صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

معتمدی: سهراب مرادی از لحاظ ذهنی درگیر بود

طلایی شوم، برمـی‌گردم

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

رسول معتمدی، مرد طلایی وزنه‌برداری کشورمان بعد از هفت ماه مصدومیت با شرکت در گرندپری کوبا به روی تخته برگشت، هر چند وزنه‌بردار دسته 102 کیلوگرم ایران در هاوانا وزنه نزد اما تست دوپینگ داد تا نامش در لیست شانس المپیکی‌ها قرار بگیرد.او در بازگشت به آکادمی ملی المپیک رفت و در رکوردگیری حدنصاب‌هایی ثبت کرد که تیم ملی را امیدوار کرد.

گویا روند بهبودی شما خیلی خوب پیش رفته است؟
بله، بعد از مصدومیتی که در لیگ برایم پیش آمد، آن را به فال نیک گرفتم و بعد از عمل جراحی تا الان روند بازتوانی و بهبودی‌ام خیلی خوب پیش می‌رود. دکتر کامرانی، مجموعه فدراسیون و کادر فنی و دوستان همه در این مدت کنارم بودند تا بتوانم به روزهای خوبم برگردم. البته هنوز وزنه‌های خیلی سنگین نمی‌زنم.
هنوز وزنه‌های سنگین نمی‌توانید بزنید؟
ابتدا باید دستم به قدرت اولیه‌اش برگردد و از حالت پزشکی خارج شود. باید بیشتر تمرینات بدنسازی و اصلاحی خوب انجام بدهم تا سریعتر به فرم ایده‌آل برگردم.
حضور در کوبا برایتان مثمرثمر بود؟
من دو مسابقه رسمی و انتخابی جهانی کلمبیا و آسیایی کره جنوبی را از دست دادم و این آخرین فرصتی بود تا بتوانم در وزن‌کشی شرکت کنم، تست دوپینگ بدهم و وارد چرخه انتخابی شوم. در این بین نصیرشلال، سرمربی تیم با انتخابم و همراهی من و داوودی باعث شد انگیزه‌ام بالاتر برود و تمام نیرویم را جمع کنم تا بتوانم سهمیه المپیک بگیرم.
در رکوردگیری هم وزنه‌های خوبی زدید و کادر فنی رضایت داشت؟
با دستور آنها در رکوردگیری شرکت کردم و دست به وزنه شدم. همین که بعد از 7 ماه به صحنه برگشتم، برایم امیدوارکننده بود ولی وزنه‌ها راضی‌ام نکرد. دیدن رسول معتمدی با این وزنه‌ها قابل قبول نیست. فقط از لحاظ پزشکی در شرایط راضی‌کننده بودم. شیب صعودی را استارت زده‌ام و امیدوارم بزودی زمان بگذرد و رسول همیشه آماده را ببینید.
رقبای ایرانی شما در گرفتن سهمیه المپیک چه کسانی هستند؟
همه دارند تلاش می‌کنند دوبنده تیم ملی را در المپیک به تن کنند. وزنه‌برداران دسته 96 و 102 کیلو همه رقبای من هستند.ان‌شاءالله رکورد قابل قبولی ثبت کنم که یکی از المپین‌ها شوم.
گویا شرکت در رقابت‌های جهانی عربستان برای کسب سهمیه المپیک پاریس ضروری است؟
بله، هم عربستان و هم جام جهانی تایلند. قطعاً وزنه‌بردارانی که می‌خواهند المپیکی شوند باید شرکت کنند. البته تا عربستان دوماه باقی است و باید دید چقدر پیشرفت خواهم داشت و می‌توانم نظر نواب نصیرشلال را جلب کنم یا خیر؟
به بازی‌های آسیایی خواهید آمد؟
حریفان خوبی در هانگژو خواهند بود.اما از آنجایی که دسته 109 کیلوگرم در آن برگزار می‌شود و 102 کیلوی المپیکی نیست، اگر در ترکیب باشم در 109 وزنه می‌زنم.
سهراب مرادی هم با رفتنش به جامعه وزنه‌برداری شوک شدیدی داد، نظر شما درباره خداحافظی او چیست؟
آقای مرادی یکی از اسطوره‌های وزنه‌برداری است که جدا از دنیای قهرمانی از همشهری‌های من هم است و با هم در یک باشگاه تمرین می‌کنیم. وقتی این خبر را شنیدم خیلی شوکه شدم ولی هنوز علت آن را نمی‌دانم. به هر حال او دوبار عمل جراحی روی کتف و کمرش انجام داده است ولی همیشه تمام تلاشش را برای برگشتن انجام داد، به نحوی که انگیزه‌اش از جوانان کم نداشت. شاید به نوعی از لحاظ ذهنی درگیر بود همان‌طور که خود من نیز هستم. به هر حال یک قهرمان وقتی آسیب می‌بیند و مرتب بالا و پایین می‌شود که چرا وزنه کمی می‌زند. تا زمانی که به قدرت قبلش برنگردد با خودش درگیر است. او رکوردهای عجیب و غریبی زده ولی تصمیم شخصی اوست و برای همه ما این اتفاق ناراحت کننده است. برای سهراب مرادی آرزوی موفقیت در تمامی مراحل زندگی‌اش را می‌کنم.
کوروش باقری معتقد است رسول معتمدی یک نخبه است. خودتان قبول دارید؟
باید از آقای باقری تشکر کنم که همیشه به من لطف دارند. برای من نظرات ایشان خیلی عزیز است و باعث بیشتر شدن انگیزه‌ام می‌شود. شاید شنیدن این صحبت‌ها از هزاران دارو برای من بیشتر تأثیرگذار است و اینکه باید رسولی شوم که همیشه طلا می‌گرفت.در غیر این صورت دیگر برنمی‌گردم.
فکر می‌کنید در المپیک پاریس بتوانید افتخارات زمان سرمربیگری آقای باقری را تکرار کنید؟
رکورد مدال‌های تیم او هرگز تکرار نمی‌شود. در لندن 6 وزنه‌بردار رفتند و 5 مدال گرفتند. اما در پاریس تنها سه سهمیه به مردان تعلق می‌گیرد پس نمی‌توان تعداد مدال‌های تیم او را تکرار کرد ولی قول می‌دهیم که هر سه وزنه‌بردارمان مدال بگیرند.
کار با نواب نصیرشلال چطور پیش می‌رود؟
بعد از آسیب دیدگی‌ام، اولین اردو و تمرینی بود که کنار ایشان برای کوبا آماده شدم. و که قهرمان المپیک بوده و بهمن زارع، همچنین وحید ربیعی کادر فنی جوانی را تشکیل می‌دهند. در رکوردگیری هم نتایج نشان داد که سرمربی تیم ملی کارش را خوب انجام داده است. امیدوارم که نتایج درخشانی با او در آینده بگیریم.
تیم جوانی زیر نظر او تمرین می‌کنند؟
بله، اعضای تیم نفرات جوانی هستند که خیلی خوب پیشرفت کرده‌اند و به نسلی جوان ولی باتجربه مبدل شده‌اند؛ نسلی که می‌تواند جای خالی قهرمانان قبلی را بگیرد.
صحبت پایانی...؟
از همه کسانی که کمکم کردند تا رسول معتمدی برگردد متشکرم.ان‌شاءالله بزودی روی تخته می‌روم و باعث خوشحالی همه آنها می‌شوم.

جستجو
آرشیو تاریخی