صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

از ورزش ایران چه خبر ؟

قهرمانی فصیحی با رکوردشکنی
فرزانه فصیحی دونده ۱۰۰متر  ایران با  رکوردشکنی در جام کازانف قزاقستان قهرمان شد.  او که برای آمادگی بیشتر در جام کازانف شرکت کرده بود با رکورد11 ثانیه و 55 صدم ثانیه فینالیست شد . دونده سرعتی ایران عصر دیروز در فینال با ثبت رکورد 11 ثانیه و 41 صدم ثانیه زودتر از خط پایان رد شد . رکوردی که 9 خرداد حمیده اسماعیل نژاد در مسابقه بین‌المللی ارزروم ترکیه شکست، اما این جابه جایی خیلی دوام نداشت و فرزانه آن را در کازانف از حمیده پس گرفت.

 

ایراندوست سرمربی سیرجان شد
مریم ایراندوست، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال زنان به عنوان سرمربی تیم شهرداری سیرجان انتخاب شد. او که فصل گذشته به همراه سپاهان نایب قهرمان لیگ برتر بانوان شد، با عقد قراردادی دو ساله راهی سیرجان شد. او یکی از مطرح‌ترین فوتبالیست‌های دوران خود در لیگ برتر زنان محسوب می‌شود و ۸۹ بازی رسمی و ۳۹ گل زده دارد. در ضمن دو عنوان قهرمانی و 6 نایب قهرمانی در لیگ با ملوان، کسب مقام چهارم با تیم نوجوانان ایران به عنوان مربی در مسابقات المپیک نوجوانان و جوانان در سنگاپور، نایب قهرمانی مسابقات غرب آسیا با تیم ملی در سال ۹۰ امارات و کسب عنوان بهترین بازیکن تورنمنت بین‌المللی فوتبال در پاکستان  را در کارنامه خود دارد.

 

اردوی تپانچه‌ای‌ها برای دو نشان
تیراندازان ملی‌پوش تپانچه، دیروز تمریناتشان را برای دو هدف دراردوی جدید از سر گرفتند. هانیه رستمیان، گلنوش سبقت‌الهی، زینب طوماری، مینا قربانی، سجاد پورحسینی و محمد رسول عفتی تیراندازان ملی‌پوش تپانچه که بازی‌های آسیایی هانگژو، میدان اصلی آنها محسوب می‌شود، با همان برنامه آمادگی پیش می‌روند. البته لعیا محمدی، فاطمه شکاری، آمیتیس جعفری، محمدحسین کیا و امیر محمد مقدم هم که برای یونیورسیاد آماده می‌شوند هم زیر نظرمحسن نصر اصفهانی تا 3 مرداد ماه تمرین می‌کنند. محسن نصر اصفهانی مربی ملی‌پوشان تپانچه به‌خاطر یونیورسیاد برنامه شاگردانش را تغییر نداده: «هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی است و به همین خاطر هانیه و سجاد پورحسینی طبق همان برنامه بازی‌های آسیایی تمرین می‌کنند و یونیورسیاد برایشان حکم مسابقه تدارکاتی دارد.»

 

نقره تور جهانی سهم فرزامی
ماندگارفرزامی، هفته اول تور جهانی تنیس زیر 18 سال را با نایب قهرمانی تمام کرد. او بعداز شکست دنیز دیلک تنیسور مدعی ترکیه‌ای، فینالیست شد و در آخرین روز تور جهانی تنیس کمتر از ۱۸ سال (سطح ۳) در زمین‌های تنیس باشگاه استقلال به مصاف آناستازیا لیزونوا روسی رفت و با نتیجه2 - صفر با امتیاز ۳-۶ و ۱-۶ باخت و نایب قهرمان شد. تنیسورهای ترکیه هم سومی مشترک را گرفتند.

 

تیم دوم کشتی در هانگژو
از آنجا که تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران از 25 شهریورماه در مسابقات جهانی به میدان می‌روند، بنابرتصمیم کادر فنی تیم دوم به هانگژو می‌رود. در کشتی آزاد علیرضا سرلک یا نفر دوم تورنمنت رنکینگ مجارستان در وزن ۵۷ کیلو، محمدرضا شاکری در ۶۵ کیلو، محمدصادق فیروزپور یا عرفان الهی در ۷۴ کیلو، هادی وفایی‌پور وزن ۸۶ کیلو، امیرعلی آذرپیرا وزن ۹۷و امیررضا معصومی یا مصطفی طغانی در وزن 125 کیلوگرم به روی تشک می‌روند. در کشتی فرنگی امید آرامی، رضا عباسی، محمد ناقوسی، مهدی ابراهیمی یا پژمان پشتام، حامد عبدولی و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مرتضی الغوثی یا نفر دوم تورنمنت رنکینگ مجارستان راهی مسابقات می‌شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی