان می‌شوند و مشکلات ما بیرون خواهد زد.»
سؤال اینجاست وقتی نکونام می‌دانست بیرانوند نمی‌آید، چرا خودش با او صحبت کرد و در این بازی عجیب گرفتار شد. او در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: «از روزی که درگیر این انتقال شدیم، چه اتفاقی افتاد؟ آیا یک بازیکن جذب کردیم و توانستیم با کسی مذاکره کنیم؟ اتفاقات مثبتی افتاد؟ بازیکنان روز اولی که من به استقلال آمدم، بابت پول‌های سال گذشته خود گلایه کردند. خیلی‌ها بالای ۷۰، ۶۰ درصدشان مانده و این مشکلات از روز اول بوده است. تیم را هم اذیت می‌کند. هر جا نشستیم صحبت کردیم، همه گفتند انجام می‌شود اما هیچ اتفاقی نیفتاد تا اینکه مدیرعامل تیم هم گذاشت و رفت. با استعفای کریمی، دیگر الان نمی‌دانیم باید با چه کسی صحبت کنیم.»
نکونام درمورد مطرح شدن بحث استعفایش هم چنین واکنشی داشت: «این هم کار همان‌هایی است که دوست ندارند ما اینجا باشیم ولی هواداران به حدی به من لطف داشتند که اگر یک نفر هم باشد که از من طرفداری کند تا آن روز تمام جان خود را برای او می‌‌گذارم. حتی اگر همین ۱۳ بازیکن باشیم، تمام وجودم را می‌گذارم تا دشمن‌‌شاد نشویم. امسال سعی داریم کاری را انجام بدهیم که برای باشگاه و تیم اتفاقات خوبی بیفتد.»
 او در پاسخ به این سؤال که آیا در شرایط فعلی استقلال می‌تواند به اهدافش در نقل و انتقالات برسد، پاسخ داد: «یک اردو داخل تهران خواستیم که کنسل شد. نمی‌توانیم بازی دوستانه برگزار کنیم زیرا نفر به اندازه کافی نداریم. در این شرایط حسین مرادمند تمرین نمی‌کند زیرا قرارداد ندارد. یک روز آمد و به احترام من تمرین کرد که از او ممنون هستم. سعید مهری قراردادش را فسخ کرده و از اینجا رفته است. »
سرمربی استقلال درمورد اینکه آیا از بین بازیکنانی که به تیم‌های دیگر رفتند، کسی بود که قصد جذبش را داشته باشد، توضیح داد: «بله. مثلاً یکی از آنها عارف آقاسی بود‌. ۳ بازیکنی که می‌خواستم به تیم‌های دیگر رفتند. حتماً هم با پول‌ خوبی رفتند که بحثی نداریم. نوش‌ جان‌شان. بحث ما این نیست بلکه بحث ما این است که استقلال هم باید بتواند تیم خوب و قوی به اندازه خودش ببندد. از آن لیست من، توانستیم آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی را بگیریم که مستقیم با آنها صحبت کردم. خیلی شفاف بگویم با باشگاه شارلوا و بیات، مدیر این باشگاه برای امیرحسین حسین‌زاده صحبت کردم. خودش هم دوست دارد به استقلال بیاید اما پول نیاز دارد.»


تحرکات منچستر برای طارمی جدی شد
سایت «ساکر تایمز» انگلیس در گزارشی از جدی شدن تحرکات باشگاه منچستر یونایتد برای جذب مهدی طارمی خبر داد و نوشت: «منچستریونایتد به‌دنبال افزایش علاقه خود برای جذب مهاجم جدید پس از ورود رسمی میسون مونت است. ظاهراً شیاطین سرخ طارمی مهاجم پورتو را زیر نظر دارند که می‌تواند با مبلغی حدود 20 میلیون دلار در دسترس باشد. طارمی می‌تواند گزینه مقرون به صرفه‌ای برای یونایتد باشد. اگر پورتو پیشنهاد 20 میلیون یورویی از منچستر به دستش برسد به نظر وسوسه خواهد شد تا ستاره ایرانی‌اش را بفروشد.
 
 
سیدبندی ایرانی‌ها در آسیا
صفحه «Footy Rankings» از سیدبندی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 رونمایی کرد. پرسپولیس در سید اول قرعه‌کشی جای دارد. نام سپاهان و نساجی در سید دوم دیده می‌شود و در صورت صعود تراکتور به مرحله گروهی، سرخپوشان تبریزی در سید چهارم قرعه‌کشی قرار می‌گیرند. سرنوشت چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا روز دوم شهریور تعیین می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی