صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و شش - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فعالیت پررنگ سرخ‌ها در نقل و انتقالات با تمدید عالیشاه و صادقی

ریگی ؛ خرید غیر منتظره پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، شماره یک تیم‌ملی بالاخره پس از چند روز سردرگمی مسیر قرمز را برای فصل پیش‌رو انتخاب و قرارداد جدید خود را به مدت 2 سال با سرخپوشان امضا کرد.  بیرانوند پس از این اتفاق با انتشار یک پست اینستاگرامی گفت:«اسمش سوء‌تفاهم بود، دلخوری یا هر چیز دیگری، به لطف خدا گذشت. امیدوارم دیگر تجربه‌اش نکنم. سر تعظیم فرود می‌آورم در مقابل هواداران بزرگواری که اتفاقات اخیر آزرده‌خاطرشان کرد. با افتخار حداقل ۲ سال دیگر عضو کوچکی از خانواده بزرگ پرسپولیس خواهم بود. امیدوارم این روزها را جبران کنم.»

جدایی پرافتخارترین
بازیکن پرسپولیس
در این بین،‌کمال کامیابی‌نیا که پر افتخارترین بازیکن پرسپولیس به شمار می‌رفت نیز با نظر یحیی گل‌محمدی  از جمع سرخپوشان جدا شد تا پس از 8 فصل و کسب 13 جام به حضورش در جمع سرخ ها
خاتمه دهد. این در حالی است که سیامک نعمتی پس از جدایی از پرسپولیس راهی تراکتور شد و حالا باید منتظر ماند تا کامیابی‌نیا به چه تیمی می‌رود.

ریگی سرخپوش شد
در حالی که سرخپوشان پیش از این تنها شهاب زاهدی را به خدمت گرفته بودند، با مسعود ریگی به توافق رسیدند و هافبک سابق سپاهان که بازیکن آزاد محسوب می‌شد با عقد قراردادی 2 ساله راهی اردوگاه سرخپوشان شد. ریگی در لیست جواد نکونام سرمربی استقلال هم قرار داشت و زمزمه‌های بازگشت او به این تیم نیز شنیده می‌شد. اما حالا خرید غیرمنتظره سرخ ها لقب گرفت. ریگی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارد، پس از امضای قرارداد گفت:«باعث افتخار من است که بار دیگر در خدمت یحیی گل‌محمدی باشم. امیدوارم بتوانم همان‌طور که در این چند سال در هر تیمی حضور داشتم بازیکن مسئولیت‌پذیری بودم در پرسپولیس هم اینگونه باشم و تمام فکر و ذکرم تمرین کردن و فوتبال باشد. گل‌محمدی در این سال‌ها چند بار برای آمدنم به پرسپولیس با من صحبت کرد اما این اتفاق امسال رخ داد و امیدوارم بتوانم جواب اعتماد یحیی را بدهم. دیده شدن در پرسپولیس خیلی بیشتر از دیگر تیم‌ها است و امیدوارم در ابتدا به پرسپولیس و اگر خدا خواست و به تیم‌ملی دعوت شدم، به تیم‌ملی کشورم کمک کنم.»

صادقی تمدید کرد، گوهری جدا شد
عصر پنجشنبه سعید صادقی در باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا با مدیرعامل باشگاه در خصوص تمدید قرارداد مذاکره کند. در پی این مذاکرات سعید صادقی قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد تا در فصل آینده هم همراه پرسپولیس باشد. صادقی فصل گذشته نقش بسزایی در موفقیت‌های پرسپولیس در لیگ‌برتر و جام‌حذفی داشت. احمد گوهری دروازه‌بان تیم پرسپولیس نیز برای فصل پیش‌رو درخواست جدایی قرضی داشت که این موضوع مورد موافقت کادر فنی و باشگاه قرار گرفت. به این ترتیب گوهری در فصل جدید به صورت قرضی برای تیم دیگری به میدان خواهد رفت. باشگاه پرسپولیس که روز دوشنبه از تمدید قراردادش با امید عالیشاه خبر داده بود، وی ظهر پنجشنبه با حضور در این باشگاه به طور رسمی قراردادش را با این تیم تمدید کرد تا فصل آینده هم سرخپوش بماند.

شروع کار جدی مرد اسپانیایی
در پرسپولیس
در این شرایط سرخپوشان پایتخت تمرین خود را در سالن بدنسازی برگزار کردند. این روزها تمرین سرخپوشان زیر نظر په‌په لوسادا، مربی اسپانیایی سرخ‌ها برگزار می‌شود. لوسادا فصل پیش زمان بیشتری در پیش‌فصل داشت و تیم پرسپولیس تمریناتش را زودتر استارت زده بود اما تمرینات قرمزپوشان در تابستان ۱۴۰۲ از عصر چهارشنبه ۱۴ تیر آغاز شده است. این موضوع کار پرسپولیس و مربی بدنساز این تیم را سخت می‌کند و آنها باید با فشردگی بیشتری برنامه‌های خود را پیش ببرند.

پروژه پرسپولیس و عزت‌اللهی
از همیشه جدی‌تر شد
با جدایی کمال کامیابی‌نیا از پرسپولیس، حالا صحبت از این به میان آمده که این باشگاه به دنبال جذب سعید عزت‌اللهی بازیکن ملی‌پوش فوتبال کشورمان است. عزت‌اللهی که بازیکن تیم وایله دانمارک است عملکرد درخشانی در بازی‌های تیم‌ملی داشت و حالا بیشتر از هر زمان دیگری به پرسپولیس نزدیک است. در این باره گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس با عزت‌اللهی به توافقات لازم رسیده است و تنها مانعی که وجود دارد رضایتنامه این بازیکن است که در اختیار تیم دانمارکی است. در صورتی که عزت‌اللهی بتواند رضایتنامه خود را از وایله دانمارک بگیرد، مشکلی برای پیوستن به پرسپولیس ندارد و قراردادش را با این تیم امضا خواهد کرد.

 

میلیاردری که خواهان خرید پرسپولیس است
بعد از مطرح شدن شایعاتی درباره اینکه یک میلیاردر ایرانی- کانادایی قصد خرید باشگاه پرسپولیس را دارد، الکس هادی‌تقی ابرمیلیاردری ایرانی در مصاحبه‌ای با سایت یونانی sdna این خبرها را تأیید کرد. او که در کانادا سکونت دارد، به عنوان یک فعال اقتصادی بیشتر در حوزه املاک فعال است. هادی‌تقی که در این مصاحبه قصدش برای خرید یک باشگاه فوتبال در یونان را تأیید کرد، به شایعه تلاشش برای خرید باشگاه پرسپولیس هم پرداخت. او در این باره گفت:
« من مذاکراتی جدی درباره احتمال مشارکت در پرسپولیس با رئیس این باشگاه و هیأت مدیره داشته‌ام. به طور مشخص من علاقه دارم که پرسپولیس را خریداری کنم. این جاه‌طلبی و رؤیای من است. هدفم این است که با یوفا در تماس باشم تا تحریم‌ها در این راه مشکلی ایجاد نکند. شاید یکی از شرکت‌های من در اروپا مالک تیم بشود.» او برنامه‌های خود در صورت خرید امتیاز پرسپولیس را اینگونه توصیف کرد:« برنامه‌ام این است که آکادمی‌های فوتبال پرسپولیس را در خیلی از شهرهای بزرگ ایران دایر کنم، با هدف حضور پنج هزار کودک و نوجوان در آکادمی‌ها و تیم‌های پایه باشگاه. هدف من این است که بهترین مربیان دنیا را از اروپا و دیگر قاره‌ها به پرسپولیس بیاورم تا هدایت این آکادمی‌ها را به دست بگیرند و جوان‌ها را برای تبدیل شدن به ستاره‌های آینده بسازند. این برنامه به نظرم آینده نه تنها پرسپولیس بلکه تیم ملی فوتبال ایران را تضمین می‌کند.» هادی تقی همچنین عنوان کرد:« هیچ دلیلی نمی‌بینم که پرسپولیس نتواند فوتبالیست‌هایی در کلاس جهانی داشته باشد. رؤیای من و هدفم این است که به عامل تغییری بزرگ در فوتبال ایران تبدیل بشوم و طلیعه‌دار یک میراث ماندگار در ورزش کشور باشم. از این گذشته می‌دانم که اگر بتوانم این رؤیا را به واقعیت تبدیل کنم، نامم در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد. این ایده برایم بیش از هر سود مالی‌ای اهمیت دارد. فرصتی برای تاریخ‌سازی و به جا گذاشتن میراثی ماندگار از هر سود و سرمایه‌ای باارزش‌تر است.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی