در سفر یک روزه مخبر به آذربایجان غربی برگزار شد

جلسه کارگروه ملی برای نجات دریاچه ارومیه

روز گذشته معاون اول رئیس جمهور، در یک سفر یک روزه و به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه به استان آذربایجان غربی رفت. علاوه بر افتتاح طرح‌ها، جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در مرکز استان و به ریاست محمد مخبر تشکیل شد که در آن، آخرین راهکارها برای احیای بزرگ‌ترین دریاچه ایران، بررسی شد. همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور، به نمایندگی از مخبر برای بررسی وضعیت زلزله زدگان خوی، راهی این شهرستان شد.
افتتاح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه
مخبر بلافاصله پس از ورود به ارومیه با حضور در تصفیه خانه فاضلاب ارومیه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه را افتتاح کرد. این خط انتقال به طول ۱۱ کیلومتر، سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب آب به این دریاچه می‌رساند. ظرفیت این طرح، ۶۰ هزار مترمکعب در ثانیه است که با راه‌اندازی این مدول ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۶ طرح انتقال آب دریا در وزارت نیرو در حال بررسی و اجرایی شدن است، تصریح کرد: با افتتاح این طرح‌های بزرگ تنش‌های آبی در مرکز و شرق کشور حل می‌شود و آب موردنیاز صنایع آب بر نیز از دریا تأمین می‌شود.
افتتاح چند مرکز سلامت در استان
روز گذشته مرکز خدمات جامع سلامت وکیل آباد شهرستان ارومیه، ۴خانه بهداشت در ارومیه، یک خانه بهداشت در نقده و یک پارک سلامت در سلماس نیز در مجموع به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند. مرکز خدمات جامع سلامت وکیل آباد ارومیه با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۵ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین شهر ارومیه انواع خدمات سلامت محور را به مردم ارائه می‌دهد.
دولت روی دریاچه ارومیه حساسیت ویژه دارد
در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که روز گذشته برای نخستین بار در استان آذربایجان غربی و به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی از اقدامات مهم کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۲ و گام‌های جدید دولت در این خصوص ارائه شد.
مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت و مردم ایران روی احیای دریاچه ارومیه حساسیت ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: دولت مصمم به اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه است چرا که این دریاچه یک سرمایه بزرگ ملی است که اگر به برنامه‌های احیای آن توجه نشود به کل کشور آسیب می‌رسد.
وی انتقال دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با پیگیری‌های رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی را از مهمترین و مؤثرترین اقدامات برای تکمیل طرح‌های سخت‌افزاری احیای این دریاچه برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه و سایر اقدامات سخت‌افزاری نتیجه این تصمیم مهم دولت در خصوص کارگروه ملی نجات دریاچه مشهود است.
جستجو
آرشیو تاریخی