صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

پرداخت حق مشارکت آزمون
در مکانیزم مشارکت یا همبستگی باشگاه‌های آموزش دهنده بازیکن از سن ۱۲ تا ۲۳ سالگی، با هربار انتقال بین‌المللی بازیکن در حین قرارداد وی، از  ترانسفر بازیکن سهم می‌برند که به آن مکانیزم مشارکت گفته می‌شود و از حقوق شناخته شده فوتبال محسوب می‌شود. سردار آزمون هم در سن ۱۶ سالگی به سپاهان پیوست و پس از چند سال حضور در این باشگاه به روبین کازان منتقل شد. در همین رابطه پس از انتقال سردار از زنیت به بایرلورکوزن، حق مشارکت آزمون به مبلغ ۳۷ هزار یورو به حساب باشگاه سپاهان واریز شد.


پاسخ منفی ترابی به تیم مجیدی
مهدی ترابی یکی از بازیکنان مؤثر پرسپولیس در فصلی که گذشت بود و نقش مؤثری در موفقیت‌های این فصل سرخ‌پوشان داشت. عملکرد درخشان ترابی باعث شده تا او حالا با پیشنهاد تیم الاتحاد کلبا روبه‌رو شود. تیمی که هدایت آن بر عهده فرهاد مجیدی سرمربی اسبق استقلال است. در این‌باره گفته می‌شود این تیم اماراتی مبلغ یک میلیون دلار به ترابی پیشنهاد داده تا او به این تیم برود. ترابی که این روزها در سفر به عتبات عالیات حضور دارد این پیشنهاد را قبل از بازگشت به تهران رد کرده تا بتواند به فوتبالش در پرسپولیس ادامه دهد.


مجادله یحیی  با درویش
جلسه هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، در حالی صبح دیروز بعد از فسخ قرارداد بیرانوند در ساختمان صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان برگزار شد که در پایان آن، رضا درویش با پنهان شدن در خودرو جلسه را ترک کرد تا پاسخگوی سؤالات خبرنگاران نباشد اما از این جلسه جزئیاتی در اختیار ایسنا، قرار گرفته که نشان می‌دهد اختلاف زیادی میان گل‌محمدی و درویش شکل گرفته است. در این جلسه، ابتدا درویش از اعضای هیأت مدیره خواست که نظراتشان را درباره مشکلات موجود بیان کنند چرا که او اعتقاد داشت به دلیل اینکه عضو هیأت مدیره نیست، حق اظهارنظر ندارد. آنها هم انتقادات خود را نسبت به شرایط موجود تیم مطرح کردند و در نهایت از درویش خواستند به عنوان مدیرعامل راهکار خود را برای خروج از مشکلات ارائه دهد. در این بین، درویش بلافاصله اعلام کرد که تمرینات تیم از فردا (امروز) باید آغاز شود و هر بازیکنی در تمرین حضور نداشته باشد از سوی باشگاه جریمه می‌شود. این صحبت‌های درویش با واکنش گل‌محمدی روبه رو شد و سرمربی پرسپولیس خطاب به درویش گفت: «شما با این کارتان مرا مقابل بازیکنان قرار می‌دهید.» درویش در پاسخ به گل‌محمدی گفت: «شما هم با شروع نکردن تمرینات مرا مقابل هواداران قرار می‌دهید.» در ادامه، یحیی انتقاداتی را نسبت به تمدید نشدن قراردادها مطرح کرد که درویش پاسخ داد: «با کدام بازیکن تمدید کنم؟ یکی از آنها برای تفریح به فرانسه سفر کرده و دیگری هم در مسافرت است. برای گولسیانی هم ایمیل فرستاده‌ایم و منتظریم قراردادش را امضا کند و به ایران بیاید.»


فرجی درخواست رضایتنامه داد
در این بین علاوه بر بیرانوند اعلام شد که فرشاد فرجی هم در پی جدایی از پرسپولیس است و درخواست رضایتنامه خود را به باشگاه ارسال کرده است. درخواست جدایی فرجی در شرایطی مطرح شده که مدیران پرسپولیس دنبال جذب حسین کنعانی بودند اما این انتقال پیچیده‌تر از حد تصور پرسپولیسی‌ها شد و تاکنون رخ نداده است. شنیده می شود که این بازیکن هم از استقلال پیشنهاد دارد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی