صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

حضور قطعی هواداران خانم در ورزشگاه‌های فصل آینده

به نفع ورزش

محمد محمدی‌سدهی
روزنامه نگار

در سال‌های گذشته حضور هواداران خانم در ورزشگاه‌ها به یک رؤیای دست‌نیافتنی تبدیل شده بود. در این بین برخی از هواداران دو آتشه خانم با تغییر شکل ظاهری به صورت غیرقانونی و با ترس و دلهره فراوان در ورزشگاه‌ها حاضر شدند و از نزدیک به تماشای بازی تیم خود پرداختند؛ اتفاقی که حالا کاملاً تغییر کرده و این هواداران می‌توانند به صورت قانونی و با خیالی آسوده در ورزشگاه‌ها حاضر شوند و به تشویق تیم خود بپردازند.
ابتدای لیگ بیست و دوم بود که مجوز حضور هواداران خانم استقلال و پرسپولیس در برخی از بازی‌ها صادر شد و خانم‌های علاقه‌مند توانستند از نزدیک بازی‌های تیم محبوب خود را تماشا کنند، اما به یکباره درهای ورزشگاه روی خانم‌ها بسته شد تا اینکه روز جمعه مهدی تاج در خصوص این موضوع صحبت و اعلام داشت که شورای امنیت ملی موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را تصویب کرده و از این پس و در لیگ پیش رو (بیست و سوم) شاهد حضور هواداران خانم در برخی از ورزشگاه‌ها خواهیم بود. این موضوع اتفاق بسیار خوبی برای هواداران خانم است، چرا که رویای آنها تعبیر شده و از این پس خانم‌ها می‌توانند تمامی بازی‌های تیم محبوب خود را از نزدیک تماشا کنند و به تشویق تیم خود بپردازند.

تجربه خوب سازمان لیگ
سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات فوتبال در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به «ایران» می‌گوید: «ما همیشه از این موضوع استقبال کرده‌ایم و دوست داشتیم که پذیرای هواداران بانو در تمامی بازی‌ها و در سرتاسر کشور باشیم. دیدید که در فصل گذشته این اتفاق افتاد و میهمان هواداران بانو در برخی از بازی‌ها بودیم که این بازی‌ها بدون کوچک‌ترین حاشیه‌ای برگزار شد. این تجربه بسیار خوبی بود و از این تجربه می‌توانیم حالا استفاده کنیم. البته این موضوع تنها مختص مسابقات لیگ نبود و در برخی از بازی‌های ملی هم این اتفاق افتاد و علاوه بر این هواداران آقا هم به‌خوبی از حضور هواداران بانو استقبال کردند.»او در خصوص جزئیات حضور بانوان در ورزشگاه‌ها این‌گونه صحبت کرد: «این موضوع تاکنون به سازمان لیگ ابلاغ نشده و باید مسئولان مربوطه در خصوص جزئیات آن تصمیم‌گیری کنند. اینکه چقدر هوادار بانو می‌تواند به ورزشگاه بیاید بستگی به تصمیم مسئولان مربوطه دارد. ورود بانوان به ورزشگاه نیازمند فراهم کردن امکانات رفاهی برای آنهاست که البته چند ورزشگاه در کشورمان به این سمت رفته‌اند و ورزشگاه‌های دیگر هم باید این امکانات را فراهم کنند تا بانوان بتوانند در سراسر کشور در ورزشگاه‌ها حاضر شوند.»

4 ورزشگاه شرایط پذیرایی از بانوان را دارد
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌های خود اعلام داشت، برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها کارگروهی تعیین شده که تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای آن بر عهده این کارگروه است. در این بین وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و دو دستگاه اطلاعاتی برای چگونگی ورود بانوان برنامه‌ریزی می‌کنند و آمدن و نیامدن آنها دیگر مطرح نیست.با تصویب شورای امنیت بانوان علاقه‌مند می‌توانند به صورت قطعی به ورزشگاه بیایند. ورزشگاه‌های گل‌گهر، سپاهان، ذوب‌آهن و غدیر اهواز می‌توانند پذیرای هواداران بانو باشند. او همچنین در خصوص ورزشگاه آزادی اعلام کرد، ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و این ورزشگاه هم باید برای حضور بانوان آماده شود.

امکانات مورد نیاز برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها
طبق اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، 2 ورزشگاه فولادشهر و نقش‌جهان در اصفهان که مختص تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان است، شرایط پذیرایی از هواداران بانو را دارند. حمیدرضا دادخواه، دبیر هیأت فوتبال استان اصفهان در گفت‌و‌گو با «ایران» در خصوص این موضوع این‌گونه صحبت کرد: «ورزشگاه‌های فولادشهر و نقش‌جهان امکانات خوبی برای حضور بانوان در ورزشگاه دارند. ما از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها استقبال می‌کنیم. البته این موضوع مستلزم تأییدیه مقامات بالادستی است و باید بیایند و از ورزشگاه‌ها بازدید کنند و ایرادات را بگویند.»
ورود خانم‌ها در ورزشگاه مستلزم برخی امکانات است که او در خصوص این امکانات بیان می‌کند: «اختصاص راه‌های ورودی و خروجی هواداران بانو که باید به صورت مجزا باشد، ساخت سرویس‌های بهداشتی، گیت‌های ورودی و جایگاه استقرار هواداران خانم از جمله امکاناتی است که باید برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم باشد که ورزشگاه‌های فولادشهر و نقش‌جهان چنین امکاناتی دارند. البته ما پیش از این تجربه حضور هواداران بانو در ورزشگاه‌ها را نداشتیم و قطعاً این موضوع سختی‌هایی دارد اما ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.»

 

تاج: اگر قانون سقف اجرایی نمی شد باید اعلام ورشکستگی می کردیم

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز جمعه در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد. او اعلام داشت: «تفاهم نامه‌ای را با عراق امضا کرده‌ایم که به نفع ما خواهد بود و با این شرایط می‌توانیم اردوهای بیشتری را در آن کشور برگزار کنیم، همچنین آنها نیز در کرمانشاه و خوزستان حضور پیدا خواهند کرد و این موضوع می‌تواند تبعات خوبی به همراه داشته باشد. علاوه بر این در حال امضای تفاهم نامه مهمی با عربستان هستیم چراکه فوتبال ایران و عربستان دو قدرت فوتبالی آسیا بوده و این همکاری می‌تواند فواید بسیاری را برای دو کشور داشته باشد.» تاج علاوه بر این درباره باشگاه‌های فوتبال و سقف قراردادها گفت: «اگر این کار اجرایی نمی‌شد مجبور بودیم تا سال آینده اعلام ورشکستگی کنیم و بگوییم همه باشگاه‌ها زیان‌آور هستند و هدف ما این است شرایط را ساماندهی کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی