صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و پنج - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

باخت تیم ملی والیبال به فرانسه با چشمان تمام بسته

طلسم باخت‌ها با بلغارستان شکسته می‌شود؟

مهری رنجبر
روزنامه نگار

تیم ملی والیبال ایران که با بلایی به اسم ویزا ناقص شده بود، بدون سرمربی و آنالیزور بامداد دیروز در سالن شهر آناهایم ایالت کالیفرنیا به مصاف فرانسه‌ای رفت که از بازی فقط 3 امتیاز را می‌خواست و بس. ملی‌پوشان ایران اما با همه شرایط سخت بدون استرس و با خیال راحت‌تر بازی می‌کردند. چرا که با مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی امتیازات این هفته ایران و رقبایش فریز می‌شود و تأثیری در رنکینگ جهانی ندارد. علیرضا طلوع کیان در نبود بهروز عطایی، بازی را با ترکیب سید محمد موسوی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، علی حاجی‌پور، جواد کریمی، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) شروع کرد. با اینکه دو تیم ست اول پایاپای پیش رفتند، اما فرانسه با سرویس‌های هدفمند، دفاع و حمله بهتر با امتیاز 25-18 برد. هر چه بازیکنان جیانی با استفاده از ضعف امیرحسین اسفندیار و خواباندن سرویس‌هایشان روی دست او امتیاز می‌گرفتند، سید، کاپیتان تیم ایران با دفاع‌های روی تورش انتقام می‌گرفت. با اینکه تیم می‌توانست برنده باشد اما دریافت بد و خطای زیاد سرویس، کار دست ایران داد؛ حتی تعویض‌ها هم کارگشا نشد و از امتیاز بالای 20 مثل هفته دوم رقیب پیش افتاد و فرانسه 25-22 برد. طلوع کیان ست سوم از همه داشته‌های تیم استفاده کرد، اما نبود امین اسماعیل‌نژاد بدجوری به چشم آمد و از طرف دیگر مربی تیم بدون اطلاعات آنالیزور کاری از دستش برنمی‌آمد. بازیکنان فرانسه با سرویس‌های پرشی خوب با استفاده از پاشنه آشیل ایران یعنی دریافت، ست سوم را هم بی دردسر 25-19 بردند. در این بازی مرتضی شریفی با 8 امتیاز بیشترین امتیاز را برای ایران گرفت.
تیم ملی والیبال در دومین بازی هفته سوم ساعت 7 صبح فردا به مصاف بلغارستان می‌رود. تیم پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها. بدون شک تیم ملی والیبال در دومین مسابقه شرایط راحتی ندارد و سختی کار برای شاگردان بهروز عطایی ادامه دارد، آن هم در نبود امین اسماعیل‌نژاد که با پروازها و اسپک‌هایش لحظات سختی را برای رقبا رقم می‌زند. با این حال علیرضا طلوع کیان مربی تیم ملی که برای شروع هفته سوم لیگ ملت‌ها بدون آنالیزور لحظات سخت و خاطرات قدیم برایش تداعی شده، امیدوار است تا قبل از بازی فردا با صدور ویزا، بهروز عطایی و آنالیزور تیم به آناهایم برسند و تیم برنده بازی با بلغارستان باشد. با انگیزه‌ای که بازیکنان پیدا کرده‌اند، همه می‌خواهند طلسم باخت‌ها شکسته شود.

 

تایلند اولین رقیب جوانان والیبال
تیم والیبال جوانان ایران با شروع رقابت‌های قهرمانی جهان، ساعت17:30 دقیقه فردا در اولین بازی به مصاف تایلند می رود. والیبال جوانان دور مقدماتی با تیم‌های تایلند، تونس و بحرین میزبان همگروه است، به دعوت بلغارستان هفته پیش به صوفیه رفت و در تورنمنت چهارجانبه با تیم های امریکا، برزیل و بلغارستان بازی کرد. جوانان ایران دو بازی امریکا و بلغارستان را برد و بازی مقابل برزیل را به دلیل مصدومیت یوسف کاظمی مدافع روی تور نیمه کاره گذاشت.

جستجو
آرشیو تاریخی