صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

وزیر ا رتباطات اعلام کرد

حریم خصوصی کاربران ایرانی محترم شمرده می شود

روز گذشته جلسه هیأت وزیران به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد. پس از آن، اعضای دولت در میان خبرنگاران حاضر شدند و به سؤالات آنان پاسخ گفتند. گزارش این رویداد را بخوانید.

زارع پور: ۲۰ میلیون کاربر فعال روزانه در سکوهای ایرانی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجموع کاربران پیام‌رسان‌های داخلی شامل ایتا، بله و سروش پلاس را ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه اعلام کرد و گفت که این سکوها ۲۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارند. عیسی زارع‌پور با تأکید بر حمایت وزارت ارتباطات از این سکوها، افزود: بر اساس آمار گوگل آخرین تعداد کاربران فعال روبیکا نیز در یک ماه گذشته به 42 میلیون نفر رسیده است.وی همچنین با غیرقانونی دانستن استفاده از اطلاعات کاربران پیام رسان‌های داخلی، دسترسی به اطلاعات کاربران را رد و اظهارکرد: در این زمینه فتوای رهبر معظم انقلاب را داریم که بهره‌برداری از اطلاعات کاربران پیام رسانه‌ای داخلی را حرام دانستند، لذا حریم خصوصی کاربران محترم شمرده می‌شود و کاربران پیام رسانه‌ای داخلی هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند. زارع‌پور درباره اختلاف آمار کاربران پیام رسانه‌ای داخلی میان سازمان امور مالیاتی و وزارت ارتباطات نیز با بیان اینکه سخنگوی سازمان امور مالیاتی اظهارات خود را اصلاح کرد، تصریح کرد: براساس قانون مصوب مجلس، استفاده از سکوها و پیام رسانه‌ای داخلی مشمول مالیات نمی‌شود که دولت هم آیین‌نامه مربوطه را تصویب کرده است. وزیر ارتباطات درباره گلایه شهروندان از پیامک‌ها و تماس‌های تبلیغاتی نیز اعلام کرد: به سازمان تنظیم مقررات دستور داده شده این تماس‌ها و پیامک‌ها بررسی شود تا کسانی که بر خلاف ضوابط اقدام به تبلیغات می‌کنند شناسایی و با آنان برخورد شود که در این راستا، کارگروهی تشکیل شده است. زارع‌پور همچنین از تشکیل کارگروهی برای بررسی وضعیت کندی اینترنت پس از دستور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت که نماینده این وزارتخانه به کارگروه معرفی شده است.
وی درباره موضوع فیلترینگ نیز با بیان اینکه این مسأله خارج از چهارچوب تصمیم‌گیری دولت است و دولت در کمیته فیلترینگ سهم عمده‌ای ندارد، اضافه کرد: به اعتقاد ما هم برخی سکوها بلاوجه بسته شده است، به عنوان مثال گوگل پلی یا برخی بازی‌های پرکاربرد و سرویس‌هایی که مردم به آن احتیاج دارند، باید دوباره بررسی شود زیرا بخشی از نارضایتی مردم ناشی از اینهاست.
 
مرتضوی: ضرورت اصلاحات در صندوق‌های بازنشستگی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره رد برخی مواد مربوط به اصلاح قوانین بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه از سوی کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: هر آنچه مجلس شورای اسلامی تصویب کند و به قانون تبدیل شود مورد تأیید همگان است. سید صولت مرتضوی با اضافه کردن این مطلب که باید دید در صحن علنی مجلس چه تصمیمی گرفته می‌شود، افزود: صندوق‌های بازنشستگی با مشکل ناپایداری جدی مواجه شده‌اند، به همین دلیل بسیاری از صاحبنظران علم اقتصاد در حوزه تأمین اجتماعی و نیز پیمایش‌های آینده پژوهی تأکید دارند که باید اصلاحاتی در حوزه مدیریت و شیوه‌های اداره صندوق‌ها لحاظ شود.  مرتضوی با بیان اینکه مصوبه مجلس مورد عمل قرار خواهد گرفت، گفت: صندوق‌های تأمین اجتماعی مربوط به بین‌النسل‌ها هستند و باید به فکر آتیه کارگر باشیم. وظیفه وزارت کار صیانت از صندوق‌ها است. باید کاری کنیم تا صندوق‌های بازنشستگی به پایداری برسند.
 
امیر آشتیانی: به روزرسانی سامانه‌های پدافند هوایی
 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه از حیث فناوری ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم، گفت: سعی می‌کنیم تمامی تسلیحات در حوزه‌های پدافندی و پدافند هوایی به سامانه‌های جدید و به روز تجهیز شود. امیر محمدرضا قرایی آشتیانی اظهارکرد: اگر به هواپیمای شکاری یا تجاری احساس نیاز شود حتماً تا آنجایی که خودمان بتوانیم آن را تولید خواهیم کرد، ضمن اینکه اگر لازم به خرید هواپیمای شکاری یا تجاری باشد بر اساس ضوابط و شرایط پیگیری می‌شود. امیر آشتیانی در پاسخ به این سؤال که آیا ناوشکن دنا ۲ به موشک‌های هایپرسونیک مجهز شده است، بیان کرد: سعی می‌کنیم تمامی تسلیحات در حوزه‌های پدافندی و پدافند هوایی به سامانه‌های جدید و به روز تجهیز شود.
 
صحرایی: رتبه‌بندی معلمان در مرحله رسیدگی به شکایات است
«رضامراد صحرایی» در حاشیه جلسه هیأت دولت، در پاسخ به سؤالی درباره روند رسیدگی به اعتراض معلمان به نحوه رتبه‌بندی‌ها، تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان در مرحله رسیدگی به اعتراضات قرار دارد. روند رسیدگی به اعتراضات باید یک پله بالاتر بررسی شود؛ اگر کسی رتبه شهرستانی دارد اعتراض او باید در استان مربوطه مورد پیگیری واقع شود. وی با بیان اینکه «رسیدگی به اعتراضات معلمان در دست رسیدگی قرار دارد»، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش از وعده خود عقب نیست.

 

بــــرش

دستگاه‌های اجرایی در بزرگداشت مردمی عید غدیر کنار مردم هستند
رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت عید سعید غدیر را مناسبتی انسان‌ساز، تکمیل جریان رسالت و نقطه عطف امامت توصیف کرد  و با اشاره به برگزاری جشن مردمی عید بزرگ غدیر در کشور و جلوه‌های بسیار زیبای گرامیداشت مردمی عید غدیر تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز در بزرگداشت این مناسبت در کنار مردم هستند. آیت‌الله رئیسی با اشاره به نشست سران کشورهای عضو پیمان شانگهای و اظهارات سران برخی کشورها درباره «اهمیت و جایگاه بندر چابهار» در اتصال منطقه آسیای مرکزی به آب‌های آزاد، مسئولان دستگاه‌های مرتبط را به پیگیری جدی‌تر و سریع‌تر اجرای برنامه‌های توسعه بندر چابهار و نیز تکمیل مسیر شمال- جنوب فراخواند. وی همچنین بر ضرورت فعال‌تر کردن «کمیسیون‌های مشترک همکاری با سایر کشورها» به‌عنوان محملی برای بررسی راهکارهای تقویت و ارتقای روابط با کشورهای دوست، همسایه و همسو تاکیدکرد. آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنانش از تلاش‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی در مراجع حقوقی بین‌المللی تشکر و تصریح کرد: در چنین پرونده‌ای که وضعیت تا این حد واضح و روشن است و قاتل به شکل علنی به عمل خود اقرار کرده، هر گونه بی‌توجهی دادگاه فقط باعث بی‌آبرویی آن مرجع قضایی خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی