بررسی وضعیت بازیکنان مد نظر نکونام

سهرابیان ، رستم جدید استقلال!

استقلال که تمرینات خود را از روز هشتم تیرماه تحت هدایت جواد نکونام آغاز کرده، از امروز اردوی پنج روزه‌ای را در هتل المپیک تهران برگزار می‌کند. البته نکونام که تصمیم دارد تیمش را در فضایی آرام آماده کند، یک اردوی خارج از کشور را نیز در دستور کار آبی‌ها قرار داده است. با این حال، این روزها اخباری پیرامون نقل و انتقالات و بازیکنانی که احتمال آبی‌پوش شدن آنها می‌رود، وجود دارد.
 
دلیل حضور مطهری در باشگاه
امیرارسلان مطهری مهاجم استقلال، صبح دیروز در محل این باشگاه حضور پیدا کرد. در همین راستا شائبه‌هایی در مورد این بازیکن و احتمال جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان به وجود آمد اما گویا مطهری برای پیگیری مطالبات فصل گذشته خود به باشگاه استقلال رفته بود تا با مسئولان این باشگاه دیدار کند.

 کار سخت برای جذب فلاح
سامان فلاح، مدافع پیکان به یکی از مهم‌ترین اهداف نقل و انتقالاتی لیگ برتر تبدیل شده و استقلال، سپاهان و تراکتور با ارسال نامه‌ای به باشگاهش، خواستار جذب این بازیکن آینده‌دار تیم ملی امید و بزرگسالان شده‌اند، اما شنیده می‌شود خودروسازان برای انتقال او که سه سال دیگر با پیکان قرارداد دارد، خواستار دریافت مبلغی بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان شده‌اند. در این میان، به نظر می‌رسد استقلال کار سختی برای جذب فلاح داشته باشد.
 
حسینی در آستانه بازگشت
سیدحسین حسینی دروازه‌بان و کاپیتان استقلال بعد از اینکه متوجه شد نکونام قصد جذب گلر خارجی را دارد، با انتشار یک پست از این تیم خداحافظی کرد اما او در عین حال هنوز با تیمی قرارداد امضا نکرده است. در این میان، چون معمولاً خرید بازیکن خارجی در این پست ریسک است و ممکن است جواب ندهد، سرمربی آبی‌ها امکان دارد برای بازگرداندن حسینی اقدام کند و گفته می‌شود یکی از دلایلی که حسینی تیم جدیدش را انتخاب نکرده هم دقیقاً به همین موضوع برمی‌گردد.
 
مذاکرات برای جذب اسدی و سلمانی
یکی دیگر از بازیکنانی که اخباری در مورد آبی‌پوش شدنش به گوش می‌رسد، رضا اسدی بازیکن فصل گذشته تراکتور است اما شرایط سخت این بازیکن باعث شد مذاکرات باشگاه شکل جدی به خود نگیرد. با این حال هنوز استقلال از جذب اسدی ناامید نشده است و گفته می‌شود مذاکرات برای جذب این بازیکن ادامه دارد. این بازیکن از پرسپولیس و سپاهان هم پیشنهاد دارد و تراکتوری‌ها هم علاقه به تمدید با او دارند. همچنین  یاسین سلمانی هافبک سابق سپاهان، دیگر بازیکنی‌ است که استقلالی‌ها او را می‌خواهند و باید با پرسپولیس بر سر جذب او رقابت کنند.
 چرا آقاسی نیامد؟
 کار حضور  عارف آقاسی در استقلال تقریباً نهایی شده بود و حتی فیلمی هم از او منتشر شد که به نظر می‌رسید به استقلال برخواهد گشت اما گویا تراکتور به این بازیکن اعلام کرده که به محض عقد قرارداد با این تیم، 10 میلیارد تومان به صورت نقد دریافت خواهد کرد و برای همین آقاسی ترجیح داده فوتبالش را در تبریز ادامه دهد. حالا استقلالی‌ها که با اعلام حجت کریمی، عارف غلامی را در لیست مازاد نکونام دیده‌اند، منتظرند ببینند کدام بازیکن در فصل آینده زوج محمدحسین مرادمند خواهد شد.
 
شباب‌الاهلی قایدی را نمی‌خواهد
به نظر می‌رسید شباب‌الاهلی باتوجه به عملکرد بسیار خوبی که قایدی در استقلال داشت از او در فصل جدید لیگ امارات استفاده کند اما مسئولان این باشگاه چنین تصمیمی ندارند و گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که قایدی راهی اتحاد کلباء امارات ‌شود تا زیر نظر فرهاد مجیدی کارش را دنبال کند.

 

برش

آرمین بازگشت
باشگاه استقلال در ادامه مذاکرات خود برای جذب بازیکنان مدنظر نکونام،  آرمین سهرابیان مدافع فصل گذشته گل‌گهر را با قراردادی 2 ساله به خدمت گرفت. بازیکنی که پیش از این هم برای آبی‌پوشان بازی می‌کرد اما در ادامه به سایپا و گل‌گهر رفت و حالا دوباره آبی‌پوش شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی