صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

طارمی بهترین بهترین‌های پرتغال
سایت لیگ پرتغال در گزارشی، به بررسی بهترین بازیکنان فصل پرداخت و از مهدی طارمی به عنوان بهترینِ بهترین‌ها یاد کرد. این مهاجم پورتو، در فصل گذشته هشت بار بهترین بازیکن زمین شد و بیش از هر بازیکنی توانست این عنوان را به خود اختصاص دهد و توانست از سوی لیگ پرتغال با 2799 امتیاز، در صدر قرار گیرد.

صعود دو پله‌ای تیم ملی
فدراسیون جهانی فوتبال جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را اعلام کرد که تیم ملی ایران با دو پله صعود نسبت به دو ماه قبل، به رده بیست‌ودوم جهان رسیده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی که اخیراً با شکست تیم‌های افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان به مقام قهرمانی تورنمنت کافا رسیدند، امتیازات خود در رده‌بندی فیفا را به ۱۵۵۶.۵۹ رسانده‌اند. ایران در رده‌بندی پیشین فیفا که ماه آوریل منتشر شده بود، در رده بیست‌وچهارم جهان ایستاده بود. در رده‌بندی ۱۰ تیم برتر جهان، آرژانتین همچنان صدرنشین است و جایگاه تیم‌های برزیل و فرانسه هم دست‌نخورده باقی مانده است. در میان تیم‌های آسیایی، ژاپن بالاتر از ایران در رده بیستم جهان ایستاده و استرالیا و کره جنوبی هم رده‌های بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم را از آنِ خود کرده‌اند.


قلی‌زاده گران‌ترین خرید تاریخ لهستان!
در شرایطی که علی قلی‌زاده چند وقتی است به بلژیک بازگشته تا در تمرینات شارلروا شرکت کند، اما اکنون برخی رسانه‌های لهستانی مدعی هستند که این وینگر ایرانی برای ادامه فوتبالش، راهی تیم لخ پوزنان خواهد شد. رسانه gol24 لهستان در مطلبی نوشته است:«لخ پوزنان بازیکن ملی‌پوش ایرانی را می‌خرد. قلی‌زاده برای این انتقال، 1.8 میلیون یورو هزینه خواهد داشت که گران‌ترین انتقال در لهستان است.


ادامه انتقادات یحیی از انفعال باشگاه
تمدید قرارداد با دستیاران گل‌محمدی
این روزها پرسپولیس در حال تمدید با اعضای کادر فنی است و سرخپوشان روز پنجشنبه قرارداد خود را با پپه لوسادا مربی بدنساز اسپانیایی، ولسلی ننکا مربی برزیلی دروازه‌بان‌ها و اوسمار ویرا دستیار برزیلی یحیی گل‌محمدی تمدید کردند. در این بین مسئولان این تیم تاکنون نه با بازیکنان فصل گذشته تیم تمدید و نه بازیکن جدیدی جذب کرده‌اند. این در حالی است که قرار بود تمرینات پرسپولیس از روز پنجشنبه آغاز شود اما عدم فعالیت سرخپوشان در فصل نقل‌وانتقالات باعث شد زمان شروع تمرینات تیم چند روز به تعویق بیفتد؛ موضوعی که حتی صدای یحیی گل‌محمدی را درآورده است. گل‌محمدی پیش از این عدم فعالیت در فصل نقل‌و‌انتقالات را به صورت شفاهی اعلام کرده بود اما حالا که متوجه شده وضعیت درست نشده به صورت مکتوب این موارد را به اطلاع مدیران باشگاه رسانده است. در این بین با قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر و جام حذفی پاداش و آپشن بازیکنان این تیم فعال شده است و باشگاه پرسپولیس باید مبلغ زیادی را به کادر فنی و بازیکنانش بپردازد. شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس باید 66 میلیارد و 310 میلیون و 500 هزار تومان به مربیان و بازیکنان این تیم پرداخت کند که پرداخت این رقم هنگفت در شرایط فعلی خارج از توان پرسپولیس است.


کاپیتان استقلال، خداحافظی کرد
حسینی می‌رود یا می‌ماند؟
به نظر می‌رسد که دوران 9 سال حضور متوالی سیدحسین حسینی در استقلال به سر رسیده و سنگربان آبی‌ها باید این تیم را ترک کند. سرمربی استقلال هرگز به‌صورت واضح و شفاف به موضوع دروازه تیمش اشاره نکرد و اینکه آیا او خواستار ادامه حضور حسینی در تیمش هست یا خیر. در حاشیه تمرین استقلال، نکونام در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درخصوص آینده کاپیتان تیمش گفت:«سعی می‎‌کنم بهترین تصمیم را برای تیمم و بازیکنم بگیرم تا به موفقیت برسیم. در تمام پست‌‌ها در حال برنامه‌‌ریزی هستیم تا بهترین نفرات را جذب کنیم.» در این میان، حسینی با انتشار یک استوری، جدایی خود را رسماً اعلام کرد و نوشت: «آرزوی موفقیت برای استقلال و آقای نکونام. ممنون بابت روزهایی که ساختین. خدانگهدار.» البته او در ابتدای لیگ بیست و یکم نیز پست خداحافظی و جدایی از جمع آبی‌ها را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد ولی چند روز بعد با حضور در ساختمان باشگاه، قراردادش را با این تیم تمدید کرد. حالا باید دید که این بار جدایی کاپیتان قطعی است یا او برای دومین بار پس از خداحافظی، به تیم باز خواهد گشت؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی