صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبــــار

بیمارستان ۸۲۱ تختخوابی غدیر
به زودی افتتاح می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان ۸۲۱ تختخوابی غدیر در کنار بیمارستان شهدای تجریش که در ۱۳ طبقه احداث شده است، به‌زودی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
بهروز رحیمی در این خصوص اظهار داشت: بیمارستان‌های شهدای تجریش و غدیر در مجموع با یکهزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی خدمت رسانی خواهند کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۱ هزار تخت بیمارستانی و بیش از چهار پروژه بهداشتی در کشور در حال ساخت است که این موضوع از لحاظ شاخص‌های جمعیتی و جغرافیایی در بین کشورهای منطقه سرآمد است.
رحیمی گفت: کارگاه بزرگی از سازندگی در نظام سلامت در حال فعالیت است و در دوران فعالیت دولت سیزدهم نیز ۱۵ هزار تخت بیمارستانی تحویل داده شده و نزدیک به ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در استان تهران در حال تکمیل است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ پروژه آموزشی و بیش از ۳۰ هزار تخت خوابگاهی در دست ساخت است و دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به پروژه‌های نظام سلامت دارد که انعکاس این اقدامات به‌عنوان نمونه‌های موفق در کشور ضروری است.


ایمنی ساختمان بیمارستان
حضرت مهدی(عج) تأیید شد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تأیید شدن ایمنی ساختمان بیمارستان تازه تأسیس حضرت مهدی (عج) خبر داد.
قدرت الله محمدی به ایرنا گفت: با همکاری مدیریت بیمارستان مذکور، کارشناسان آتش‌نشانی نسبت به بازدیدهای فنی از نظر ایمنی اقدام نمودند و پس از رفع ایرادهای وارده، به‌ویژه در سیستم خاموش‌کننده‌ها و اعلان حریق مجوز ایمنی بهره‌برداری آن صادر شد.
وی تأکید کرد: این مجوز به صورت موقت صادر شده و قرار است تا ۶ ماه آینده ۲ نفر از آتش‌نشانان حرفه‌ای در محل این ساختمان مستقر و پس از تأیید نهایی نسبت به صدور تأییدیه نهایی آن اقدام شود.


مجوز خروج از کشور
برای دانشجویان مشمول فاقد معافیت تحصیلی صادر نمی‌شود
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تأکید کرد که تمامی دانشجویان مشمول خدمت سربازی که متقاضی شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و سفرهای خارجی هستند باید قبل از ثبت و ارائه درخواست مجوز خروج از کشور از صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان داشته باشند.
سردار رحمان علیدوست در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به در پیش بودن ایام محرم و مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تقاضای مشمولان دانشجو برای دریافت مجوز خروج از کشور به صورت غیرحضوری و اینترنتی افزایش می‌یابد از این رو کلیه افراد متقاضی باید قبل از ثبت و ارائه درخواست مجوز خروج از کشور از صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل کنند.
وی ادامه داد: دانشجویان مشمول باید با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانی sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست معافیت تحصیلی خود اقدام کنند.
علیدوست تصریح کرد: در صورتی که سنوات مجاز تحصیلی دانشجویان به اتمام رسیده است و هنوز موفق به فارغ‌التحصیلی نشده‌اند، با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه مربوطه می‌توانند از طریق  دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +10 درخواست سنوات ارفاقی خود را ثبت کنند.
 به گفته وی در صورت عدم ثبت معافیت تحصیلی دانشجویان در سامانه وظیفه عمومی یا عدم تعیین تکلیف سنوات تحصیلی و اخذ مجوز، این مشمولان مجاز به خروج از کشور نیستند.

جستجو
آرشیو تاریخی